Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nouchka
#1335327
Even een vraagje
Ik wist al dat Bailey niet zo graag haar groentjes lust, maar de laatste tijd eet ze zelfs helemaal niet.  Daar het toch 15 % van haar maaltijd uitmaakt en het niet 'echt' nodig is, dacht ik het te vervangen.  Maar vervang ik het dan door spiervlees (nu 15%) of door orgaan ( nu 20 %).
Haar uitwerpselen zijn vrij hard en ze heeft soms moeite om ze eruit te 'persen'.  Dan dacht ik orgaan te verhogen, maar is 20 % al niet vrij veel?
Gaat ze zonder groenten niets missen?  Wat kan ik beter wel nog geven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1335330
De meningen zijn soms wat verdeelt over groente.
Maar ik denk dat een hond wel wat groente nodig heeft.
Waarom verlaag je de hoeveelheid groente niet wat, bv naar 10% of 5%? En dat dan mengen met pens, vis ofzo.
De rest kun je dan aanvullen met spiervlees.

Over de wat hardere uitwerpselen. Ik weet niet hoeveel bot je geeft?
Miss is het een optie dat wat te verlagen.
Ik heb dat ook gedaan na een tijdje, ik gaf ze eerst 50% vleesbot, maar daarvan hadden ze vaak witte krijtachtige poep. Nu geef ik 40% en 10% meer spiervlees en dat gaat een stuk beter.
Door ibbi
#1335362
ik zou dan 50/30/20 aanhouden; 30 a 35 % spiervlees, 15 a 20 % orgaan. doe ik bij de katten ook. sommige katten 40 bot en 40 spier, hangt van de ontlasting af.

onze pup krijgt maar 5 % groenten. 50 % vleesbot, 25 a 30 % spiervlees, 15 a 20 % orgaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#1337130
Kun je de groentes niet wat opleuken?
Als ze het hier echt niet willen, dan doet wat vis uit blijk wonderen over groentes. Of met wat strooikaas?
Misschien eet ze het dan wel, maar misschien heb je het al geprobeerd? ???
Door Nouchka
#1337357
Heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. ::)
Ik dacht niet té véél moeite te doen, omdat ik hier al had gelezen dat sommigen geen groenten geven en de honden het er ook goed op doen.  Zitten er dan toch belangrijke 'zaken' in?
Door ulla
#1337661
persoonlijk vind ik het wel een goede aanvulling, op het over het algemeen brok gevoerde dier welke  wij onze dieren geven.
Groenten zie ik als goede antioxydanten,en ze bevatten goede vitaminen en mineralen.

Een eitje erdoor wil ook weleens wonderen doen.
En misschien is het ook een optie, om eens met 1 eetlepel te beginnen, en dat uit te breiden naar meer, zodat ze eraan wennen.
Door 202Spots
#1337747
Probeer met hele kleine hoeveelheid groentemix door de bak mengen met gewoon vlees.
Steeds 'n beetje meer erbij doen.
Of probeer gekookte groente of gewoon tafelrestjes van je eigen groentes.
Door Suri&Bohdi
#1337766
ik doe de groentes altijd effe koken..nou ze vinden het heerlijk zo..
gourgette hebben ze trouwens ook heel graag, geeft ik hier vaker
als tussendoortje...
toen ik net begon wilde vooral bohdi ook geen groente toen ben ik ze tussendoor
gaan geven (dus niet als onderdeel van de maaltijd maar gewoon zo als je normaal een koeje ofzo zou geven) en toen wilde die wel...inmiddels eet die alles zonder enige moeite
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door