Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1335081
Regelmatig gezocht naar rauwe makreel (onvindbaar voor mij) en ook voor sardientjes...ik kon nergens wat vinden.

Vandaag waren we bij de Makro. Kon het niet laten om even te vragen op de visafdeling of ze ook sardientjes hadden...en jawel hoor!!  :biggrin2:
Vreemd toen die man me de sardientjes aanwees...ik meende echt dat die visjes kleiner waren (zegt een dochter van een man die visboer is geweest  ::) :-[ )

Maakt niet uit, ik wilde wel een kilootje om te proberen, heel erg duur waren die dingen niet vond ik (4,50 per kilo)
(ze hadden ook sardienfilet...maar dat hoort toch niet he als je iets van barf wil geven  ;) )

Thuis hield ik Kyra als eerste een visje voor. Ze moest heel even ruiken maar pakte de vis al snel over.
Duster had zoiets van; ruiken?? Niks hap hap hap slik weg (kwam in de buurt van een zeehond die de vis zo in 1keer naar binnen laat glijden)
Tanja pakte de vis ook snel, maar moest hem daarna toch eerst grondig besnuffelen en aflikken. Toen ik de vis op wilde rapen om die in haar voerbak neer te leggen kreeg ik daar de kans niet toe  :P . Ze lijkt het bijten in een vis niet geslaagd te vinden, of ze snapt niet hoe dat moet...geen idee maar het heeft de 3 gesmaakt!!

Nou wil ik ze morgen de rest geven (naast hun normale hoeveelheid CB), maar is het verantwoord om de honden 'zoveel' (?) sardientjes kort achter elkaar te geven?
Hoeveel mogen honden van 20 en 55 kilo aan sardientjes krijgen?



Moet wel zeggen....de Noorse zalmen die daar lagen staken me de ogen uit....had er best een stuk of 3 van mee willen nemen  ::) :-X
Door Lizzy
#1335105
Nou, mooi dat ze ze lekker vonden!

Ik zou zelf nu nog even wachten. En dan over een paar dagen weer een sardientje geven.

Een paar jaar geleden zou ik gezegd hebben "ja hoor, kiep maar in de bak". Maar, inmiddels heb ik ook wel de ervaring dat niet iedere hond even lekker reageert op veel vette vis. Vroeger gooide ik ook de bak vol met vette vis maar tegenwoordig krijgen ze 2 keer per week een extra sardientje. Omdat Pinkel er vaak misselijk van werd, van een bak vol en Brutus er weer vaak diarree van kreeg. En dat zie, hoor, lees ik vaker dus doe het tegenwoordig een beetje rustig aan. Worden ze namelijk 1 keer echt misselijk van, vreten ze het vaak nooit meer. En dat is zonde!
Door wenche
#1335209
Hier is DeeJay zn portie vis 500 gram, die van Pip 250 gram... Ik verdeel dit over 3 dagen... (krijgen ze dan dus ook als extraatje) en op zondag krijgen ze dan alleen spiervlees en orgaanvlees...
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1335588
Ze krijgen morgen sardientjes van de makro ze waren toen eens in de aanbieding voor 2.50 per kilo.
Door **Jolanda**
#1335611
[quote="*Marga*"]
Ze krijgen morgen sardientjes van de makro ze waren toen eens in de aanbieding voor 2.50 per kilo.


[/quote :groenvanjaloeziesmiley:  ;) :)


Ik ga de folder in het vervolg maar eens goed in de gaten houden!
Nu hadden ze trouwens rode forel in de aanbieding. Meen dat die 6,20 per kilo kost.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door