Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mirandalit
#1336330
Hallo allemaal,ik ben miranda,ik denk erover om over te gaan op versvlees,ik heb een duitse dog van 10 maanden en hij heeft huidproblemen,ben naar de da geweest en die zegt dat het jeugdpuistjes zijn?Ik was eerst bang dat het schurft was maar dat is onderzocht en dat bleek het niet te zijn,toen  een antibiotica kuur gehad van twee weken en daarmee werd het wel minder,ik heb gevraagt of hij misschien allergisch kan zijn voor zijn voedsel wat hij nu krijgt[brokken],maar de da zecht dat hij dan ook moet krabben en jeuk moet hebben,maar dat heeft ie juist weer niet.Ik heb gelezen van de voordelen van versvlees maar heb er helaas geen verstand van hoe te beginnen?Ik had op internet gevonden dat karnibest ook heel goed was voor de hond,maar heb uitgerekend dat ik tegen de twee kilo per dag moet geven[hij weegt nu tegen de 60 kilo]wat neerkomt dat ik ongeveer 300 euro per maand kwijt ben,ik heb natuurlijk veel over voor mijn hond maar dat kan ik helaas niet betalen,zijn er ook iets goedkopere oplossingen?zo ja,kunnen jullie mij op weg hebben met een menu wat hij dan mag en hoeveel per dag?Alvast bedankt,gr miranda
Laatst gewijzigd door mirandalit op vr 14 aug 2009, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *loes*
#1336339
Hi Miranda welkom hier.
Ik zelf barf met mijn amerikaanse bulldog, die weegt ongeveer 55 kilo en ik ben zo rond de 100 euro per maand kwijt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1336346
Welkom hier Miranda!

Op vers vlees over is altijd goede stap!
Over die huidproblemen kan geen advies geven, heb ik geen ervaring mee.
Je kunt idd kvv voeren (zoals carnibest), maar mijn ervaring is dat dat vaak wel wat duurder is.
Ik zelf voer barf, lees hier maar eens voor meer info http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17448.0.html
Dan kun je ook kijken hoe je je menu in elkaar zet, en evt hier neerzetten zodat we je weer verder kunnen helpen.
Ben per kilo tussen de 1,30-1,60 kwijt.
Door Staftime
#1336399
Wat jij vertelt over de bultjes herken ik wel!
Julia had ook van die bultjes, ook pusbultjes erbij.
Ze jeukten niet, en ze had er ook geen pijn aan.
En dat was wel degelijk door haar voeding!
Ze at toen nog brokken.
En sinds ze rauwe voeding krijgt, zijn de bultjes volledig verdwenen, ik zie ze nooit meer ergens.
Door sandrra
#1336406
Zo begon het met onze Mazoe ook. Er werd steeds gezegd jeugdpuistjes :-\ Achteraf is de ellende toen al begonnen met haar. Ze at toen nog brokken.
Je kan ook, nadat je je goed hebt ingelezen, overstappen op zelf samenstellen. is stukken goedkoper.
Door Nyncke
#1336573
Afhankelijk van waar je woont kan Kivo wel een goede overstap zijn.

Als je niet te ver bij Eindhoven vandaan woont kun je het zelf gaan halen, 1,50 per kilo ( als je het per 40 kilo tegelijkertijd haalt)
Dan kun je je langzaam inlezen en kijken of je mss wil gaan barfen, minder moeilijk dan het lijkt.

Mijn zus haar duitse dog had ook jeugdpuistjes, na verandering van voer nooit meer last van gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1336600
Met alle respect zou ik een opgroeiende Dog niet op Kivo willen zetten. Ja, leuk voor in het weekend misschien, maar daarmee houdt het wel op.

Als ik Ts was dan ging ik a.s. weekend eens benutten om de beginnersdocumentatie hier op Barfplaatst te lezen en voorzichtig proberen een menu samen te stellen die dan ter beoordeling elders hier geplaatst kan worden. Vooral bij een opgroeiende hond die al wat problemen heeft is het prioritiet no.1 dat je exact weet wat je je hond voert.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1336682
Angelique schreef: Met alle respect zou ik een opgroeiende Dog niet op Kivo willen zetten. Ja, leuk voor in het weekend misschien, maar daarmee houdt het wel op.

Als ik Ts was dan ging ik a.s. weekend eens benutten om de beginnersdocumentatie hier op Barfplaatst te lezen en voorzichtig proberen een menu samen te stellen die dan ter beoordeling elders hier geplaatst kan worden. Vooral bij een opgroeiende hond die al wat problemen heeft is het prioritiet no.1 dat je exact weet wat je je hond voert.
Mee eens, ik zou een duitse dog ook liever botten geven als calciumbron.
Door mirandalit
#1336695
Bedankt voor de berichten,ik ga inderdaad dit weekend maar eens het forum doorspitten,ik weet alleen niet of het me lukt om een menu samen te stellen............Ik moet ook gaan kijken voor een vriezer,want ik heb gelezen dat je bepaald vlees eerst moet invriezen om de Bacteriën te doden[en het als er ergens een aanbieding of zo is is het ook wel hadig,ik heb nu maar een mini diepvriezer.
Door nanna
#1336724
Versvoer of barf is natuurlijk veel beter maar ook onze duitse doggen  hadden met 9 maanden "jeugdpuistjes"
maar wat wel is is dat het veel eerder rustig is en eerder verdwenen ;)Ook gaven wij biergist tabletten.
Door mirandalit
#1336758
had nog een vraagje:

Ik heb hier ergens op het forum hoeveelheden gevonden wat een duitse dog krijgt van ongeveer mijn dog zijn gewicht,dat is:

1300 gr p.d = 7000 gr p.w

50% vleesbot      =3500 gr p.w
15% orgaanvlees=1050 gr p.w
15% groentemix  =1050 gr p.w
20% spiervlees    =1400 gr p.w

Als dit goed zou zijn en ik zou dit gaan geven moet je dan bv die 3500 gr vleesbot delen door 7 keer per week,en de rest ook door 7 delen,of de ene dag vleesbot met groentemix en de andere dag orgaanvlees met groentemix?

sorry dat ik lastig ben,maar vind het best moeilijk...
Door *loes*
#1336763
Die hoeveelheden die je hebt gevonden, is dat van een al volgroeide hond?

Als je via de bibliotheek hier de barfhulp download, kan je zelf pcies uitrekenen hoeveel je van alles moet voeren.
In de bieb staat ook informatie wat betreft opgroeiende honden en die percentages, want die liggen anders dan die van volwassen honden.
Lijkt moeilijker dan het is hoor  ;)
Door mirandalit
#1336774
Stond geen leeftijd bij van de dog,maar hoetsie is over 2 maanden een jaar,en dus bijna volwassen toch?Ik zal in ieder geval op zoek gaan de de  barfhulp rekenmachine!Dank je!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door