Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ibbi
#1332755
Koda krijgt van rauw ei diaree - ook van een half ei.
maar ik kan eieren niet uit z'n menu laten denk ik - hij krijgt het 1 x per week.
ook als hij veel groenten krijgt is z'n ontlasting te dun, dus groenten hebben we nu op 5 % van z'n menu.
hoe kunnen we vooral 't ei eten goed laten verlopen?
Door 202Spots
#1332808
Je kan van de ei ook 'n roer ei van maken, klutsen en even in de koekepan bakken.
Wanneer je TE veel bladgroente in de mix hebt,of niet genoeg knolgroentes erbij, dan kan 't diaree veroorzaken.
TE veel bladgroentes krijg je losse poep,van TE veel knolgroente  word 't te hard...even de juist verhouding vinden en dan zal 't wel beter gaan denk ik..
Door Lizzy
#1332860
Zonder ei komt het ook best wel goed hoor, maar ei bevat veel voedingsstoffen. Ik zou het ei koken. Rauw ei laxeert, gekookt ei constipeert. En dan kijken hoe het gaat. Je kunt dan alleen de schil niet geven.
Door wenche
#1332880
Hier krijgt Pip diarree van pens (nouja, neit echt diarree, maar de helft is gewoon vast en de andere helft een beetje diarree)
Ook van te veel groente (ze krijgt 50 gram, maar zodra dit meer dan 10 gram meer is, gaat het mis)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1332921
Ik kook het ei heeeel kort. Haal het eigenlijk alweer uit voor het water kookt. Op die manier kan Boomer er wel tegen. En ik hoop dat ze dan over een tijdje tegen helemaal rauw ei kan. Misschien kan je dat ook proberen?!
Door ibbi
#1333239
ik gaf de schaal er niet bij, weet niet hoe ik die moet malen zonder keukenmachine.
we gaan de eitjes gewoon zacht koken, kijken of dat beter gaat :)
Door bloemetje
#1333240
ibbi schreef: ik gaf de schaal er niet bij, weet niet hoe ik die moet malen zonder keukenmachine.
we gaan de eitjes gewoon zacht koken, kijken of dat beter gaat :)
Dat hoef je niet te malen hoor! Ik plet het een beetje en meng door de kvv. Hij eet het ook zelf op als hij een heel ei krijgt.
Door 202Spots
#1333273
Alleen geen hard gekookt ei gaan geven...das moeilijk verteren..
En meestal is de witte glibber van de ei de oorzaak van losse poep.. ;)
Door Buran en Co
#1333360
bloemetje schreef: Dat hoef je niet te malen hoor! Ik plet het een beetje en meng door de kvv. Hij eet het ook zelf op als hij een heel ei krijgt.
Nou, die vier van mij motten het alle vier niet hoor, die schillen......  >:(
Door vagebond
#1333450
Ik doe 2x per week 2 a 3 rauwe eieren (voor 4 teckels) door de groentemix met de staafmixer, dan eten ze de groente tenminste ook nog eens op.
Door tieneke
#1334047
Hier krijgen ze de laatste weken zelfs een ei of 5 a 6 per week,zijn geen hele grote en ze eten deze met huid en haar op,geen diarree gelukkig.
Probeer eens een klein rauw eitje bij alleen vlees/bot maaltijd,groenten laxeert al  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door