Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door suusje78
#1332788
Hoi,

Ik heb een Duitse Staande teefje van 8 maanden oud overgenomen van iemand maar ze is te mager.
Ik kreeg een zak Eukanuba brokken mee maar ze laat heel veel winden, (volgens de dierenwinkel staat Eukanuba daar om bekend) dus als die zak leeg is geef ik haar dat niet meer.
Daarbij geef ik haar elke dag 4 schijven Rodi. En als die zak leeg is wil ik alleen KVV gaan voeren.
Maar wat raden jullie aan voor haar om wat extra aan te komen?
Ze is 8 maanden en weegt ongeveer 18 kilo maar is echt te mager.

Groetjes!
Door Nynke
#1332848
Welkom op BP Suusje  :) :) :)

Ik raad je persoonlijk aan om de brokken weg te doen, doneren aan het asiel o.i.d. en helemaal vers te gaan voeren. En dan kun je een wat vettere kvv proberen of af en toe wat geitenvlees of eendenvlees toevoegen, dat is nogal vet. En dan gewoon voeren op gezicht, dus niet te vaak naar de weegschaal met de hond.
En de hoeveelheid voer afstemmen op het ideale gewicht van de hond  :) :) :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1332893
Welkom hier!

Ik kreeg m'n jonge hondje ook niet normaal op gewicht op gewone brok (ook een tijdje eukenuba gevoerd...).
Sinds ze totaal op vers vlees staat, heb ik daar geen moeitte meer mee.
Idd zou je wat vettere kvv kunnen voeren of wat geit/eend (vettere vleessoorten) kunnen toevoegen. Maar let wel op dat je hond dan niet aan de dunne gaat van teveel vet.
En wat Nynke ookal schreef goed kijken naar hoe ze het doet, oogt ze wat mager, gewoon wat meer voeren.

Verder zou ik hier gewoon eens goed inlezen over kvv en barf. En zo je keuze maken. Zou je adviseren als je kvv wilt gaan voeren, een kvv met natuurlijke calciumbron te nemen. Zeker ook omdat je hondje nog in de groei is. Dat is een stuk gezonder dan calcium uit niet verse botten.
Door Suri&Bohdi
#1333439
bohdi was op brokken ook veel te mager..toen ik ben overgegaan op
kvv en vers was die zo op gewicht, heb ik het begin 3% van het ideale
lichaamsgewicht aangehouden en het was binnen een paar maanden gepiept...
geef nu eigenlijk nog altijd wel die 3% maar die heeft hij gewoon nodig, anders wordt
die te schraal....
Door suusje78
#1333618
Dankjulliewel voor jullie reakties!
Welke KVV is dan met natuurlijke calciumbron?
Ze weegt nu 18 kilo, stel dat ze 20 zou moeten wegen (?) moet ik dan 3% van 20 aan hoeveelheid vers geven? = 600 gram per dag?
Of begrijp ik het verkeerd?
Door Too
#1333638
Hi welkom!!

Ik zou idd uitgaan van haar 'ideale' gewicht en de advies-hoeveelheid van dekvv- producent [en nog maar even wachten met allerlei kunstgrepen als vettere vleessoorten]
Ze is nog jong en met 8 maanden zijn t nog wel vaak van die slungel-lijven, ik zou haar gewicht wel goed in de gaten houden - met handen en ogen-

Ik ben niet zo thuis in de kvv-samenstellingen mbt natuurlijk calcium maar uit m'n hoofd carnibest, carnivoer en..? [dat zou ik toch s moeten opslaan  ;)] , daarvoor moet ws even googlen op de div merken.
Door suusje78
#1333698
Carnibest ken ik ook, maar ik dacht dat dat erg duur is.
En ja, het is echt een in de groei geschoten pubermeid  :biggrin2: maar de vorige eigenaresse heeft haar broodmager bij een slechte fokker weggehaald, en ik vind haar nog steeds mager.
Krijg ook soms opmerkingen op straat erover....
Ik had op Barfplaats al gezocht naar ''magere hond'' en vond toen Satinballs; die heb ik dezelfde dag nog gemaakt, iets groter dan een pingpongbal en ik geef haar er 1 per dag, plus 400 gr. Rodi en ongeveer 200 gram brokken. Best veel als ik het zo opschrijf volgens mij, maar daarbij heeft ze ook nog energie voor 10! Dus verbruikt ze een hoop denk ik.

Oja, ook nog bedankt voor het welkom!
Door moniqueo
#1333757
Had hier ook een hond die door verschillende oorzaken veels te mager was,ben zelf geen
voorstander van satinballs,heb voorzichtig verschillende kvv's uitgeprobeerd en geprobeerd
om hem niet te overvoeren zodat hij langzaam op het goede gewicht kwam.
Hier werkte carnibest goed en toen hij een jaar was geweest heb ik een poosje carnibest aktief
gegeven,nu is hij mooi op gewicht, hij hoeft geen aktief meer.
Carnibest is best prijzig,nu eet hij allemaal verschillende kvv's en daar doet hij het ook goed op,
maar toen hij zo verzwakt was vond ik carnibest het best.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1333761
Ik weet ook niet van alle merken of ze wel of niet natuurlijke calciumbron hebben.
Deze merken hebben wel natuurlijke calciumbron: carnibest, naturalis, all animal, haaksbarf, de glutenvrije-varianten van smuldier.
Kijk wat er bij jou makkelijk in de buurt te krijgen is en haalbaar kwa prijs en dan kun je van die soorten kijken of er natuurlijke calciumbron in zit.
Door Suri&Bohdi
#1333768
ja carnibest is inderdaad aan de prijzige kant maar volgens wel weer één van de
goedkopere als je voor een natuurlijke calcium bron wil kiezen, of je moet aan kivo kunnen komen
deze is ook goed betaalbaar..

maar een zak eukanuba is volgens mij niet zo heel veel goedkoper
als rollen carnibest zeker als je de kilo verpakkingen groot in kunt slaan :biggrin2:

satinballs heb ik verder geen ervaring mee, maar 600 gram per dag mag die denk ik wel zeker hebben,
en dan gewoon eens kijken wat die doet en anders kun je het altijd nog wel naar
onder of boven bijstellen...
Door suusje78
#1333778
Ok, dankjulliewel!
Ik haal nu altijd Rodi (lekker makkelijk bij de AH)
Maar ik zal eens kijken wat er hier nog meer te krijgen is.
Bij die brokken heb ik het idee dat hoeveel ik er ook in stop, dezelfde hoeveelheid er weer net zo uit komt!
En ik heb maar een klein vriezertje dus groot inslaan gaat helaas (nog) niet lukken...
Door 202Spots
#1333784
[quote="suusje78"]
Dankjulliewel voor jullie reakties!
Welke KVV is dan met natuurlijke calciumbron?
Ze weegt nu 18 kilo, stel dat ze 20 zou moeten wegen (?) moet ik dan 3% van 20 aan hoeveelheid vers geven? = 600 gram per dag?
Of begrijp ik het verkeerd?

[/quote]

'n pup mag je best wel meer geven hoor..ze is nog geen jaar oud en wanneer ze nu te mager is dan zou ik minstens 5%gaan geven.
hier wat meer info uit de bieb
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg961485
Door K&D
#1334269
Ze is nog in de groei met 8 maanden, dus het mag wel een onsje meer zijn. Staar je niet blind op de hoeveelheid, maar kijk naar de hond. Bij een jonge hond mogen best wat ribben te zien/voelen zijn, maar broodmager hoeft nou ook weer niet. Biedt maar gewoon wat meer kvv aan, die 5% (vers) van Dory is goed, en kijk na een week of wat of ze al wat dikker is geworden. Zo niet, dan mag het nog wel wat meer worden.
Bij die brokken heb ik het idee dat hoeveel ik er ook in stop, dezelfde hoeveelheid er weer net zo uit komt!
Dat is ook zo. Allemaal vulmiddelen die zó weer uitgepoept worden.
Rodi is niet zo vet, er zijn diverse varianten, maar op de verpakking staat het vetpercentage wel. Ik zou voorlopig dan de vetste nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door