Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1336400
Xayenne gaat vaak mee naar mijn moestuin en struint daar altijd heerlijk rond ( in mijn eigen tuin )
Nu merk ik dat ze steeds rauwe bonen eet, ze trekt ze van de planten af.
Normaal kook ik ze kort en pureer ze dan.
Is het eten van rauwe bonen schadelijk ? ze zijn natuurlijk niet bespoten ofzo.
Ze eet ook frambozen, peultjes, aardbeien en vandaag had ze een tomaat gepakt, maar die lustte ze niet.
#1336498
In rauwe sperziebonen zit een stofje dat giftig is als je er veel van binnenkrijgt. Maar een keertje een boon die er vermoedelijk onveranderd weer uitkomt lijkt me geen probleem.
Fruit plukken doet Tara ook, bosbessen onder de blaadjes vandaan peuteren, aardbeien jatten, heeeeel voorzichtig bramen en frambozen plukken  :D Kátur vindt haar maf, die snapt er niks van, hij neemt gewoon een hap struik en vindt dat dan vies  :biggrin2:
Door 202Spots
#1336504
Er werd gedacht dat de Phesin in rauwe bonen schadelijk was ,en daarom de bonen eerst 'n paar minuten moest koken,
maar dat is inmiddels herzien en sperzieboontjes,snijboontjes en peultjes, kan gewoon rauw worden gegeten..
Ja meestal gaat 't wel gemalen door de groentenmix, maar 'n paar zelf gekauwde bonen kan ook hoor.
Het enige wat ze beter niet kan eten is ui/prei maar ik denk dat ze dat niet zo gauw uit de grond zal uit trekken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door