Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1336842
Ik had hier nog een pakje cocoscreme santen liggen, geen idee
waarvoor ik het gekocht had maar de honden werden helemaal gek
dat ze het roken. Heb ze maar een stukje gegeven.

Maar weet iemand of dit goed is voor ze of juist heel slecht of niks toevoegd?
Er staat alleen op de verpakking geconsentreerde cocosnoot creme-santen.
Het ruikt wel heel lekker al lust ik zelf geen cocos  :biggrin2:

Lees wel her en der dat cocosolie goed is voor wormen oid? Maar dit is geen olie...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door *Evie* op vr 14 aug 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1337133
ik heb geen honden, maar als ik die wel had, zou ik ze het niet geven. het is plantaardig vet, wat ook nog eens geraffineerd is.

gewoon zelf opeten. stuk door de curry, etc.
Door Lizzy
#1337207
*Evie* schreef: Ik had hier nog een pakje cocoscreme santen liggen, geen idee
waarvoor ik het gekocht had maar de honden werden helemaal gek
dat ze het roken. Heb ze maar een stukje gegeven.

Maar weet iemand of dit goed is voor ze of juist heel slecht of niks toevoegd?
Er staat alleen op de verpakking geconsentreerde cocosnoot creme-santen.
Het ruikt wel heel lekker al lust ik zelf geen cocos  :biggrin2:

Lees wel her en der dat cocosolie goed is voor wormen oid? Maar dit is geen olie...

Afbeelding

Ik heb eigenlijk geen idee wat dit is en of het vergelijkbaar is met olie.... Kokos olie schijnt inderdaad te helpen tegen/bij wormen. Ongeraffineerde extra vergin kokos olie is zo'n beetje overal goed voor. Wormen, bacterieen, schimmels, etc. http://www.kokos-olie.nl/. Maar ja nogmaals, ik weet niet of het vergelijkbaar is, zo'n creme en extra vergin kokosolie :-\

Maar, kwaad zal het ook vast niet kunnen. Mocht je overwegen vaker kokos te geven aan je honden, zou ik wel voor de biologische extra vergin olie gaan.
Door *Evie*
#1337415
Ik denk haast niet eens dat deze creme olie is... Heb het idee dat dit meer dat witte spul is
en dan samengeperst. Het is een hard blokje wat je in stukjes kan snijden.

Het is niet dat ik ze het dagelijks het wil geven alleen ze waren ineens zo gek ervan,
en dat zijn ze niet vaak, dus ik dacht als ze het nou echt zo lekker vinden en het kan
geen kwaad dan kan ik ze gewoon af en toe (lees 1a2 x in de week oid) een klein stukje geven.

Die kokos olie, ruikt die ook naar kokos? Anders kan ik daar wel eens een pot van halen en af en toe geven.
Ik heb wel kokosolie in huis maar dat is de geurloze, dat zal wel de verkeerde zijn om aan de honden te geven denk ik.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1337419
santen is geen olie.
dit is het dikke gedeelte van de kokosmelk, geraffineerd en in een blok geperst.
het smaakt niet naar bounty, als je het in je eigen eten doet, krijg je geen overdreven kokossmaak.
Door 202Spots
#1337429
Coconut cream /kokosnoot creme is wat anders dan creamed coconut... ;)

Creamed kan vertaald worden als fijn gemalen,in dit geval is 't tot poeder gemalen kokosnoot
(en creamed corn b.v, is  fijn gehakte mais)

hier meer...
Creamed coconut is a solid white block made from pure coconut
http://www.waitrose.com/food/cookingand ... e=0&id=104

en waardes:
http://www.coconutresearchcenter.org/

ik denk niet dat 't kwaad kan om af en toe 'n klein stukje te geven..
Door Mevroi Kruim
#1338205
Volgens mij is het hetzelfde  ::)

"In de Oosterse keuken wordt kokosmelk gebruikt, dat is een vloeistof die wordt verkregen door geraspte kokos te mengen met warm water en vervolgens uit te knijpen. In de toko is dit te koop in kleine, geconcentreerde blokken, soms onder de naam "creamed coconut" of santen (de Indonesische naam). Ook is kokosmelk en -room te koop in blikken."

De kokosnoot wordt dus idd fijngemalen maar daarna nog met water vermengd en uitgeknepen. Creamed coconut is dus niet het gemalen kokosnootvruchtvlees zelf.
Door *Evie*
#1338637
202Spots schreef: Coconut cream /kokosnoot creme is wat anders dan creamed coconut... ;)

Creamed kan vertaald worden als fijn gemalen,in dit geval is 't tot poeder gemalen kokosnoot
(en creamed corn b.v, is  fijn gehakte mais)

hier meer...
Creamed coconut is a solid white block made from pure coconut
http://www.waitrose.com/food/cookingand ... e=0&id=104

en waardes:
http://www.coconutresearchcenter.org/

ik denk niet dat 't kwaad kan om af en toe 'n klein stukje te geven..
Ik zie het, engels Creamed coconut maar de NL vertaling op het pakje is cocosnoot creme.....
Maar werkt dit spul dan ook tegen bovenstaande dingen? Of alleen die olie??
Ze zijn er echttt gek op! Mocht het echt zo gezond zijn dan geef ik ze wel om de dag een plakje.
Zijn grote honden, 35 en 45 kg. Dan een weekje niks en dan neem ik wel weer zo'n pakje mee.
Door Mevroi Kruim
#1339206
*Evie* schreef: Ik zie het, engels Creamed coconut maar de NL vertaling op het pakje is cocosnoot creme.....
Maar werkt dit spul dan ook tegen bovenstaande dingen? Of alleen die olie??
Ze zijn er echttt gek op! Mocht het echt zo gezond zijn dan geef ik ze wel om de dag een plakje.
Zijn grote honden, 35 en 45 kg. Dan een weekje niks en dan neem ik wel weer zo'n pakje mee.
Je bedoelt, net als de olie? Nee. Dit is geen olie, er zal misschien nog wat olie inzitten maar die wordt er vaak al vantevoren uitgehaald. Maar als ze het lekker vinden, ach, waarom dan niet af en toe een blokje ... altijd beter dan dat schapenvet uit de dsz  :D

@Nynke: hier gaat het idd ook in de curry of in iets Indisch  :D
Door *Evie*
#1340138
Ja ik bedoelde, werkt dit (de creme/santen) ook tegen al die dingen wat in het stukje word geschreven over de olie,
of is het echt puur alleen die cocosolie die zoveel goede eigenschappen heeft??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door