Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inni
#1337422
Berre krijgt sinds dinsdag gedeeltelijk de paardenvariant van Haaks barf (aangevult met zijn gewone lichtje gebakken paardenbiefstuk), hij is er echter niet gek op (maar hij is zowiezo een hele slechte eter, voor de wildmix van Bandit haalde hij ook z'n neus op). Om z'n darmen weer op plooi te krijgen heeft hij ook de Fytomix van Bibi, wat er overigens ingaat als koek.
De eerste dagen gaf ik wat Fytomix na z'n eten 3x per dag. Nu wil hij sinds eergisteren 's middags niet eten, 'k heb gisteren z'n kommetje na een klein uurtje dan maar weggezet "Jij zal straks een reuze honger hebben kereltje" dacht ik. Tegen z'n avondvoeding aan begon hij echter gal over te geven (wat hij overigens altijd doet als zijn maag langere tijd leeg is), en had dan natuurlijk  helemaal geen eetlust, met een mespuntje smeerpaté door z'n eten kreeg ik hem zover dat hij toch at. Nadien ging z'n Fytomix ook héél makkelijk naar binnen. De Fytomix door z'n eten mengen help niet om hem doen te eten. Ik vermoed dat hij door die Fytomix na z'n eten 's morgens, 's middags geen honger heeft.

Wanneer kan ik best Fytomix geven of misschien 's middags alleen Fytomix?? maar dan valt er eigenlijk 1/4 van z'n normale hoeveelheid voeding weg -20gr 's morgens-20gr 's middags-40gr 's avonds-. 'k Ben bang dat hij weer gaat vermageren. Op 't ogenblik is z'n gewicht iets gezakt, maar op die korte tijd zegt dat nog weinig.
Door M.P
#1337498
beste
eerst en vooral zoek nu een smaak en merk dat hij wel zou eten , als dat lukt.
dan stop met die gekookte of licht gebakken dingen er onder te doen , en ook geen patee , dat vind hij natuurlijk lekker.
probeer dan als je een smaak gevonden hebt , de helft fyto en de andere helft zijn kvv die hij lekker vind.
er moet toch iets zijn van kvv die hij lust....
het is al lang bezig , dus proberen is de boodschap.
groetjes

er zullen nog wel reacties komen.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1337521
[quote="inni"]
Berre krijgt sinds dinsdag gedeeltelijk de paardenvariant van Haaks barf (aangevult met zijn gewone lichtje gebakken paardenbiefstuk), hij is er echter niet gek op (maar hij is zowiezo een hele slechte eter, voor de wildmix van Bandit haalde hij ook z'n neus op). Om z'n darmen weer op plooi te krijgen heeft hij ook de Fytomix van Bibi, wat er overigens ingaat als koek.
De eerste dagen gaf ik wat Fytomix na z'n eten 3x per dag. Nu wil hij sinds eergisteren 's middags niet eten, 'k heb gisteren z'n kommetje na een klein uurtje dan maar weggezet "Jij zal straks een reuze honger hebben kereltje" dacht ik. Tegen z'n avondvoeding aan begon hij echter gal over te geven (wat hij overigens altijd doet als zijn maag langere tijd leeg is), en had dan natuurlijk  helemaal geen eetlust, met een mespuntje smeerpaté door z'n eten kreeg ik hem zover dat hij toch at. Nadien ging z'n Fytomix ook héél makkelijk naar binnen. De Fytomix door z'n eten mengen help niet om hem doen te eten. Ik vermoed dat hij door die Fytomix na z'n eten 's morgens, 's middags geen honger heeft.

Wanneer kan ik best Fytomix geven of misschien 's middags alleen Fytomix?? maar dan valt er eigenlijk 1/4 van z'n normale hoeveelheid voeding weg -20gr 's morgens-20gr 's middags-40gr 's avonds-. 'k Ben bang dat hij weer gaat vermageren. Op 't ogenblik is z'n gewicht iets gezakt, maar op die korte tijd zegt dat nog weinig.
[/quote]

Nou niet...voedingswaarde 0,0, dus als je hond te mager is dan neemt die hap ongeboren mest de ruimte in van nuttig voer.
Door M.P
#1337532
voedingswaarde 0 , daar heb je gelijk in.
maar er staan veel honden op met darmproblemen , en je zou eerst haar verhaal eens moeten kennen.
boekmaag is goed voor de darmen. en dat is wat er met dit hondje moet gebeuren ,heeft al veel antibiotica , ontworming.....gehad.
en het is een slechte eter , en dat heeft hij graag , dus mengelen zou ik zeggen.
heeft bijna 2 jaar alleen paardevlees gehad........dus???


groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1337545
[quote="M.P"]
voedingswaarde 0 , daar heb je gelijk in.
maar er staan veel honden op met darmproblemen , en je zou eerst haar verhaal eens moeten kennen.
boekmaag is goed voor de darmen. en dat is wat er met dit hondje moet gebeuren ,heeft al veel antibiotica , ontworming.....gehad.
en het is een slechte eter , en dat heeft hij graag , dus mengelen zou ik zeggen.
heeft bijna 2 jaar alleen paardevlees gehad........dus???


groetjes
[/quote]


Dus ...wat ????  Er zijn denk ik nog veel meer honden met darmproblemen die ook heel goed functioneren zonder deze inhoud van de boekmaag. En een kwart van een maaltijd uit 0,0 voedingstoffen te laten bestaan vind ik erg veel voor een hondje die net op het randje van een goed gewicht zit.
Verhaaltje gelezen en de hond heeft wel meer gegeten dan enkel paardevlees, maar dat doet niet zo ter zake.

Zoals ik het in de posting van TS lees doet de Fytomix in deze niks om de hond beter te laten eten en neemt het IMHO alleen maar ruimte in van wel nuttig voer, dus IK zou het dumpen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1337574
heeft totaal geen nu die fytomix, dus schrappen die handel..
ook het eten niet lekkerder maken, maak je alleen moeilijke eters van..
gewoon een goede kvv(liefst barf) geven en met darmproblemen geef je hem toch probiotica....
moet zeggen dat ik ook een keer die haaksbarf heb gegeven, en had 3 honden aan de spuit...
Door M.P
#1337606
zeg jij dan eens wat ze moet geven aan haar hondje , doe mij dat plezier eens...


groetjes
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1337611
probiotica en gaan barfen, zodat je weet of welke vleessoorten de hond op reageert
daarbij van de vele ab en ontwormings kuren doen de darmen ook geen goed!
geef anders gewoon eens ipv een kvv een maaltijd pens..
Laatst gewijzigd door me and my boys op za 15 aug 2009, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#1337614
Berre krijgt al 1.5jaar lang elke dag probiotica en 't is van danaf dat hij stilletjes aan is bijgekomen (hij was echt graatmager minder dan twee kg en nu 2.500-2.600kg) 't probleem zit in 't feit dat hij niet of bijna niets eet en met een lege maag loopt gal te braken, waardoor hij helemaal geen eetlust meer heeft. We hebben vaak geprobeerd om hem te laten honger krijgen maar 't draait verkeerd uit. Hij heeft vaste drolletjes sinds lange tijd. 't Licht gebakken paardevlees is ook bedoelt om de overgang naar rauw geleidelijk te maken. 'k Kan de Fytomix misschien maar beter houden als beloning 's avonds na z'n eten ,hij eet 's avond altijd 't makkelijks, maar geen grote portie en tijdens de dag zonder iets gaat dus niet.
Volgende week maar 's meerdere smaken in huis halen en uitproberen en hopen dat z'n darmen er goed op reageren.
Door lightning
#1337823
heb nog nooit gehoord van fytomix en ook ik heb een hond met hele slechte darmen maar op vlees barf of kvv doet ze het prima :D na heel lang gekwakkelt te hebben nu doet ze het al ruim 2 jaar prima..
Door Netty
#1337853
zou je je hond niet een keertje meerdere malen per dag eten kunnen geven, gal spugen doen ze meestal omdat de maag leeg is.
als ik zo zie heb je een ieniemini hondje............ik heb een dwerg teckel met een niet zo'n sterke maag, ik geef haar 2 keer per dag eten, Carnibest en geen diaree of spugen, tenzij ze wat van de straat heeft lopen snaaien...........
die Fytomix zet nu niet echt zoden aan de dijk.
dat is nu vulling en geen voeding
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1337854
Ongeboren mest om het netjes te zeggen....waarom iemand dat aan zijn dier wil geven is mij altijd een raadsel geweest. Wat je de fabrikant wel moet nageven is het talent tot verkopen ...die kunnen stront verkopen  ;D


Er zijn andere en laten we zeggen veel betere opties om de darmen weer op de rit te krijgen dan ongeboren mest.

Vuile pens bijvoorbeeld.

Waarom zou je de overgang naar rauw geleidelijk maken door vlees te bakken... door het vlees te bakken verander je de structuur en verdwijnen alle essentiele voedingswaarde die er voor een dier inzitten.
Door Netty
#1337862
[quote="sylvia"]
Ongeboren mest om het netjes te zeggen....waarom iemand dat aan zijn dier wil geven is mij altijd een raadsel geweest. Wat je de fabrikant wel moet nageven is het talent tot verkopen ...die kunnen stront verkopen  ;D


Er zijn andere en laten we zeggen veel betere opties om de darmen weer op de rit te krijgen dan ongeboren mest.

Vuile pens bijvoorbeeld.

Waarom zou je de overgang naar rauw geleidelijk maken door vlees te bakken... door het vlees te bakken verander je de structuur en verdwijnen alle essentiele voedingswaarde die er voor een dier inzitten.
[/quote]

precies............beesten in de vrije natuur vreten ook geen gebakken biefstuk..............
gewoon lekker een een stuk vlees en als je zelf samenstellen nog te eng vind, dan geef je hem/haar samen gesteld vers............
en om te kluiven een gedroogd stukkie strot of zo, of een stukje gedroogd stukkie long, maar poep :o
Door Lizzy
#1337863
inni schreef: Berre krijgt sinds dinsdag gedeeltelijk de paardenvariant van Haaks barf (aangevult met zijn gewone lichtje gebakken paardenbiefstuk), hij is er echter niet gek op (maar hij is zowiezo een hele slechte eter, voor de wildmix van Bandit haalde hij ook z'n neus op). Om z'n darmen weer op plooi te krijgen heeft hij ook de Fytomix van Bibi, wat er overigens ingaat als koek.
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je hond paard en wild krijgt. Is Berre allergisch voor andere vleessoorten? Want zowel paard en wild zijn nou niet de gemakkelijkste diersoorten. Qua lekker. Veel honden vinden beide helemaaaaaaal niet lekker. Kun je niet Bibi natuurmix geven? Dat bevat ruim vuile pens en wordt gemiddeld goed door honden gegeten. Of een andere smaak Haaks.  
De eerste dagen gaf ik wat Fytomix na z'n eten 3x per dag. Nu wil hij sinds eergisteren 's middags niet eten, 'k heb gisteren z'n kommetje na een klein uurtje dan maar weggezet "Jij zal straks een reuze honger hebben kereltje" dacht ik. Tegen z'n avondvoeding aan begon hij echter gal over te geven (wat hij overigens altijd doet als zijn maag langere tijd leeg is),
Het is inderdaad heel normaal dat honden gal gaan overgeven van een lege maag. Dat is ook niet iets waarvan je gestresst hoeft te raken hoor!
en had dan natuurlijk  helemaal geen eetlust, met een mespuntje smeerpaté door z'n eten kreeg ik hem zover dat hij toch at. Nadien ging z'n Fytomix ook héél makkelijk naar binnen. De Fytomix door z'n eten mengen help niet om hem doen te eten. Ik vermoed dat hij door die Fytomix na z'n eten 's morgens, 's middags geen honger heeft.
Heb je wel eens geprobeerd, om Berre, als hij zo misselijk is een geplet Okugest tabletje van VSM in zijn bek te gooien? Dat lijkt me namelijk een goed idee!
Wanneer kan ik best Fytomix geven of misschien 's middags alleen Fytomix?? maar dan valt er eigenlijk 1/4 van z'n normale hoeveelheid voeding weg -20gr 's morgens-20gr 's middags-40gr 's avonds-. 'k Ben bang dat hij weer gaat vermageren. Op 't ogenblik is z'n gewicht iets gezakt, maar op die korte tijd zegt dat nog weinig.
Ik heb het topic gelezen maar mij is niet geheel duidelijk waarom je Fytomix wilt geven?
Door inni
#1337887
sylvia schreef: Ongeboren mest om het netjes te zeggen....waarom iemand dat aan zijn dier wil geven is mij altijd een raadsel geweest. Wat je de fabrikant wel moet nageven is het talent tot verkopen ...die kunnen stront verkopen  ;D


Er zijn andere en laten we zeggen veel betere opties om de darmen weer op de rit te krijgen dan ongeboren mest.

Vuile pens bijvoorbeeld.

Hij heeft twee jaar lang grotendeels eerst gekookt en daarna lichtjes gebakken vlees gehad, wel 's varianten van Duck(allemaal) geprobeerd maar dat liep elke keer uit op diarree en na enkele dagen een bezoek aan de DA (die al helemaal geen Duck liefhebber is ,andere merken kennen de handelaars hier in de wijde omgeving niet eens) en de bijhorende prikjes. 't Ja hij moest toch wat eten hé en als je dan na zoveel gesukkel iets hebt waarop je hond 't nog redelijk doet (weinig of geen diarree, niet braken, heel af en toe darmontstekingen, in gewicht bijkomen) zit je toch al redelijk goed (denk je dan). Bij m'n vragen aan de DA of en hoe ik hem een gezondere voeding kon geven was steeds 't antwoord (van meerdere DA'tsen trouwens) 't is natuurlijk geen ideaal voer, maaaar voor hem wel 't beste, want hij doet 't er eigenlijk toch goed op :-\. Om hem nu van al dat gaar vlees heel voorzichtig over te zetten op rauw ben ik gaan mengen en inmiddels ( na minder dan een week) krijgt hij 3/4 rauw en 1/4 lichtjes gebaken. Vanmorgen ging z'n bakje overigens in één keer leeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door