Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door marijkewolf
#133393
mijn 8 jarige shih-zu was altijd een zeer slechte eter. Kreeg vorig jaar opeens door allerlei allergieen giga jeuk. Injecties en pillen, niets hielp, werd net een kaal gremlinnetje. Moest uiteindelijk aan de prednison, maar geweigerd. Holistische/homeopatishe dierenarts gevonden en nu met Barf en voedingssuplementen en versterkende medicijnen weer een brutaal rondrennend hondje.
Het menu van nu per dag (wordt in de toekomst steeds meer uitgebreid):
1 ons rauw geitenvlees,
2 ons rauwe groenten (wortels met loof en spercibonen)
1 kopje zilvervliesrijst
2 x per week rauw geitenbot
+ missing link (voedingssuplement)
+ prolisan ( goede werking darmen)
+ zalmolie
voor de vakantie aan boord geitenvlees gedroogd

eerst nog rauwe kip en struisvogel geprobeerd, maar mijn hond reageerde daar niet goed op, later misschien weer meer varieren, maar nu nog even niet.

Groetjes Marijke.
Door Lizzy
#133495
Hoi Marijke, begrijp ik het goed dat het nu best wel goed met jouw hondje gaat? Dat is fijn zeg! Zit er in dat voedingssupplement ook calcium? En wat ga je uitbreiden, vlees en groentes? Jammer dat struisvogel af valt... En eend? Heb je dat misschien ook al geprobeerd?

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#133499
The Missing Link voor honden - Dagelijks gebruik - Gebruiksaanwijzing - Testimonials

In de natuur eten dieren voedsel dat rauw en vers is, terwijl huisdieren over het algemeen een dieet hebben van bewerkt voedsel. The Missing Link is ontwikkeld om het gat te dichten tussen de natuurlijke en ‘commerciële' voeding. Het is samengesteld op basis van natuurlijke en essentiële voedingsstoffen, die een gezonde aanvulling vormen op de dagelijkse voeding van uw hond.

Er is nu ook een Plus versie met Glucosamine!! Zie hiervoor ook de nieuwspagina op het Forum (Healthy Bulletin Board).




The Missing Link Link is een droog, granulaat achtig poeder. Het product is vacuüm verpakt. Hierdoor worden de voedingsstoffen beschermd en blijft het product vers.

Al jarenlang gebruiken dierenartsen en eigenaren van huisdieren The Missing Link naast de dagelijkse diervoeding ter bevordering van:

algehele gezondheid en welzijn
gezonde spijsvertering
gezonde huid en vacht
toename van energie
snellere genezing na een operatie of verwonding
minder haaruitval
afname van allergie
minder jeuk en krabben
verminderde geur
afname van stijfheid en pijn aan gewrichten
Ons nieuwste topingrediënt is GLUCOSAMINE !!
The Missing Link voor honden, het volwaardige voedingssupplement met natuurlijke ingrediënten, bevat nu ook glucosamine. Dit supersupplement met 500 mg glucosamine sulfaat per dagdosis heet The Missing Link Plus en is speciaal ontwikkeld voor de gewrichten. De unieke combinatie van glucosamine met essentiële vetzuren, zorgt ervoor dat de gewrichten van uw hond gezond en soepel blijven.

The Missing Link Plus bevat de beste en zuiverste vorm van glucosamine sulfaat. Glucosamine is een bestanddeel van de synoviale vloeistof, de ‘smeerolie’ van onze gewrichten. Het voorkomt de afbraak van kraakbeen en zorgt dat het weer wordt opgebouwd. Ook is glucosamine nodig voor de aanmaak van chondroïtine sulfaat, een ander belangrijk bestanddeel van kraakbeen.

Naast glucosamine bevat The Missing Link Plus alle natuurlijke ingrediënten van de originele The Missing Link. Dus ook alle overige gezonde eigenschappen blijven behouden.

DAGELIJKS GEBRUIK
Voedingssupplement voor honden
Voor een stralend gezonde vacht en huid en meer energie !

The Missing Link voor honden is een volwaardig voedingssupplement met natuurlijke ingrediënten van de hoogste kwaliteit. Deze unieke combinatie van ingrediënten is rijk aan essentiële vetzuren die uw hond een gezonde vacht en huid geven en zorgen voor een constant energieniveau; voedingsvezels voor een gezonde darmwerking; fytonutriënten, vitaminen en mineralen voor een goede spijsvertering, algehele gezondheid en welzijn. The Missing Link is ook goed bij een vetarm dieet. Het biedt goede vetten die een belangrijke energiebron vormen en het gewicht op peil houden. Samengesteld op basis van natuurlijke stoffen, zonder synthetische ingrediënten of toevoegingen. The Missing Link is ontwikkeld om het gat te dichten tussen natuurlijke en 'commerciële' voeding. Het bevat geen synthetische toevoegingen.

INGREDIËNTEN
lijnzaad, (Glucosamine sulfaat in de Plus versie), melassestroop, rijstekiemen, gedroogde gist, zonnebloempitten, gevriesdroogde lever, gedroogde alfalfa, wortel, gevriesdroogd bot, vismeel, gevriesdroogde oester, gerstekiemen, gedroogde kelp, lecithine, knoflook en yucca Schidigera extract.

van deze site: http://www.wnp.nl/canine.htm
Door tessa
#133739
Ik heb ook een shih tzu (straks twee), ik barf niet omdat ik de hoeveelheid eten die ze krijgen moeilijk vind aan te passen, het is zo weinig. Maar als ik zie dat jouw shih tzu toch al gauw zo n 4 ons voer krijgt bij elkaar, aan energique eet die van mij maar 1 ons per dag .Ze weegt 5,5 kg,waarvoor heeft jouw hondje zo veel voer nodig?. Over de missing link heb ik laatst een uitleg gehad bij een bijeenkomst van de ABHB, de mijnheer die er wat over vertelde was heeeel vaag en wist in ieder geval bij dieren niet echt waar ie het over had, ik heb hem gevraagd of ie wel eens van barf gehoord had, nou nee dus, vind ik toch een misser als je zegt dat honden van nature vleeseters zijn, we hebben ook een proefzakje meegekregen, dus dat heb ik netjes aan de hond gegeven.
Door marijkewolf
#133814
hallo Lizzy, Ja het gaat zelfs heel erg goed, vandaag naar de homeopaat geweest en deze was ook erg tevreden, maar probeert nu toch wat extra ondersteuning te geven.Maar nu weer een gratis consult van 1 uur daar heb ik vrijdag weer contact over, want wij vonden haar best al weer veel haar hebben, maar zij nog niet zoals zou moeten zijn. Ze krijgt missing Link, waarin calcium is toegevoegd. Eend is nog evt. een optie als Toetsie voor geit intolerant zou worden. Mijn weigering voor Prednison was de grote kans op het syndroom van Cushing, waar dit soort hondjes al vaak last van schijnt te hebben. Maar mijn hele omgeving staat paf van haar huidige goede conditie.
groetjes Marijke.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#133815
[quote="tessa"]
Ik heb ook een shih tzu (straks twee), ik barf niet omdat ik de hoeveelheid eten die ze krijgen moeilijk vind aan te passen, het is zo weinig. Maar als ik zie dat jouw shih tzu toch al gauw zo n 4 ons voer krijgt bij elkaar, aan energique eet die van mij maar 1 ons per dag .Ze weegt 5,5 kg,waarvoor heeft jouw hondje zo veel voer nodig?. Over de missing link heb ik laatst een uitleg gehad bij een bijeenkomst van de ABHB, de mijnheer die er wat over vertelde was heeeel vaag en wist in ieder geval bij dieren niet echt waar ie het over had, ik heb hem gevraagd of ie wel eens van barf gehoord had, nou nee dus, vind ik toch een misser als je zegt dat honden van nature vleeseters zijn, we hebben ook een proefzakje meegekregen, dus dat heb ik netjes aan de hond gegeven.
[/quote]

Dat is het menu waar ze mee gestart is, misschien ook om de hond wat aan te laten komen omdat het voordien zo'n slechte eter was. Maar in de praktijk zal al snel blijken dat het veel te veel zal zijn. De helft komt eerst denk ik.

Missing link is zo op het oog alweer voor het grootste deel gemalen lijnzaad. Ietsepietsie te duur voor wat het te bieden heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#133819
[quote="marijkewolf"]
hallo Lizzy, Ja het gaat zelfs heel erg goed, vandaag naar de homeopaat geweest en deze was ook erg tevreden, maar probeert nu toch wat extra ondersteuning te geven.Maar nu weer een gratis consult van 1 uur daar heb ik vrijdag weer contact over, want wij vonden haar best al weer veel haar hebben, maar zij nog niet zoals zou moeten zijn. Ze krijgt missing Link, waarin calcium is toegevoegd. Eend is nog evt. een optie als Toetsie voor geit intolerant zou worden. Mijn weigering voor Prednison was de grote kans op het syndroom van Cushing, waar dit soort hondjes al vaak last van schijnt te hebben. Maar mijn hele omgeving staat paf van haar huidige goede conditie.
groetjes Marijke.
[/quote]

De hoeveelheid calcium in Missing link dekt niet de hoeveelheid die jouw hond per dag nodig heeft. Daarvoor zou je dan wat meer eetbare botten moeten geven of gemalen eierschaal moeten toevoegen.
Door Lizzy
#133823
[quote="marijkewolf"]
hallo Lizzy, Ja het gaat zelfs heel erg goed, vandaag naar de homeopaat geweest en deze was ook erg tevreden, maar probeert nu toch wat extra ondersteuning te geven.Maar nu weer een gratis consult van 1 uur daar heb ik vrijdag weer contact over, want wij vonden haar best al weer veel haar hebben, maar zij nog niet zoals zou moeten zijn. Ze krijgt missing Link, waarin calcium is toegevoegd. Eend is nog evt. een optie als Toetsie voor geit intolerant zou worden. Mijn weigering voor Prednison was de grote kans op het syndroom van Cushing, waar dit soort hondjes al vaak last van schijnt te hebben. Maar mijn hele omgeving staat paf van haar huidige goede conditie.
groetjes Marijke.
[/quote]

Super zeg! Dat is echt fijn. Ik zou alleen de rijst weg laten. Honden hebben helemaal geen granen/rijst nodig en veel honden reageren juist allergisch op rijst!

Weet je trouwens zeker dat Missing Link voldoende calcium biedt?

Groetjes, Lizzy
Door Truus
#133827
Hoi Marijke, wat fijn dat het zoveel beter gaat he. Goed van je om je eigen gevoel achterna te gaan en de prednison te weigeren.
De bevestiging dat je het goed doet omdat je omgeving paf staat, vanwege haar goede conditie, zal je erg blij maken en daar mag je ook trots op zijn!
Ik duim voor haar en voor jou ;)
Door marijkewolf
#133828
Hallo Angelique,
Rijst is volgens mijn dierenarts niet heel belangrijk, maar Toetsie werd in het begin heel mager en ze was al zo verzwakt voordat wij hiermee begonnen, was half kaal en wilde maar 1 x per dag een piepklein eindje naar buiten, en om haar gewoon wat dikker te krijgen hebben we rijst bijgevoegd, omdat niets anders verdragen werd en voor 24 uur per dag jeuk zorgde en genoemd menu in kleine porties de hele dag door gegeven kon worden en alleen geitenvlees en groenten niet genoeg aanzette.
Groetjes Marijke.
Door marijkewolf
#133836
Lief dat iedereen zo meeleeft. Want een zieke hond geeft veel zorgen. Kan me voorstellen dat iedereen het een hoop vindt en andere soorten van calcium zou willen bijgeven, maar ze reageert allergisch op alles wat van de kip en het rund komt en alles wat we veranderen geeft momenteel meer jeuk. Daarom schreef ik ook al, in de toekomst proberen we in samenwerking met de dierenarts (tevens homeopaat) als alles weer rustig is, er van alles bij te doen en ook weer fruit te geven. Maar we willen nu nog 3 maanden zo door gaan.
Door 202spots
#133837
INGREDIËNTEN
lijnzaad, (Glucosamine sulfaat in de Plus versie), melassestroop, rijstekiemen, gedroogde gist, zonnebloempitten, gevriesdroogde lever, gedroogde alfalfa, wortel, gevriesdroogd bot, vismeel, gevriesdroogde oester, gerstekiemen, gedroogde kelp, lecithine, knoflook en yucca Schidigera extract.
Fijn dat je hond het beter doet,maar Missing Link is 'n hele dure mix,die je zelf heel makkelijk en veeeeel goedkoper ZELF kan samenstellen.
Ik zou er dan geen gedroogde gist doorheen doen omdat veel honden daar ook allergies(JEUK) voor zijn.
Ik zie ook het nut van gedroogde lever en gedroogde oesters niet zitten, en gedroogde bot????
Geef liever 'n verse toch?
Van gemalen lijnzaad, verschillende soorten noten en pitten kan je zelf ook 'n lekker mengseltje maken!
De verse alfalfa en knoflook,de kelppoeder en wortel gaat door de groentemix...
Geef je wel is 'n eitje erbij?
Door marijkewolf
#133934
nee ik geef geen ei meer. Had laatst zelf hondekoekjes gemaakt van geitenvlees en om te binden moest er een ei bij, gevolg, veel rode plekken en meer jeuk. Later als Toetsie weer goed is, gaan we dat ook allemaal zelf maken. Het is zo heerlijk om je hond op zijn eten aan te zien vallen, alsof ie nooit iets lekkerders gegeten heeft.
Door dana
#133985
super dat het zo goed gaat met je hondje.
ik heb ook een shih tzu en mijn hondje kan dus echt geen botten eten.
ze krijgt lamsribben en is dan heel driftig bezig terwijl ze er amper wat af krijgt ::)
kippennekken gaat wel maar die moet ik wel vasthouden anders slikt ze ze heel door.
fijn he als je je eigen gevoel volgt en het gaat zo goed.
mijn shih heeft nu blaasgruis en ik weigerde dieetvoer en met behulp van barfplaats ;D gaat het nu een stuk beter terwijl ze lekker vers blijft eten !!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door