Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#1334083
Bij onze 10 jr oude GR is spondylose en HD gediagnostiseerd.. arme ziel.
hij zit nu aan de reguliere pijnstillers, maar ik die moeten we wel gaan afbouwen.
Ik ben me dus wat aan t orienteren op alternatieve middelen.
Kan iemand me adviseren?

Hij eet Carnibest 
en heeft wel snel last van maagzuur..daarom krijgt de veestapel 3x per dag CB.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1334500
Mijn dalmaatje van bijna 12 heeft forse spondylose ter hoogte van de lumbosacrale overgang, zij krijgt dagelijks previcox, spondyvetsem, visolie (doils artrosis) en een glucosamine preparaat (cosequin).
Door Lizzy
#1335131
ElinevKa schreef: Bij onze 10 jr oude GR is spondylose en HD gediagnostiseerd.. arme ziel.
hij zit nu aan de reguliere pijnstillers, maar ik die moeten we wel gaan afbouwen.
Ik ben me dus wat aan t orienteren op alternatieve middelen.
Kan iemand me adviseren?

Hij eet Carnibest 
en heeft wel snel last van maagzuur..daarom krijgt de veestapel 3x per dag CB.
Mijn Dalmaatje van 12 heeft ook spondylose maar daar geen last van. Ze krijgt dus niks. Het hangt er dus vanaf wat de klachten zijn. Heeft ze last van de spondylose? Wat zijn de problemen?
Door ElinevKa
#1335252
de spondylose maakt dat hij in het algemeen minder draaibaar is (zeg maar)..maar hij heeft pijn van de HD.
Zakt ook door heup en gaat dan heel gek staan of lopen.

we hebben foto's laten maken; die spondylose ziet er gek uit; gewoon bruggetjes bot over de wervels, maar eén heupkop is nagenoeg eruit /eraf..
Door ElinevKa
#1335843
ja, nouja..dat vind ik zelf ook.. maar de DA zegt zelf dat we niet de hele tijd de pijnstilling MOGEN geven.
Ik denk dat ie dat zegt omdat je nieren of lever wel naar de knoppen zal gaan van de medicijnen..ik dacht nog; een jaartje korter leven maar zonder pijn..
we moeten dus gaan afbouwen.
En dus ben ik wel op zoek naar ondersteuning.
Of zou dat toch te optimistisch zijn?
Door Mevroi Kruim
#1335861
Ik ga met Dorothea mee, een pijnvrij bestaan zou mijn eerste prioriteit zijn. Ik zou ook willen weten waarom de da vindt dat de pijnstiller afgebouwd moet worden, en wat hij dan als alternatief heeft om pijn te voorkomen.
Ondersteuning is natuurlijk altijd goed, misschien dat je dan met een lagere dosis kunt volstaan, maar leven met pijn zou voor mij iig niet aan de orde zijn.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1335903
Pijn is vaak ook zo subtiel bij dieren. Sita kon al een tijdje niet meer goed zwemmen, ze zonk steeds en kon haar kop niet goed boven water houden. Omdat ze de laatste tijd toch behoorlijk begon te slepen met haar nagels, ben ik weer de volle dosis previcox gaan geven. En ineens zwemt ze weer als Pieter van de Hoogeband  :fish2: . Ze is ook weer een stuk levendiger in huis en draagt haar staart weer. En ik dacht al die tijd dat de zenuwen in de achterhand minder werden, maar nee het was "gelukkig" allemaal te wijten aan pijn.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1335909
*Dorothea* schreef: Pijn is vaak ook zo subtiel bij dieren. Sita kon al een tijdje niet meer goed zwemmen, ze zonk steeds en kon haar kop niet goed boven water houden. Omdat ze de laatste tijd toch behoorlijk begon te slepen met haar nagels, ben ik weer de volle dosis previcox gaan geven. En ineens zwemt ze weer als Pieter van de Hoogeband  :fish2: . Ze is ook weer een stuk levendiger in huis en draagt haar staart weer. En ik dacht al die tijd dat de zenuwen in de achterhand minder werden, maar nee het was "gelukkig" allemaal te wijten aan pijn.
:) Fijn, Dorothea!!!  :circle:
(moet een beetje lachen, omdat ik Yuki ook altijd Pieter noem, als ie hydrotherapie heeft...maar had verwacht dat Sita wel Ada Kok zou worden  ;D)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1335910
yuki13 schreef: :) Fijn, Dorothea!!!  :circle:
(moet een beetje lachen, omdat ik Yuki ook altijd Pieter noem, als ie hydrotherapie heeft...maar had verwacht dat Sita wel Ada Kok zou worden  ;D)
ze is wel net zo oud als Ada Kok  :biggrin2:
Door ElinevKa
#1336139
't is ook echt subtiel. Hij geeft bijna niets aan. En laat ik heel duidelijk zijn; pijnbestrijding is ook mijn prioriteit.
maar ons is echt wel te kennen gegeven dat we niet eindeloos deze (hoeveelheid) medicatie kunnen geven.
Dus, vandaar mijn zoektocht. En inderdaad zal het wel een combinatie worden en HEEL goed in de gaten houden of we een
goede balans kunnen vinden in pijnbestrijding.
en Pieter of Ada wordt ie niet..hij houdt niet van zwemmen ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1336211
Ik heb zojuist een injectie Metacam gehaald en een fles suspensie, die ik hem nu dagelijks ga geven. Als je wilt, hou ik je op de hoogte.
Oh ja, anderhalve maand geleden zijn zijn bloedwaardes gemeten, o.a. nieren en dat was allemaal goed, dus ik denk na een half jaar pijnstilling dit weer eens te gaan doen en zodoende het dus in de gaten te houden....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door