Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1335255
Hoi!  :)

Een tijdje geleden heb ik hier veel informatie ingewonnen over barf, omdat ik met onze boomer en nieuwe toller wilde gaan barfen.
De toller ging helaas last-minute niet door i.v.m. haar gezondheidsproblemen.
Toen stuitten we op een leuke berner sennen x golden retriever pup. 't beessie is hier ondertussen bijna 7 weken en is 15 weken oud.
Vorige week gingen beide hondjes aan de diarree en  :puke:. Naar de DA, prikje erin en dieetvoertje mee.
Dieetvoertje sloeg aan. Sinds gister weer gaan mengen met de 'oude' brok (Duits natuurvoer). Vanochtend weer 'feest'  :thumbdown:. Slijmerige diarree bij (uit) de pup. Hij is nu verder overigens wel zijn levendige en hongerige zelf. Vorige week waren beide honden zeer lamlendig.
DA raadt aan om nog zeker een week met de Hill's door te gaan.
Ikzelf zit nu te twijfelen. Ga ik daarna overstappen op reguliere Hill's brokken? Of durf ik het aan na deze diarree episode over te stappen op barf/kvv? Wie adviseert mij?

Gr. Linda
#1335264
nou.. ik denk dat t vragen naar de bekende weg is..
NIEMAND hier.. (durf ik te stellen).. zou je hills aanraden..

energique nr 4 doet t heel goed bij darmproblemen..
en zelf gaan samenstellen en barfen is natuurlijk altijd aan te raden.. mits je je er volledig in wil verdiepen.. :)
#1335277
spreeuwtje schreef:
en zelf gaan samenstellen en barfen is natuurlijk altijd aan te raden.. mits je je er volledig in wil verdiepen.. :)
Dát heb ik reeds gedaan  :biggrin2:|

Ben ook zeker overtuigd dat vers voeren het beste is voor mijn beessies, heb het ook met mijn DA overlegd en die vindt ook dat ik het gewoon moet proberen. Ben alleen zo huiverig voor diarree problemen, dat vind ik toch wat eng bij een pup.  :-\
#1335285
Ik denk dat het risico op diaree met brokken groter is dan op vers voer.
Laat in begin even de wat vettere dingen weg. Begin met kip,konijn,rund enz.
En begin met iets minder orgaan in 1 keer, ook dat werkt wat laxerend.
Dit voer je dan langzaamaan op.
Dan is kans dat je hondje aan de diaree gaat ook wat kleiner.
#1335291
Als een brokjes-hond diarree heeft en je gaat over op het voeren van KVV dan is de diarree gauw over.
Meestal na een dag over 2-3 krijgt zo'n hond prachtige ontlasting,en de hond krijgt door de KVV weer een gezonde darmflora en daardoor geen diarree meer.
#1335979
Hou diaree goed in de gaten zeer zeker bij de pup, nog niet alle inentingen gehad. Ze drogen vlug uit. Diezel ws met dr 17 weken oud Giardia opgelopen en te laat geconstateerd door da, met alle gevolgen vandien!! Mijn advies; laat bij de pup ontlasting nakijken op Giardia, niet te veel sjoemelen met voeding, voeding verdelen in 5 porties pd. Diezel krijgt nu Farm Food Fresh en het gaat Super!!..Je kan ook contact opnemen met de voedingsadviseur van het merk die je wilt geven van bv FFF of Prins, ik heb de gehele overstap onder hun begeleiding gedaan, had om de 2dagen telefonisch met FFF....ik was daar heel blij mee, omdat ik erg bang was voor een terugval...maar dat is niet gebeurd. Vanaf dag 1 had Diezel goede ontlasting en heb door dit voer een hele vrolijke hond er oor terug gekregen die staat te dansen voor dr eten! Was nog nooit zo blij geweest met een "mooie drol"...
#1336093
elian schreef: Hou diaree goed in de gaten zeer zeker bij de pup, nog niet alle inentingen gehad. Ze drogen vlug uit. Diezel ws met dr 17 weken oud Giardia opgelopen en te laat geconstateerd door da, met alle gevolgen vandien!! Mijn advies; laat bij de pup ontlasting nakijken op Giardia, niet te veel sjoemelen met voeding, voeding verdelen in 5 porties pd. Diezel krijgt nu Farm Food Fresh en het gaat Super!!..Je kan ook contact opnemen met de voedingsadviseur van het merk die je wilt geven van bv FFF of Prins, ik heb de gehele overstap onder hun begeleiding gedaan, had om de 2dagen telefonisch met FFF....ik was daar heel blij mee, omdat ik erg bang was voor een terugval...maar dat is niet gebeurd. Vanaf dag 1 had Diezel goede ontlasting en heb door dit voer een hele vrolijke hond er oor terug gekregen die staat te dansen voor dr eten! Was nog nooit zo blij geweest met een "mooie drol"...
Onze pup heeft wel alle entingen gehad. Zou niet best zijn als ie die met 15 weken nog niet had.
Gisteren heb ik hem weer volledig Hill's prescription diet gegeven en nu gaat het alweer de goede kant op.
Hij is levendig en eet en drinkt normaal.
Vorige week had mijn andere hond het trouwens ook en bij de DA waren we al de 7e en 8e van die dag met deze klachten. Het heerst dus.
Maar uiteraard houden we het in de gaten en ik had idd ook al gelezen over Giardia, dus daar zal ik aan denken.
Bedankt voor je goede zorgen. Ik controleer ook meerdere malen per dag of hij niet uitdroogt.
Ga hem nu maar even op een rondje park trakteren  :)
#1336130
VeraNova schreef: Onze pup heeft wel alle entingen gehad. Zou niet best zijn als ie die met 15 weken nog niet had.
Gisteren heb ik hem weer volledig Hill's prescription diet gegeven en nu gaat het alweer de goede kant op.
Hij is levendig en eet en drinkt normaal.
Vorige week had mijn andere hond het trouwens ook en bij de DA waren we al de 7e en 8e van die dag met deze klachten. Het heerst dus.
Maar uiteraard houden we het in de gaten en ik had idd ook al gelezen over Giardia, dus daar zal ik aan denken.
Bedankt voor je goede zorgen. Ik controleer ook meerdere malen per dag of hij niet uitdroogt.
Ga hem nu maar even op een rondje park trakteren  :)
Is maar net waar dat aan ligt, ik hoor het probleem ook vaker bij honden die brok krijgen....
Heb met m'n eigen honden daar de ervaring mee, sommige waren vaak aan de diaree.
En zo steeds op zoek naar de goede brok, die schijnt dus niet te bestaan weet ik nu.
Ik vindt brokken vergelijkbaar met zelf dagelijks een pizza met vitaminepil eten, ook daar kunnen de meeste gewoon op overleven, maar of het ook gezond is???
#1336221
zou gewoon kvv geven, desnoods effies overgieten met warm water, probiotica geven en effies aankijken..
zolang je hondje vrolijk rond hobbelt is er niks aan de hand..
het kan ook een virusje zijn he, diarree met slijm, of het is toch iet wat ontgiften wat ie doet.
zolang die goed blijft drinken...
#1336393
vanaalst schreef: zou gewoon kvv geven, desnoods effies overgieten met warm water, probiotica geven en effies aankijken..
zolang je hondje vrolijk rond hobbelt is er niks aan de hand..
het kan ook een virusje zijn he, diarree met slijm, of het is toch iet wat ontgiften wat ie doet.
zolang die goed blijft drinken...
Hoe kom ik aan probiotica? Heb het al vaker voorbij zien komen. Heb er wel interesse in voor mijn doggies (en poessies?).
Door Too
#1337683
Ik ga met vanaalst 'mee',
vers met probiotica om de darmflora te helpen
T zou heel goed een combinatie van factoren kunnen zijn voerwissel én een virus,
zolang iedereen opgewekt is, goed eet en drinkt..

Probiotica kun je natuurlijk on;ine kopen maar ook bij de reform, kruidvat ed
#1338233
Als een brokjes-hond diarree heeft en je gaat over op het voeren van KVV dan is de diarree gauw over.
Dat was bij ons ook de reden om over te gaan naar kvv.
Onze pup at met lange tanden en had dunne ontlasting.
In 1 x over op kvv en we hadden gelijk (positief) resultaat.
Inmiddels barfen we.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door