Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1336715
1 reutje uit het laatste nest heeft 1 balletje verstopt.
Met 6 weken waren ze er, met de 2de enting bij hun eigen da waren ze er ook en nu bij de 3de enting is er dus 1 verdwenen.
Is dit iets, waar wat aan gedaan kan/moet worden, kan dit een momentopname zijn?
Hij is nu 13 weken.
#1336727
ppppf, tja ik heb er toen via de homeopaath pilletjes voor gekregen maar ze hebben zich niet meer laten zien..
er wordt gezegt dat ze nog tot een jaar kunnen zakken, maar mijn ervaring is dus anders..
vince wordt volgende week laparascopisch gecastreerd, allebei zijn balletjes zijn niet meer ingedaald..
Door *loes*
#1336766
Bij mensen jongetjes is het zo, dat ze tot een bepaalde leeftijd kunnen jojoën zeg maar, na die leeftijd is het definitief en blijven ze zitten waar ze zitten, hetzij buik of netjes waar ze horen.
Door Nyncke
#1336836
Ja, tot een half jaar kunnen de balletjes erin en eruit.

Mochten ze na een half jaar binnenzitten moet je dat balletje eruit laten halen, dit omdat de hormoonhuishouding. Binnenin is het te warm, dat is niet goed.
#1337132
wel goed opletten ermee.
je kan m vast laten zetten trouwens.
bij mijn reu bo was hij er op 6 weken ook, nu hij volwassen is dus niet.
hij is ook teruggegaan en wij hebben m dus nooit vastlaten zetten of terug laten zetten.

en het kan tot veel later dan 6 maanden nog komen, 4 van mijn reuen van dat nest hadden pas 2 ballen NA 9 maanden.
Door sirene
#1337226
Is het balletje er nooit of soms wel ?
Als je het hondje vast houdt recht omhoog op zijn achterpootjes, kun je soms het balletje terug in het zakje masseren.
Als dat lukt is er goede hoop dat hij toch indaalt. Je moet dan dagelijks, liefst meerdere keren het balletje goed in het zakje masseren en dan proberen het strengetje wat uit te rekken. Dus zachtjes, masserend trekken aan het balletje.
Als je het balletje nooit ziet en ook niet in het zakje kunt krijgen is het vrij onwaarschijnlijk dat hij opeens weer te voorschijn komt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door