Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1339071
Even een praktisch vraagje:
Hoelang bewaren jullie bv eendennekken in de koelkast. Als ik ze uit de vriezer haal duurt het zeker 24 uur voordat het ontdooit is. Hoeveel dagen kan ik het na het ontdooien nog bewaren?
Ga namelijk bestellen en wellicht kan ik dan wat meer bestellen :)
Alvast weer bedankt!!
Door pieterendiaan
#1339100
Dank jullie wel, kan ik mooi gaan bestellen  :biggrin2:
Hier duurt het echt 24 uur voordat het ontdooit is, maar heb de koelkast wel erg koud staan hoor.
Door Mevroi Kruim
#1339208
Ik ontdooi buiten de koelkast en bewaar in een hermetisch sluitende koelkastdoos, en dan kan het best eens meer dan 3 dagen moeten wachten op consumptie. Ruikt niet fris maar alhier lusten ze het graag en krijgen ze er niks van.
Voor de katten is idd 3 dagen wel max.
Door judith1967
#1339220
Geen eendenekken,maar penslap.
Heb vrijdag een bevroren penslap in de koelkast gezet,en zondagavond pas gegeven(gingen weekendje weg vandaar)hij rook idd niet echt fris,maar hij at hem met smaak op.
Soms heb ik het idee dat ie iets wat rijp is lekkerder vind .
Gebruikersavatar
Door Sher
#1339413
koekje schreef: leg jij penslappen in je eigen koelkast waar je ook eigen eten ligt?
bahbah  ;D
Jij denkt echt dat ik twee koelkasten heb.  :D
Oftewel, wanneer kom je eens bij me eten koekje?  8)
Door pieterendiaan
#1339602
Ik heb hier een oude campingkoelkast staan, die zou ik inderdaad wel eens kunnen gebruiken. Ik heb alles ook gewoon in gewone koelkast maar het wordt nu wel erg vol met twee honden. Dat ik daar zelf niet opgekomen was zeg  :D
Ik doe trouwens alles in goede afsluitbare verpakkingen, dan ruik je zelfs de pens niet als je de doos goed dicht doet  ::)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1339643
pieterendiaan schreef: Ik heb hier een oude campingkoelkast staan, die zou ik inderdaad wel eens kunnen gebruiken. Ik heb alles ook gewoon in gewone koelkast maar het wordt nu wel erg vol met twee honden. Dat ik daar zelf niet opgekomen was zeg  :D
Ik doe trouwens alles in goede afsluitbare verpakkingen, dan ruik je zelfs de pens niet als je de doos goed dicht doet  ::)
Ik heb inderdaad zo'n mooie box.  8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1339655
Je kunt het best een paar dagen bewaren in de koelkast, honden hebben zelfs liever wat gerijpt vlees. Katten daar in tegen trekken voor vlees met een geurtje vaak hun neus op die hebben het liever vers.
Door sandrra
#1339685
Als t al bewaard blijft ( krijg meestal niet echt de kans hier) dan eten ze erg rijp vlees ook nog wel. Het loopt nog net niet zelfstandig de deur uit zeg maar  ;D. Heerlijk vinden ze dat.
Ik ontdooi alles buiten de koelkast in een afgesloten doos in de garage.
Door judith1967
#1340230
koekje schreef: leg jij penslappen in je eigen koelkast waar je ook eigen eten ligt?
bahbah  ;D
Ja waarom niet,ligt toch in een afgesloten bak in de koeling.
Nu ligt er ook rundvlees,kipkarkas,lever en hart(in een afgesloten bak)
Normaal ligt het in een afgesloten bak buiten de koeling,maar in dit geval niet,want anders zou de penslap zondag uit zichzelf weggelopen zijn. :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door