Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1332960
De hond van een kennis heeft vaak last van 1 pootje, met lopen zie je er niks van,
maar na een stoeipartijtje is het altijd hetzelfde pootje wat zeer doet.
Kan je hiervoor iets geven, iets van glucosamine of is dat niet nodig?
Hondje is ongv 1 jaar.

Zag dat de hema verschillende glucosamine soorten heeft, kan het dan daarvan of
moet het met dit middel echt voor een dier zijn??

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1333006
*Evie* schreef: De hond van een kennis heeft vaak last van 1 pootje, met lopen zie je er niks van,
maar na een stoeipartijtje is het altijd hetzelfde pootje wat zeer doet.
Kan je hiervoor iets geven, iets van glucosamine of is dat niet nodig?
Hondje is ongv 1 jaar.

Zag dat de hema verschillende glucosamine soorten heeft, kan het dan daarvan of
moet het met dit middel echt voor een dier zijn??

Alvast bedankt!
Voordat je iets geeft, zou ik laten uitzoeken waardoor het komt!!!
Mijn hond had dat ook, en uiteindelijk, jaren later, bleek het door instabiliteit in zijn nekwervels te komen...en toen was het al veel te laat om dat nog weer te verhelpen!!!
Dus, niet te lang wachten en even na laten kijken door da en/of fysio!!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1333185
*Evie* schreef: Nee, nog geen DA want het is maar enkel eens, maar altijd hetzelfde pootje.
Je ziet er verder niks aan met lopen oid.
in het eerste berichtje is het nog vaak en nu maar eens?
Nou ja als er blijkbaar niks aan de hand is, hoef je ook geen glucosamine te geven.  :-X
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1333188
Maar hoe weet je dan of glucasimine wel is wat je wil geven aan dat hondje?
Ik vindt een hondje van een jaar niet af en toe hoort te manken aan 1 poot.
Dan klopt er iets niet.
Het is zo vaak dat het dus opvalt dat het aan hetzelfde pootje is.
Voor een oudere hond zou je nog kunnen denken aan atrose of slijtageverschijnselen.
Maar een hondje van 1 jaar niet.
Ik zou ook adviseren eerst naar de dierenarts te gaan, eer je supplementen gaat toevoegen.
Door Fido
#1333196
*Evie* schreef: De hond van een kennis heeft vaak last van 1 pootje, met lopen zie je er niks van,maar na een stoeipartijtje is het altijd hetzelfde pootje wat zeer doet.
Kan je hiervoor iets geven, iets van glucosamine of is dat niet nodig?
Hondje is ongv 1 jaar.

Zag dat de hema verschillende glucosamine soorten heeft, kan het dan daarvan of
moet het met dit middel echt voor een dier zijn??

Alvast bedankt!
Is dat wel zo?
Ik zie toch regelmatig dieren kreupel/niet rad lopen terwijl de eigenaar dat niet ziet/niet opgevallen is.
Dan heb ik nog een man die ziet wanneer een dier niet goed loopt terwijl ik het dan niet zie, moet ik heel goed gaan kijken voordat het mij dan ook opvalt.
(het is ook het werk van mijn man ;))

Desnoods hond flink laten spelen en direct daarna door da na laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1333197
Het is duidelijk dat er iets niet helemaal lekker zit, lijkt mij...en ik zou willen weten wat dat is, voordat er schade aangericht wordt. Stel, hij heeft een iets verkeerde stand van zijn poot, dan wordt de kans op vroege artrose volgens mij ook groter...
Ik blijf bij; hoe eerder ingrijpen, hoe beter...
Als de eigenaar van de hond, mijn hond nu zou zien lopen, denk ik wel dat ie beseft dat ie naar de da moet gaan.  :-X
Door *Evie*
#1333363
Met vaak bedoel ik vaak na erg ruig spelen, maar de hond is nogvrij  jong dus gaat niet elke dag volledig uit zn plaat met andere honden zeg maar.
Hond loopt echt niet kreupel dat weet ik zeker. Glucosamine was maar een idee omdat ik ergens las dat dat voor botten was,
maar heb er geen verstand van hoor! Vandaar de vraag.
Maar zal het doorgeven! iig bedankt

Oja even een edit, de hond is aan de vrij dikke kant, misschien dat dit meespeelt ??
Door Doresa
#1335043
Mijn hond, reu van 1 jaar liep ook mank na druk spelen met andere honden, linkervoorpoot.
Foto's laten maken , bleek het ED/ LPC , te zijn..........hij is daar nu aan geopereerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door