Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1337525
Hoi

1 van mijn katten heeft eigenlijk altijd wel z'n tong naar buiten (een heel klein stukje maar), nu vroeg ik me af; hebben meer katten dit en is dit eigenlijk "normaal"??, het seizoen maakt trouwens niet uit, in de winter doet hij het ook. Het is wel een schattig gezicht eigenlijk  ;D en verder merk ik ook niet dat hij het benauwd heeft ofzo. Van honden ken ik dit uiteraard wel, maar bij een kat heb ik dit niet eerder gezien/gemerkt.

Gr Elles
Laatst gewijzigd door Elles0512 op za 15 aug 2009, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1338209
er is iemand op kattenplaza met een lelijke pers (ja, het beestje is echt lelijk  ;D ) en die heeft ook altijd zn roze lapje naar buiten hangen. het is een zwarte kat, dus dat contrasteert ook nog eens lekker.
bij die kat is de onderkaak (en mss ook boven-) te kort, dat heb je wel vaker bij perzen, die meestal ook nog eens lekker doorgefokt zijn. sommige platbekhonden hebben dat ook.
en de tong van de desbetreffende kat is ook lang, dus steekt hij altijd zn tong ver uit.

ragdolls zijn meestal toch niet extreem plat qua bek?
kan hij verder wel normaal barfen?
Door ibbi
#1338217
ik heb een normale HTK ~ ( nou ja voor zover je van normaal kan spreken  :D )  Teddybear, hij heeft zeer regelmatig z'n tongetje naar buiten hangen,
meestal een klein stukje, hier op de foto was 't toevallig iets meer.  we zien het bijna dagelijks bij hem.
Afbeelding
Door Borke
#1338226
Mevroi Kruim schreef: Sjors deed dat ook, als hij gestoord werd bij de wekelijkse wasbeurt  ;D
Maar altijd vind ik toch wel vreemd eerlijk gezegd.
Hier 2 katten gehad die het ook deden, begonnen er op latere leeftijd mee.
Ze zijn 16 en 14.5 jaar oud geworden, dus blijkbaar is het niet ongezond  ;)
Door Elles0512
#1338264
koekje schreef: er is iemand op kattenplaza met een lelijke pers (ja, het beestje is echt lelijk  ;D ) en die heeft ook altijd zn roze lapje naar buiten hangen. het is een zwarte kat, dus dat contrasteert ook nog eens lekker.
bij die kat is de onderkaak (en mss ook boven-) te kort, dat heb je wel vaker bij perzen, die meestal ook nog eens lekker doorgefokt zijn. sommige platbekhonden hebben dat ook.
en de tong van de desbetreffende kat is ook lang, dus steekt hij altijd zn tong ver uit.

ragdolls zijn meestal toch niet extreem plat qua bek?
kan hij verder wel normaal barfen?
Het gaat om de kat op de foto bovenaan en dan de middelste..
Hij barft prima en verder merk ik ook niets vreemds qua gezondheid. Juist omdat ik er 5 heb valt het me op dat 1 ervan dit heeft en de rest niet :-\
Maar zo te lezen hebben sommige andere katten dit ook wel.
Door ibbi
#1338286
Teddybear is de enige die het hier doet van de elf.
hij is 3 jaar oud en heeft 't altijd al gedaan.  mankeerd niks aan z'n bekkie en kan alles eten.
Door Rianne145
#1338542
1 van mijn katten (heb er 2) doet het ook als ze gestoord wordt in haar wasbeurt. Heel grappig gezicht, ik lach haar dan altijd uit, en dan kijkt ze me niets begrijpend aan  :D
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1339473
Ik denk dat het net zoiets is als mensen die hun mond iets open hebben hangen... de een heeft het nooit, de ander soms, weer een ander vaak...  :D
Door wenche
#1342746
Dick heeft het vaak ook als ie gestoord wordt in zijn wasbeurt... Als ie niks eet of drinkt daarna kan het wel een halve dag aanhouden ;)
Door GabyenACTAEONIS
#1345946
Mijn katten (htk-katten) doen het ook regelmatig, en zoals al eerder gezegd, na het gapen, of als je ze stoort met wassen.
Ik vind het wel een komisch gezicht.
Ze zien er dan zo sullerig uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door