Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pieterendiaan
#1335828
Hallo,

Bikkel onze eigen hond barft  :biggrin2: , hij is als jonge pup vanaf week of 7 overgezet van brok naar carnibest door de fokker (op ons verzoek, gewoon ineen keer). Nu hebben wij een logee en de eigenaren vroegen hoe de hond van zijn vieze windjes af kwam. Naja heel simpel vers vlees :)
Nu willen ze er graag mee beginnen, en wij hebben aangeboden haar hier over te zetten de aankomende 2,5 week. Smuldier lijkt hun prima, aangezien deze KVK beste prijzig is en ik de mensen niet gelijk wil afschrikken heb ik smuldier aanbevolen.
Alleen hoe doe ik dit? Hondje heeft veel stress gehad (herplaatser, sinds 3 maanden bij deze eigenaren) en staat sinds kort op eucanuba. Moet ik dit met smuldier mengen, of 1 maaltijd brok en andere maaltijd smuldier? Omdat het niet mijn eigen hond is durf ik niet ineen keer over te zetten en aangezien ze nu (tijdelijk)in een nieuwe situatie is.
Wat is het beste?
Alvast bedankt!
Door pieterendiaan
#1335868
dank jullie!
heeft jullie logee geen brokjes meer gegeten? Dus niet mengen of 50/50 geven?
Morgen ochtend kan ik pas naar de winkel, zal dan ook eerst met smuldier pens compleet beginnen (ben zelf niet zo heel bekend met smuldier).
Door pieterendiaan
#1335920
[quote="Nynke F"]
nee, de brokjes zijn nog 1 keer gegeven, maar niet van harte opgegeten ::) ::)  daarna meteen 100% kvv  :) :) :)
[/quote]
dank je!
Net heeft ze een 4 stukjes geit en 2 stukje long gehad (bikkel moest ook nog eten). Met een beetje kefir erover ging het erin als pap :)
De pens die ik nog had liggen vond ze wat minder... Over 2,5 weken is het een echte vers vlees etende hond :)
Dank je wel voor je tips, dan ga ik niet meer aan die zak brokken komen. wel sneu ze hadden net een nieuwe zak van 15 kg gehad. Gaat volgens de baasjes naar het asiel als de KVV goed bevalt  ;D
Door pieterendiaan
#1336117
vandaar, dank je wel!
Ik ben daar persoonlijk niet blij mee maarja het is niet mijn hond  :-X
Ik ga zo kijken of de c1000 of ah de vlees compleet hebben en de kip, vanochtend eet ze barf mee met onze eigen hond (alleen dan nog geen vleesbot). Ik ga aankomende week ook maar eens kippennekjes proberen..

Ondanks dat er geen vleesbot in de smuldier zit krijgt ze dus wel genoeg calcium/fosfor binnen in goede hoeveelheid, maar dan alleen niet in natuurlijke vorm (als ik het goed begrijp?).
Door pieterendiaan
#1336138
ja je bedoelt zeker die kip variant? Ik ga zo richting c1000 om te kijken of ze die hebben..en de compleet ook..
Hondje had binnen 1 minuut haar prakkie op, ze had wat geitenspiervlees, lamslong en hart, andijvie en kefir. Heb het even gefilmd voor de eigenaren, erg leuk. Normaal at ze vaak niet eens alles op  :-X lang leven vers vlees :D
#1336152
dat klinkt goed !!!

Mijn logeetje heeft net zijn eerste hele kwartelkarkasje op  :P  ik schrok wel, want hij piepte/jammerde bij het laatste stukje, maar dat kan ook een verkapt grommen zijn geweest omdat 1 van mijn eigen hondjes net langs liep  :-\ :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door