Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ibbi
#1332233
ik ben nog steeds aan 't zoeken naar een oplossing voor Borre's slechte eetgedrag.

kan ik hem iets geven wat eetlustopwekkend is - of misschien iets zodat hij beter in z'n vel komt te zitten,
als z'n eetprobleem psychisch/door stress is ?
ik heb helemaal geen ervaring met zulke dingen - meer dan een flesje resque heb ik nooit in huis gehad.
Door Eef+Stippels
#1332406
Bij stress kun je een feliway verdamper of felifriend spray gebruiken. De verdamper doe je in het stopcontact en de spray kun je gebruiken op je eigen handen en bijvoorbeeld ook op andere huisdieren wanneer de kat daar stress van krijgt. Felifriend is de F4 fractie van het kattenferomoon, Feliway is de F3 fractie.
Ik heb er al veel positieve berichten over gelezen.
Door ibbi
#1332728
die feliway stekkers ken ik, dat is misschien wel wat voor in z'n 'eetkamer' - ik loop al steeds kattenkruid te strooien ook,
en ik zal dat topic doorlezen, dank jullie wel ~
Door donna
#1333522
Ik geef mijn katten met te weinig eetlust altijd Nutrigel.
Dit is erg voedzaam en wekt de eetlust op.
Vaak dwangvoer ik dan ook een tijdje bij met AD-voer van Hills tot ze zelf weer
zin hebben om genoeg te eten.Vooral bij kittens gaat dit erg goed.
Door Borke
#1334074
Als je alles al geprobeerd hebt en niets werkt en het is echt urgent en er speelt ook stress mee... overleg eens met je DA of het een idee is om een lage dosering Valium te geven, dat werkt zeker eetlustopwekkend en is meteen ook kalmerend!
Vaak als een kat weer eenmaal goed aan het eten geslagen is, dan gaat de rest vanzelf ook beter. Het gaat er om om de cirkel te doorbreken!
Door ibbi
#1335942
ik ben 't rijtje afgegaan en gekeken welke dingen voor Borre van toepassing zouden kunnen zijn,
en ben uitgekomen bij de fenegriek, dat wil ik als eerste gaan proberen. 

bij de natuurwinkel heb ik geen capsules - welke een te grote hoeveelheid zouden hebben voor een kat van ruim 4 kilo - maar de zaadjes meegenomen.  op het zakje staat hoe je er thee van kunt zetten.
hoe ga ik dit spul toepassen voor hem?
kan hem moeilijk een koppie thee geven  :D
kan ik de zaadjes zo geven - in vlees verstoppen of zo - muisje opensnijden, fenegriek erin  :D
of iets door de yoghurt.... als de smaak zo sterk is ben ik eigenlijk bang dat hij het niet opeet.

ik vind een aantal dingen meer van toepassen voor honden -  stop je makkelijker wat door de pens heen of zo, dat stinkt toch al  ;D

ik wil ook nog raad vragen aan de DA.
@ donna ;  blikvoer kan hij niet eten, raken z'n darmen van slag omdat hij t niet gewent is. die nutrigel zal ik navragen.
@ Borke ; 't is niet urgent - dus zo'n middel lijkt me niet nodig. maar 't is wel van belang de cirkel te doorbreken, hij heeft zichzelf denk zo aangewent weinig te eten en daarop te teren, hij moet weer een beetje leren om meer te eten per keer.
dank jullie wel voor het meedenken  :)
Door Borke
#1343385
Overigens hebben we onze poes Lola - die zeer ernstig ziek was, vermagerd en niet wilde eten - ook weer snel aan het eten gekregen mete Diazepan (valium).
Na een paar dagen zijn we er alweer mee gestopt, straks wordt ze anders nog te dik  ;)
Door hamada
#1343396
Een van onze katten was erg verzwakt en wilde eigenlijk niet eten. Na een aantal dwangvoeding met vloeibaar DA-voedsel (zo erg was hij eraantoe toen we hem kregen) kon hij zelf wat eten. We kregen toen de tip om carnibest eend/rijst te geven (de hondenversie). Dit ruikt wat sterker en wordt vaak goed gegeten door katten. Inderdaad werkte dit ook perfect bij Prince, en ook later, als we een keer eend/rijst in de aanbieding hadden dan ging de bodem zowat uit zijn etensbak. De andere katten zijn er ook dol op als ze het krijgen als afwisseling. Succes met je zoektocht.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door