Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door VeraNova
#1335321
Ik voel me erg blond dat ik dit moet vragen, maar ik ben nu eenmaal niet zo wiskundig ingesteld  :D

Ik zal een vriezer aan moeten schaffen alvorens ik mijn eerste bestelling bij Herby kan gaan doen.

Voor 40 a 50 kilo vlees, vis, groente. Wat moet de inhoud van de vriezer dan zijn?  :P

Alvast mijn dank aan de rekenwonders onder jullie  ;)

Gr. Linda
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1335325
Ik reken altijd 1/3 van het aantal liters = ongeveer het aantal kilo's dat je kwijt kunt.
Dus voor 50kg is dat 150liter.
In een vrieskist kun je vaak wat meer kwijt dan in een kast met laden.
Door Nynke
#1335386
dat hangt er ook vanaf of je veel botwerk hebt besteld of voornamelijk vlees. Als je veel bot hebt, haal je 1:3 niet eens  :-\ :-X
Door Borke
#1335416
Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan, vooral bij de laatste  :biggrin2:

Nog slimmer is het om de grootste vrieskist/kast te kopen die je plaatsen kunt, in de praktijk zijn ze toch altijd te klein!
Door VeraNova
#1335468
*slik* zo groot  :o

Hmmmmm.....misschien dat ik dan maar even begin met kvv en in de tussentijd voor een huge ass vriezer ga sparen.
Waarom zijn de spaarcentjes altijd net op aan STOMME dingen als je eens iets leuks wilt  :(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1335482
Ik bv heb een 3 jaar oude vriezer gekocht van Liebherr, A+klasse, zgan voor maar 125 euro  ;)
Ben er heel blij mee...ow ja, hij is 201 litertjes......  :)
Dus niet meteen de hoop opgeven!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1335489
Yep mijn vriezer kwam ook van marktplaat, 159liter, A+ voor €80.
Soms kun je er goede goedkope vriezers vandaan halen, is alleen even zoeken.
Door ibbi
#1335947
minstens 200 ltr.  - ben ik 't helemaal mee eens. hoeft helemaal niet duur te zijn, ze staan soms al voor 50 euro op marktplaats.
Door VeraNova
#1336086
Bedankt voor de tips.
Heb even gekeken op MP, maar er is er op dit moment maar 1 die aan onze eisen voldoet en daar moeten we bijna 170 km voor rijden  ::)
En misschien zijn wij wel mieperts op dit gebied, maar we vinden het in dit geval toch wel prettig om een nieuwe aan te schaffen met garantie.

Bedankt ook voor de tips w.b.t. de grootte. Nu weet ik waar ik naar moet kijken  :)
Door Cindy de Wolf
#1336648
Idd minstens een 200l jongen. Al mijn vriezers (5stuks) komen van MP voor zeer zachte prijsjes. Alles draait nog steeds naar behoren in september 5 jaar lang. Mijn duurste vriezer was 125 euro en dat is een 700l jongen. De rest ligt allemaal tussen de 200-350l en heeft me niet meer gekost dan 50 euries ;)

Als je toch persee een nieuwe wilt hebben dan heeft de wehkamp vaak wel leuke aanbiedingen.
Door Xada
#1341354
Inderdaad kan een vriezer nooit te groot zijn. In Nederland had ik een vriezer van 1600 liter en die zat helemaal vol voor de honden en een klein stukje voor mezelf. Echt ideaal. Je kunt dan namelijk ook nog soort bij soort stoppen en hoeft niet zo lang te zoeken.
Nu heb ik een nieuwe vriezer gekocht van 300 liter voor ca. 250 euro. Maar ik fok mijn consumptiedieren (wat een rotwoord) dan ook zelf, is de vriezer vol dan blijven ze een paar dagen langer lopen.
Door DarkVisionZ
#1343996
Ik heb echt een kleine vriezer hoor ik alweer :P Ik kan ook maar voor 2 weken tegelijk invriezen, maar goed, ik heb gelukkig een klein hondje die in totaal maar 3 kilo per week eet (alles bij elkaar dan eh :P) en ik kan hier 1x in de 2 weken bestellen bij Ivy's League :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door