Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1336470
Ik ben nu zo'n drie weken aan het vers voeren, kvv, en mijn hond heeft last van ontgiftingsverschijnselen.
Zijn ontlasting is al vanaf het begin heel week en slijmerig en hij kreeg vorige week meer jeukklachten, met open wondjes erbij. Gelukkig zijn de wondjes nu weer dicht en het jeuken wordt al minder. Toch wou ik het ontgiftingsproces wat versnellen of verlichten. Ik heb nu drainage compositum besteld maar wat moet ik me er nu van voorstellen?Worden de klachten van de ontlasting en jeuk nu minder of moet ik er vanuit gaan dat het eerst nog verergert? En kan ik meteen beginnen met de aangegeven hoeveelheid druppels?
#1337609
Het hoeft niet op gemaakt te worden. Al kan dat met de probiotica geen kwaad.
Ik zou de middelen trouwens niet gelijktijdig geven, misschien kan de drainage ook weer een deel van de probiotica eruit werken, voordat het kan 'aanzetten' in de darmen?? Maar dat zou je even moeten navragen...
Denk dat Hitam dat wel weet  ;)
#1341311
Ik heb nu de probiotica ook in huis. Is er iemand die weet of ik het samen met de drainage compositum mag geven? Ik durf het nu nog niet samen te geven voordat ik een antwoord heb.
De drainage compositum wordt goed verdragen door Paddy en de klachten worden tot nu toe nog niet erger.
Alleen de ontlasting blijft heel erg zacht. Lijkt me ook niet goed voor de anaalklieren, die worden nu minder goed geleegd neem ik aan?
#1348283
hier krijgen m'n 2 teefjes nu zo'n 5 weken drainage compositum, de reu krijgt lymphomyosot (op aanraden van een vriendin die homeopaat is, aangezien hij toch wel klachten heeft).  Wat ik vooral merk bij alledrie is dat ze heel vuile uitvloeiing hebben uit de ogen, het ziet echt bruin en etterig. :-\
Is dat een normale reactie of niet?  Ook ruien ze alledrie redelijk erg.

Ook zou m'n reu veel meer eten, terwijl hij altijd een heel rustige eter is geweest die meestal z'n eten wel opeet maar nooit komt vragen om meer, nu zoekt hij in het gras achter restjes van de andere 2 terwijl hij vroeger soms moeite had om alles op te eten.  Hoort dit er ook bij of niet?
#1348603
Mijn hond heeft ook tranende ogen met vieze uitvloeiing en ik heb gelezen dat het voor kan komen, dus op zich niets abnormaals. Maar ik ben er nu even mee gestopt want mijn hond is niet lekker, veel overgeven. Ik weet niet of het van de drainage compositum en probiotica komt, maar het ligt wel voor de hand. Daarom maar even tijdelijk niet..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door