Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tigger
#132598
Beau krijgt 's ochtends en 's avonds 3 plakken energique nr 4. Omdat hij daar volgens mij niet genoeg aan heeft, krijgt hij 's middags een zelfsamengestelde vismaaltijd.Vaak is deze uit blik, soms ook vers. Verder krijgt hij eens in de 2 weken een lamsnek/heup, en in het weekend schapepens of hart. Uiteindelijk wil ik in het weekend 'echt' gaan barfen, maar ik vind kvv wel erg makkelijk, dwz dan weet ik zeker dat hij al het noodzakelijke binnenkrijgt. De groente-fruitmix bestaat meestal uit wat ik in huis heb: tomaat, komkommer, appel, banaan, peer, boontjes, broccoli, knoflook.

weekmenu:
maandag:
- 300 gr energique + 2 capsules probiotics
- 200 gr makreel [uit blik] met 1 avocado en 1 ei
- 300 gr energique + capsule visolie extra [incl borageolie]

dinsdag:
- 300 gr energique + probiotics
- 200 gr zalm [uit blik] met groentemix
- 300 gr energique

woensdag:
- 300 gr energique + probiotics
- 200 gr sardientjes [ uit blik] met banaan
- 300 gr energique + capsule visolie

donderdag:
- 300 gr energique
- 200 gr zalm [uit blik] met groentemix
- 300 gr energique

vrijdag:
- 300 gr energique + probiotics
- 200 gr makreel [uit blik] met ei
- 300 gr energique + capsule visolie

zaterdag:
- 300 gr energique + probiotics
- 200 gr spiervlees + banaan of avocado
- 300 gr energique

zondag:
- 300 gr energique + lamsnek
- schapepens of hart of spiervlees
- 300 gr energique

Als vervanging voor de markiesjes ed krijgt hij nu gedroogde pensstaafjes. Beau doet het echt heel goed op versvoer, een stuk beter dan met brokken. Dus wij zijn zeer tevreden. Laatst was ik bij de DA en toen vroeg hij wat Beau nu te eten kreeg, want ik kocht altijd sensitivity brokken bij hun. Dus toen zei ik dat Beau nu op kvv stond [ hield even m'n adem in afwachting op 'n reactie] en toen zei hij: "nou das mooi dat hij het daar eindelijk goed op doet. Hij ziet er echt heel goed uit". Dus dat viel weer mee.

Groet,
Vivian
Door Lizzy
#133496
Nou, ziet er goed uit zeg! Misschien dat je de vis nog een beetje kunt gaan afwisselen met andere dingetjes ala: eendenvleugeltjes of parelhoenkarkasjes of huttekase of ei ofzo?

Fijn trouwens dat jouw DA zo positief heeft gereageerd. Misschien heeft hij het zelfs wel in zijn oren geknoopt :D!
Groetjes, Lizzy
Door tigger
#211349
Het gaat hartstikke goed met Beau! 8) Hij is op een constant gewicht en heeft geen gezondheidsproblemen meer [knock on wood ;)].
's Ochtend en 's avonds krijgt hij 2 plakken energique nr4 met een scheutje yoghurt en borageolie. Als hij die dag veel inspanning heeft gehad dan krijgt hij 's avonds een blikje vis erbij en een ei.
Verder krijgt hij regelmatig een groente/fruithapje door z'n vlees. Het grappige is dat hij nu ook zonder vlees de groente opeet ;D, kwestie van smaakgewenning??
Als tussendoortje krijgt hij gedroogde schapepens.
Ik stel niet zo vaak meer zelf samen, alleen in 'noodgevallen' [als ik geen kvv meer heb].
En ook botten geef ik niet zo vaak meer, beetje mutserig maar ik ben bang dat het misgaat :-[.
Volgende week vrijdag wordt hij 3 jaar, en het ziet erna uit dat dit z'n eerste verjaardag wordt dat hij niet ziek is :D. Al met al ben ik heeeeeeel blij dat ik Beau op versvoer heb gezet! 8)
Door Lizzy
#211371
Wauw! Dat klinkt goed! En ik denk dat hij zo prima/heerlijk te eten krijgt trouwens!

Is het wel eens mis gegaan met botten, dat je dat eng vindt?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 25 nov 2004, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#211384
[quote="Lizzy"]
Is het wel eens mis gegaan met botten, dat je dat eng vindt?
[/quote]
Het is tot nu toe nooit misgegaan, maar ik vind het moeilijk in te schatten welke botten echt 'zacht' zijn. Ik gaf geregeld een lamsnekje, maar daar zaten een paar keer hele taaie exemplaren tussen waar Beau echt moeite meehad. Ik ben gewoon een ontzettende muts ;D, ik ben gewoon bang dat het misgaat en dus voorkom ik dat door geen bot te geven :-[.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door