Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#132091
Spike mijn logé heeft van die nattige ligplekken op zijn ellebogen, van de week kwam er zelfs wat pus uit.
Heb het eerst een paar dagen behandeld mt zilverwater en calendulan zalf. Ben daarna over gestapt op calendulan crème want dat trekt wat sneller in. Nu 2 dagen niets meer aan gedaan maar het blijft een beetje nattig zeg maar. Niet dat er wondvocht uit komt ofzo maar het is ook niet droog.
De plekken zijn rood met zwart en een beetje rafelig, ik denk dat dat wild vlees is, kan dat?

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat het wat gaat indrogen? Want na 2 dagen niets doen is dat nog steeds niet begonnen.....

Verder ziet zijn staart er super uit nou (wel kaal maar niet meer rood en geen korstjes) en hij draagt een scalibor band tegen teken. Hij was wel weer aan het sleetje rijden vanmorgen, en hij stinkt weer maar dat zijn gewoon structurele problemen die alleen maar oplossen door.....nou ja dat zal toch wel niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#132129
Nattige wondjes/plekken smeer ik in met zinkzalf, dat droogt de wondjes meestal wat uit. Als ik in zo'n geval Calendulazalf gebruik lijkt het vaak alleen maar erger te worden. Als dat plekje/wondje droog is ga ik weer over op Calendulazalf.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#132825
Fritz schreef: sudocreme voor de babybilletjes (denk dat Nitus dat ook bedoeld met zinkzalf)
Nee hoor, ik bedoel gewoon zinkzalf (van dr. Swaab of eigen merk Trekpleister), maar dat kun je ook wel op babybilletjes smeren natuurlijk ;). Maar het werkt perfect.
Door Femke
#132847
Fritz schreef: sudocreme voor de babybilletjes (denk dat Nitus dat ook bedoeld met zinkzalf)
hmmm koop wel gewoon van de kruidvat

straks krijg ik die beebies er gratis bij en daar zit ik niet écht op te wachten :-\
Laatst gewijzigd door Femke op di 27 jul 2004, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#133943
Unique schreef: Femke,Ik zou hem/haar op een zachte ligplaats leggen.
En dan zou het met de tijd droog moeten worden en dicht gaan.Maar een zachte ligplek is heel belangrijk.
ja hij wil zelf alleen maar op de harde vloer.... Maar ik zal het doorgeven aan zijn baasjes ;) bedankt voor het meedenken
Door lekker kort
#133958
Femke schreef:

als dat gebeurt ga ik heeeeeeeel stil in een hoekje zitten wachten tot het over is ;)
ik heb het te vaak om me heen zien gebeuren lieverd, bij begin twintig negeerden ze het nee we willen geen kids en op hun vierendertigste begon het zo hard te kriebelen dat enfin je weet het antwoord wel, maar je hebt nog wel even de tijd meis.

:-* Fritz.
#133960
Fritz schreef: ik heb het te vaak om me heen zien gebeuren lieverd, bij begin twintig negeerden ze het nee we willen geen kids en op hun vierendertigste begon het zo hard te kriebelen dat enfin je weet het antwoord wel, maar je hebt nog wel even de tijd meis.

:-* Fritz.
Bij mij heeft het eerlijk gezegd nooit gekriebeld Fritz ;D
Afgelopen week was mijn vriendin haar zoontje Robin van 8 maanden bij mij voor een paar uurtjes oppas.
Moeders was aan het werk met haar Fysio-gebeuren en paps was bij ons in het weiland aan het werk.
Normaal is hij thuis bij pa of ma ,deze dag kwam het even niet uit en kwam het lekkertje bij mij :-*
Het kereltje was vreselijk lief maar ook heel bewerkelijk.
Konstant moest ik hem in de smiezen houden.
Ik vind hem echt vreselijk lief maar was ook blij dat hij weer met zijn vader mee naar huis ging ;)
Mijn man denkt daar precies eender over.
Ik was 28 toen ik erg ziek ben geweest,de beslissing om geen kinderen te krijgen was snel genomen.
Nu zijn Jaco en ik 41!! :Pen nog steeds staan wij er volledig achter.
Van een ander vinden wij ze leuk,maar nog leuker zijn ze als ze weer naar huis gaan ;D ;D
#133998
Femke schreef:

dat heb jij wel goed ;D ;D ;D

Ben gék op kinderen, vooral als ze weer weg zijn
hier nog een!

ik vind ze wel leuk, maar ook heel irritant...of dat met de jaren nog gaat veranderen...ik vraag het me af...van nestdrang ben ik altijd heeeeeeeeel snel weer genezen als ik op woensdagmiddag de supermarkt inloop :-X
Door emmy
#134003
Vanna heeft dus ook zo n ligplek op haar poot. Die is eerder wel al eelt. Echt lelijk op een zwarte hond. Ik weet hoe het komt hoor, ze ligt in haar ren altijd op de harde vloer. Zou ik iets anders in haar ren over die vloer kunnen leggen? Een deken ligt er in, maar daar speelt ze dus alleen mee, op liggen.... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door