Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celicaatje
#1338757
Het valt mij op dat al mijn honden heel veel gras eten sinds ik KVV geef.
Ook mijn hond die pas overleden is deed dat veel.

Toen ze op brokken stonden deden ze dit heel soms, maar nu doen ze het dagelijks eigenlijk.

mvg
Inge
Door moniqueo
#1338792
Hier doen ze dat bij vers gras,op de zeedijk is alles gemaaid en nu begint alles weer
te groeien daar zijn ze dol op,het zijn gewoon 2 grazende koeien. :D
Mijn teefje zat vroeger op brokken en deed het toen net zoveel als nu.
Door Celicaatje
#1338828
Dus als ik jullie zo hoor dan kan het geen kwaad?
Ik begreep altijd dat ze dan buikpijn o.i.d. hebben als ze gras eten?
Op internet lees ik er verschillende dingen over.

En euh die van mij zijn niet kieskeurig wat gras betreft, als het maar groen is :P
Door Celicaatje
#1338883
Ik werd ook wat huiverig omdat 1 van mijn honden dat eerder niet deed en er ineens mee begon.
Zij bleek een maagtumor te hebben en is helaas overleden in juni jl.
:'(

Dus ik werd toch wel wat ongerust, let er ook meer op denk ik.....
Door Benjy en Misty
#1339708
Bij Benjy merk ik wel ter dege dat het bij hem wél met de voeding te maken heeft. Bij bepaalde soorten heeft hij het echt heel erg en bij andere soorten weer helemaal niet. Bij hem is het dan ook echt een obsessie om gras te kunnen eten wanneer hij voedsel heeft gehad wat hij blijkbaar niet verdragen kan.
Door Wicka
#1339829
Hier een Bullenkoe, ze eet ook veel gras, maar ze spuugt niet en kennelijk verteerd het wel want ik zie het niet terug in de ontlasting, dus ik vind het wel best.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1339896
Ik zie ook verschil...het lijkt alsof ie het met BARF niet doet en met KVV wel....en het lijkt er ook op dat, als ie groentemix krijgt, juist meer gras eet...vreemde zaak  :-\
Gebruikersavatar
Door choopy
#1339964
Hier ook 4 borderkoeien.
Zowel op KVV als Barf doen ze het hier. De een wat meer dan de ander.

Meestal verteert het wel, alleen de jongste weet haar grenzen nog niet, die komt dan in de poephouding naar me toe, draait haar kont, "vrouwtje, toe dan, help me dan, het wil NIET!" Dan kan ik er weer een graskeutel uithalen.  :rolleyes2:

Ook hier spugen ze  er niet tot zelden op. Ik ga me pas zorgen maken als ze langs de sloot niet meer lopen te grazen  :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1340508
[quote="Eddy en Benjy"]
Bij Benjy merk ik wel ter dege dat het bij hem wél met de voeding te maken heeft. Bij bepaalde soorten heeft hij het echt heel erg en bij andere soorten weer helemaal niet. Bij hem is het dan ook echt een obsessie om gras te kunnen eten wanneer hij voedsel heeft gehad wat hij blijkbaar niet verdragen kan.
[/quote]

hier eten ze ook meer gras als ze paarden vlees op hebben....
Door mrloes
#1340633
hi

T gras eten is hier ook 'erger' geworden sinds Boef KVV & Barf krijgt.
Hij geeft nauwelijks over en als ie een x spuugt zit er nooit gras bij!
(dan is t alleen 'n hard stukje bot wat ie niet kan verteren)
T poepen wordt 'm wel eens lastig gemaakt door t gras, denk ik - zoals Choopy ook schrijft.
Maar ook dit is niet iedere dag zo.
Heb ook altijd gedacht dat een hond gras at wanneer ie niet lekker was maar nu maak ik me
er niet druk meer om. Zijn ontlasting is 9 vd 10 x oke, als ie overgeeft is t alleen gal met evt
een klein stukje bot .. hij glimt en glanst, is van de jeukklachten af .. kwispelt, slaapt en snurkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door