Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1333995
Nu ik twee honden heb ga ik toch iets sneller door mijn voorraad heen, dan toen ik alleen muisje Tilly had.
Ik heb dus weer wat nodig. Ik heb nog vleesbot van kip, konijn en eend en daar had ik altijd parelhoen bij. Helaas doet Tilly daar nogal moeilijk over.
Wat voor vleesbot is nog meer makkelijk en lekker voor een klein hondje als Tilly?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1334041
Drie kilo sardines in de vriezer. We hebben iedere acht dagen een visdag. 8)
Een kwarteltje vind ik wel een heel klein hapje. Ik zoek meer iets van vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1334105
tieneke schreef: Durf ik mijn formaat honden niet eens te geven...echt knetterhard en glasscherp.
Ja, maar als een kwartel te klein is zal dit wel geen probleen wezen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1334106
Angelique schreef: Ja, maar als een kwartel te klein is zal dit wel geen probleen wezen.
Een kwartel is een heel klein duur hapje. Ik heb liever iets van karkas of zo.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1334113
Sher schreef: Een kwartel is een heel klein duur hapje. Ik heb liever iets van karkas of zo.
Nou... mijn kwartels wegen anders zo'n 200-250 gram, weinig kleins aan te vinden..... Weet niet wat jij duur vindt?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1334151
Pauline schreef: Nou... mijn kwartels wegen anders zo'n 200-250 gram, weinig kleins aan te vinden..... Weet niet wat jij duur vindt?
Misschien maak ik nu wel een heel zuinige indruk, maar ik ben op zoek naar vleesbot. Voor 4 euro per kilo, kun je toch meestal wel erg luxe vleesbot kopen?  :-\
Een kwartel is meer een compleet dier, dus daar zit maar een klein stukje vleesbot aan. Als ik dan zeg dat een kwartel 250 gram weegt en dan 1,80 euro kost. Dan heb ik voor 7,20 euro een kilo.
Een karkasje van een kwarteltje is toch een heel klein dingetje denk ik? Misschien is dat wel goedkoper dan die 7,20 euro per kilo, maar dan heb ik er toch heel veel nodig?
Pfff ik krijg het er warm van.  :-[
Ik had eigenlijk niet aan kwartel gedacht, omdat ik dat aan mijn kat geef. Mijn hondjes krijgen eigenlijk nooit complete dieren, alleen sardines.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1334159
Misschien lamsribbetjes?! Degene die ik heb zijn ook prima weg te knagen :)
En kwartel staat hier ook maar 1 keer in de 2 weken op het menu hoor maar ze vind het zo lekker en ach dan krijgt de prinses het  ::)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1334161
Nynke F schreef: ik koop kwartelkarkasjes voor 2,95 per kilo bij Halimas  :) :)
Heb jij daar toevallig een fotootje van  ::) Dan kan ik zien hoe groot ze zijn. Halimas is hier natuurlijk heeeeeeeeeeel dichtbij  ::)
Door Nynke
#1334163
MarijeEnBoomer schreef: Heb jij daar toevallig een fotootje van  ::) Dan kan ik zien hoe groot ze zijn. Halimas is hier natuurlijk heeeeeeeeeeel dichtbij  ::)
nee lieffie, ik heb er wel zat in de vriezer  ::) ::)  ze zijn ongeveer 8-10 cm lang en heel klein en fijn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door