Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1332226
ik heb huis overal gespoten met chemische troep in huis, kleden gewassen, stofzuigen, ze hebben allemaal behandeling gehad, advantage en stronghold de honden.
vorige week maandag
maar ze blijven bijten krabben tot bloedens toe, plekken niet normaal. :-X
ook al gewassen met champoo :-\
heeft er iemand gouden tip?

de katten zijn ook gedaan met advantage allemaal.

ik heb 1 net gedekte teef, die dus ook blijft jeuken.
ik weet niet waar ik ze mee moet behandelen en of je zo heel snel op elkaar weer mag behandelen. :'(

en is er iets wat ik dus bij dracht kan geven wel?

en die plekken waarmee kan ik dat doen om jeuk minder te krijgen.
sommige zijn wel 5 bij 5 of zo :-X
#1332239
Hadden ze ook vlooien?  Een vlooienbeet kan wel tot drie weken jeuk geven :-\

Drachtige teven, daar gooi ik geen gif op, die kunnen alleen water en zeep krijgen hier. Er is een wachtttijd voor tussen die middelen, maar dat zal denk ik op de verpakking staan. Maar voordat je verder gaat met behandelen moet je wel eerst zeker weten of er nog steeds vlooien zijn of dat ze nu last hebben van naweeën.

Als je denkt dat je nog vlooien in je toko hebt dan liet ik de boel even grootst doodspuiten, want anders blijft het dweilen met de kraan open.

En alles wat nieuw binnen komt controleer je eerst op het vlovrij zijn en zijn ze dat niet, dan apart houden van de rest.

De kapotte plekken kun je met van alles verzachtende spulletjes behandelen. Calendulazalf/spray, teatree-spray/zalf/gel enz.
Door evds
#1332247
O wat erg  :( en met de vachten van jouw honden.

Ik heb het hier ook een keer gehad. En inderdaad alles overdreven zuigen en zo en elke dag en de stofzak ook niet inde stofzuiger laten zitten of er een vlooienband of zo in doen. Ik heb de kleden tijdelijk weggelegd. Nou ja tijdelijk, ze zijn niet teruggekomen  ;D

Een week of 3 a 4 moet je er zeker bovenop blijven zitten anders lijkt het weg maar zijn ze zo weer terug. Sterkte!!1
#1332255
spreeuwtje schreef: kijk je wel uit met omgevingsspray's met je kleine ventje?
in principe mag je die sprays niet gebruiken bij kinderen die over de vloer kruipen en daarna hun handjes weer in de mond steken..

jayden kruipt nergens in huis, nooit
#1332266
Angelique schreef: Hadden ze ook vlooien? Een vlooienbeet kan wel tot drie weken jeuk geven :-\

Drachtige teven, daar gooi ik geen gif op, die kunnen alleen water en zeep krijgen hier. Er is een wachtttijd voor tussen die middelen, maar dat zal denk ik op de verpakking staan. Maar voordat je verder gaat met behandelen moet je wel eerst zeker weten of er nog steeds vlooien zijn of dat ze nu last hebben van naweeën.

Als je denkt dat je nog vlooien in je toko hebt dan liet ik de boel even grootst doodspuiten, want anders blijft het dweilen met de kraan open.

En alles wat nieuw binnen komt controleer je eerst op het vlovrij zijn en zijn ze dat niet, dan apart houden van de rest.

De kapotte plekken kun je met van alles verzachtende spulletjes behandelen. Calendulazalf/spray, teatree-spray/zalf/gel enz.
ja wel een paar dode heb ik dus gevonden na t wassen en behandelen zeg maar, maar goed kaylee bv is heel gevoelig.
en de katten zeker weten vlooien, die worden met regelmaat behandeld.

we gaan nu nog keer alles x spuiten van de week, alles weghalen en wassen dan maar :-\...

er komt niets nieuws meer in huis zonder behandeld te zijn en gecontroleerd, dit gebeurd me niet nog s :-X

kan kaylee dr plekken ook met die dingen als tea tree behandelen?

ik heb de plekken vrij gemaakt zodat de haren niet ook jeuken, ziet mooi uit joh :-X
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 10 aug 2009, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1332268
evds schreef: O wat erg :( en met de vachten van jouw honden.

Ik heb het hier ook een keer gehad. En inderdaad alles overdreven zuigen en zo en elke dag en de stofzak ook niet inde stofzuiger laten zitten of er een vlooienband of zo in doen. Ik heb de kleden tijdelijk weggelegd. Nou ja tijdelijk, ze zijn niet teruggekomen ;D

Een week of 3 a 4 moet je er zeker bovenop blijven zitten anders lijkt het weg maar zijn ze zo weer terug. Sterkte!!1

ja idd niet te zien :-X
o ja vlooienbanden in doen ken tuurlijk ook
#1332277
danielle1980 schreef: ja idd niet te zien :-X
o ja vlooienbanden in doen ken tuurlijk ook
Behhh, witte honden, zwarte vlooien, bruine poepjes...beetje vachtfrummelen, borstelen op een wit laken en je weet al heel veel hoor :biggrin2:
#1332279
Angelique schreef: Behhh, witte honden, zwarte vlooien, bruine poepjes...beetje vachtfrummelen, borstelen op een wit laken en je weet al heel veel hoor :biggrin2:
ja zoveel vlooien heb ik niet hoor.
met vlooienkam ziet je dus niets ::)
#1332346
Ik zou idd alles in huis nog een keer goed zuigen en ook ramen een aantal keer goed tegen elkaar open zetten. Tocht houden vlooien ook niet van namelijk. Verder zou ik als ik jou was een grote jerrycan zwavelteer shampoo kopen en de honden die het ergste jeuk hebben daar mee wassen. Is goed voor de huid en dood ook vlooien. Kan het ook zijn dat ze de verharing in gaan? Dat kan ook jeuk geven. En bij de zwangere teef kan het ook nog hormonen verandering zijn die jeuk geeft.
#1332391
danielle1980 schreef: ja zoveel vlooien heb ik niet hoor.
met vlooienkam ziet je dus niets ::)
Ja, maar ook 1 vlo poept en dat zie je al heel snel vallen op een wit lakentje :-\ die vlo hoef je dan inderdaad niet te zien. De plekjes van Kaylee kun je met tt behandelen. Zal er inderdaad mooi uitzien, ik hoef geen foto's :-X
#1332395
Wat erg  :-X

Dat ze jeuk hebben wil niet zeggen dat de vlooien niet al weg zijn, de beten jeuken natuurlijk nog  :(

Maar het hele huis nog een keer inspuiten en alles weer wassen lijkt me een goed plan.
En de honden wassen met bijv tasman tea tree shampoo.

En volgens mij kun je de procare kruidenhalsband tijdens dracht gewoon gebruiken tegen vlooien en teken.

Succes!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1332424
Ik ben hier nu bijna 2 weken verder. Ik heb ook alles gespoten, zuigen, wassen etc.
Alleen mn reu krabt nog redelijk veel, maar die had ook al uitslag van de shampoo en de meeste gevonden vlooien.
De andere 3 beginnen nu eindelijk normaal te krabben, dus zo af en toe een krabje, maar niet storend meer.

Ik heb de plekken bij mn reu ingesprayd met calendula spray. Werkt bij hem zeeer goed.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door