Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1297945
Bij Judy's geriatrische check-up bleek haar urine erg troebel te zijn. Daarom is er toen een blaaspunctie gedaan en bleek ze een sluimerende bacteriële infectie te hebben. :(
Deze is behandeld met antibiotica.
Maandag heeft ze weer een blaaspunctie gehad ter controle en haar urine was nog steeds vrij troebel. :-\
Vandaag kreeg ik de uitslag.  De infectie was over, maar de troebelheid werd veroozaakt door teveel oxalaten.
Ze heeft overigens totaal geen klachten.
Over een maand wil de DA haar urine weer controleren. Gelukkig geen punctie dan.
Kan ik nog iets aan haar voeding doen om de oxalaten te reduceren?
Normaal barft ze fulltime, maar omdat we veel op stap geweest zijn heeft ze de afgelopen maanden vooral Bibikip , Bibischaap en Smuldier vleescompleet gehad aangevuld met eitjes, kipkarkassen en spiervlees.
Alvast bedankt voor jullie meedenken. :) O ja en ze krijgt visolie en primeval artrosegelatinaat.
Laatst gewijzigd door roksefloks op ma 17 aug 2009, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1303496
nog bedankt voor jullie suggesties. :)

Ik heb inmiddels haar botgehalte verminderd en groente verhoogd.
Ook het orgaanaandeel is naar beneden.
Ik laat haar extra drinken door wat geitenkarnemelk door haar water te doen.
Eind van de maand gaan we weer controleren.

Zou de artrosegelatinaat geen kwaad kunnen in dit geval?
Door Lizzy
#1303506
roksefloks schreef: nog bedankt voor jullie suggesties. :)

Ik heb inmiddels haar botgehalte verminderd en groente verhoogd.
Ook het orgaanaandeel is naar beneden.
Ik laat haar extra drinken door wat geitenkarnemelk door haar water te doen.
Eind van de maand gaan we weer controleren.

Zou de artrosegelatinaat geen kwaad kunnen in dit geval?
Dat is collageenhydrolysaat, toch? Ik durf je absoluut niet te zeggen of dit invloed heeft.... Misschien dat de fabrikant dat weet?
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1304437
Dit zit in Primeval.

Samenstelling
collageenhydrolysaat, organische mineralen, aroma, collageen type II.
Door Lizzy
#1306243
roksefloks schreef: Dit zit in Primeval.

Samenstelling
collageenhydrolysaat, organische mineralen, aroma, collageen type II.
Ik weet niet hoe hard jouw hond dit nodig heeft....? Maar vanwege "organische mineralen" zou ik zelf huiverig zijn om dit te blijven geven :-\. Wat voor 'organische mineralen' zijn het? Is er misschien een ander middel dat je kunt geven, waarvan zeker is dat het geen invloed heeft op de vorming van oxalaat? Of vraag anders je DA of hij weet of dit invloed heeft? Of misschien dat Tannetje/Dorothea dit weten?
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1338965
De afgelopen weken heeft Judy minder bot, meer groente en geen artrosegelatinaat gehad. (Wel haar Doils ;))
Vanmorgen is haar urine weer gechecked en..........

HELEMAAL TOPPIE!!!!!! :circle: :daisy: :groupwave2:
Door Lizzy
#1339193
roksefloks schreef: De afgelopen weken heeft Judy minder bot, meer groente en geen artrosegelatinaat gehad. (Wel haar Doils ;))
Vanmorgen is haar urine weer gechecked en..........

HELEMAAL TOPPIE!!!!!! :circle: :daisy: :groupwave2:
Wat goed joh!! Gefeliciteerd :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door