Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#133426
Het ging eigenlijk best goed met Mika,alleen zijn poep werd niet echt stevig en zo af en toe vloog het er ook echt door.Stond ie me aan te kijken;ik moet nu toch echt ook al is het mijn tijd nog niet.
Maandag begon hij ook nog te spugen.Gister ook nog een keer.Gisteravond bij de DA geweest,verhaal verteld.Hartslag was heel rustig,geen koorts.Nu denken we dat zijn spijsvertering te snel gaat.Er wordt nog onderzocht of hij suikerziekte heeft(DA denkt van niet wil het wel uitsluiten)We hebben zitac en buscopan gekregen om te zorgen dat zijn maag en darmen wat tot rust komen.Kan ik daar wel probiotica bij geven?Iemand verder nog tips?
Door Peet
#133455
Ik denk dat natuurlijke probiotica weinig kwaad kunnen (fyto, yoghurt, karnemelk)...Verder zou ik idd even de uitslagen afwachten en de voorgeschreven kuur volgen.
Sterkte ermee!
Door Francisca
#133467
Tja ik maak me al een tijdje zorgen over mijn hondekind.Vindt het ook fijn dat ik hier bevestiging krijg dat ik het wel goed doe.
Gebruikersavatar
Door Binno
#133475
Peet schreef: Ik denk dat natuurlijke probiotica weinig kwaad kunnen (fyto, yoghurt, karnemelk)...
Eén van onze honden reageert niet zo goed op yoghourt, melk enz.
Wij geven dan Perenterol capsules, helpt bijna altijd en kan
helemaal geen kwaad... ;) :-*
Door Lizzy
#133500
Ik moet weer even nadenken hoor.... help me ff: wat at hij vroeg ook alweer en wat eet hij nu? Wanneer is het probleem ontstaan?
Groetjes, Lizzy en sterkte!
p.s., probiotica lijkt mij een zeer goed idee. Ik zou zelf probiotica in capsules nemen. Die bevatten gewoon veel meer goede bacterieen als yoghurt en hij kan wel even een "boost" gebruiken.
Door Francisca
#133526
Lizzy,hij kreeg eerst euk en nu energique(3 ons per dag.)Iedere morgen doe ik er een capsule probiotica doorheen+echinaforce.
De DA denkt dat zijn spijsvertering te snel gaat.Na de abkuur denken wij,hoewel hij daarvoor ook niet echt dik was en ook al meer euk kreeg dan aangegeven.Yogurt reageert hij niet goed op dat is dus geen optie.
Eigenlijk weten we niet of het probleem er al was voor de abkuur.Als pup groeide hij wel goed,was de grootste van het nest.Alleen zou hij dan nu wel een kilo of 8 mogen zijn ipv 5.3.
Beetje warrig verhaal.Ik hoop dat je het volgt.
Vanmorgen had hij in iets liggen rollen en toen moest ik hem wassen(Stinken dat ie deed)Toen heb ik wel eventjes gehuild,hij is graatmager. :'(
Door Paul_Barte
#133536
Heb het verhaal eigenlijk grotendeels gemist (sorry daarvoor) maar is er wel eens een uitvoerig onderzoek geweest naar de werking van de schildklier??
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 28 jul 2004, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#133572
Paul_Barte schreef: Heb het verhaal eigenlijk grotendeels gemist (sorry daarvoor) maar is er wel eens een uitvoerig onderzoek geweest naar de werking van de schildklier??
Nog niet.We gaan nu eerst de kuur afmaken en kijken of het suikerziekte is.Als het goed gaat moeten we de zitac een maand blijven geven en dan kijken hoe het verder gaat.Zal het wel vragen aan de DA.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#133983
Ik weet niet hoor. Te snelle spijsvertering...............
Volgens mij verteert hij eerder niet dan te snel. Klinkt als ´gewone` chronische diarree.
Wanneer is hij voor het laatst ontwormd?
Door Francisca
#133987
Vorige week nog,hij had toch wormen(ik dacht van niet)
Wat doe ik aan chronische diarree?Ben echt een beetje aan het twijfelen of ik het wel goed doe. :-[
Laatst gewijzigd door Francisca op do 29 jul 2004, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#133988
misschien dat eerst (voor er allemaal pillen in gaan) het verstandig is een verteringsonderzoek van de ontlasting te laten doen om idd te kijken of hij het uberhaupt wel verteerd

maar hij kreeg dus eerst Euk (schreef je hierboven geloof ik) wat krijgt hij nu en hoe lang al, misschien is t nl een optie om het nog een tijd met kokend water te overgieten, geloof nl dat Qyan daar qua vertering ook baat bij had in zn slechte periodes en bij wisseling van voer
Gebruikersavatar
Door Hitam
#134016
Op welk voer is die diarree ontstaan?
Als hij wormen had, over twee weken de ontworming herhalen.
Heeft de dierenarts meer bloedonderzoek gedaan dan alleen voor suikerziekte? Anders even teruggaan en vragen of hij hem verder wil onderzoeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door