Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1332172
Nou, de titel spreekt voor zich denk ik. Het gaat slecht met Ziggy de laatste tijd en ik begin behoorlijk wanhopig te worden. Ze mag inmiddels niet meer zwemmen en ze krijgt helemaal niets meer wat niet bij haar barfmaaltijd hoort en ik heb alle kip weer van het menu gehaald, want Ziggy's huid is weer helemaal naar de kl*t*, excuses voor mijn taalgebruik, maar ik kan het niet anders omschrijven.

Ziggy's heup zat weer helemaal onder de pusbulten en ze beet zich weer helemaal kapot, inmiddels is haar heup bijna helemaal kaal (net zoals toen we haar kregen) en is haar heup weer een beetje tot rust gekomen, ik was haar ook tijdelijk om de dag met een shampoo die ik van de dermatoloog heb gekregen en dat lijkt goed te werken.

Maar nu heeft ze sinds een paar dagen een paar hele lelijke natte plekken, één op haar pootje en één op haar snuit (waar ze dus heel de dag met haar tong overheen gaat), de plekken zijn nat en pusserig en ik vermoed zelf dat het hotspots zijn, daarom heb ik twee foto's gemaakt met de webcam (ik heb helaas geen digitale camera, dus de kwaliteit is niet echt goed) en ik hoop dat de experts mij kunnen vertellen of het hotspots zijn en wat ik het beste kan doen. De poot smeer ik sinds ze het heeft in met groene leem, maar ik zie geen verbetering (ik kon de lampekap ook niet vinden, dus iedere keer kon ze er aan likken, vandaag krijgt ze heel de dag de lampekap om), maar de snuit daar is niets aan te doen, want ze likt alles er gelijk van af....

Mijn vraag is dus zijn het hotspots en wat kan ik het beste doen? Naar de dierenarts of kan ik het zelf oplossen?

Dit zijn de foto's:

Afbeelding
Dit is de plek op de snuit.

AfbeeldingAfbeelding
Dit twee van de plek op de poot.

Alvast bedankt iedereen!
#1332178
vanaalst schreef: jeetje laura wat balen zeg!
heb geen ervaring met hotspots en dus weet ik ook niet of het is..
kan je ziggy's bloed niet eens laten onderzoeken, of weet je al zeker dat het met het voedsel te maken heeft?
Ziggy is toen ik haar kreeg meerdere malen helemaal onderzocht (ook haar bloed) en er is nooit iets uitgekomen  :-\ Ik had inmiddels geaccepteerd dat het gewoon een zwak hondje is, maar eigenlijk ging het voor haar doen echt perfect met haar de laatste tijd, maar inmiddels is het echt weer dramatisch...
#1332188
Ik baal ook erg van mezelf, want ik ben heel makkelijk geweest met haar het laatste half jaar, het ging zo ontzettend goed, dat ze af en toe troep kreeg, een koekje van de snackbar eigenaar, een restje pasta, chemische koekjes van mijn vriendin etc. Misschien heeft dat er niets mee te maken, maar ik vind het toch stom, ik ben overmoedig geworden en misschien is dat uiteindelijk wel de oorzaak geweest van deze terugval. Ze mag al een tijdje helemaal niets meer, nog geen kruimeltje, maar ja, nu is het al te ver gekomen....
#1332196
Laura2004 schreef: Ik baal ook erg van mezelf, want ik ben heel makkelijk geweest met haar het laatste half jaar, het ging zo ontzettend goed, dat ze af en toe troep kreeg, een koekje van de snackbar eigenaar, een restje pasta, chemische koekjes van mijn vriendin etc. Misschien heeft dat er niets mee te maken, maar ik vind het toch stom, ik ben overmoedig geworden en misschien is dat uiteindelijk wel de oorzaak geweest van deze terugval. Ze mag al een tijdje helemaal niets meer, nog geen kruimeltje, maar ja, nu is het al te ver gekomen....
Maak jezelf nou niet teveel verwijten, want je gaf haar dat niet bewust om haar te pesten. Als het goed gaat wordt je nu eenmaal vlot minder scherp. Mens eigen, doe je niks tegen en het is nog niet gezegd dat de problemen van nu daardoor veroorzaakt worden.

Hotspot in de zin van een huidonsteking, ja, dat geloof ik ook. Die op het bekkie is wel heel lastig :-\ Bij dit soort ernstige gevallen ben ik toch geneigd om er ook een cortisonezalfje op te smeren, tussen de groene leemsmeerseltjes door. Poeier er ook gerust wat leem in droge vorm op, zodat dat ook wat vocht kan absorberen. Verder eventueel wat weerstandsverhogende middelen, echineacea, vit.C, dat soort dingen.
Hopenlijk knapt ze snel weer wat op. Sterkte met haar :-*
#1332197
Ik heb via google iets gevonden over biotex groen. Weet iemand waar ik dat kan halen en of dat echt effectief is?

Ik zit alleen nog met die hotspot op de bovenlip, want er staat overal op het internet dat de hond er vooral niet aan moet likken, maar ja, ik kan niet voorkomen dat ze aan die hotspot op de bovenlip likt en die is helemaal pusserig en klammig, die andere ook, maar die ziet er veel schoner uit.
#1332198
Angelique schreef: Maak jezelf nou niet teveel verwijten, want je gaf haar dat niet bewust om haar te pesten. Als het goed gaat wordt je nu eenmaal vlot minder scherp. Mens eigen, doe je niks tegen en het is nog niet gezegd dat de problemen van nu daardoor veroorzaakt worden.

Hotspot in de zin van een huidonsteking, ja, dat geloof ik ook. Die op het bekkie is wel heel lastig :-\ Bij dit soort ernstige gevallen ben ik toch geneigd om er ook een cortisonezalfje op te smeren, tussen de groene leemsmeerseltjes door. Poeier er ook gerust wat leem in droge vorm op, zodat dat ook wat vocht kan absorberen. Verder eventueel wat weerstandsverhogende middelen, echineacea, vit.C, dat soort dingen.
Hopenlijk knapt ze snel weer wat op. Sterkte met haar :-*

Bedankt voor je lieve reactie  :-*

Dat van die droge groene leem vind ik een hele goeie, ik ga het gelijk even doen. Ik zat zelf ook aan een cortisonezalfje te denken, ik ga gelijk de dierenarts even bellen.
#1332201
bij de d.a. kun je ook een spray halen die heel vies smaakt..
dat is van lavendel en is huid en hond vriendelijk.. speciaal tegen het likken..
misschien een idee om dat op haar smoeltje te sprayen..
alleen zit er wel een sterke geur bij.. en dat is wel  een beetje gemeen zo vlakbij haar neus..
maar t helpt wel!!!
#1332221
Laura2004 schreef: Misschien een rare vraag hoor, maar is een mensen cortisonezalfje ook geschikt voor honden? Dat heb ik nl in huis....
Ik ga je vraag niet beantwoorden, maar in de regel ben ik niet vaak te bang om iets wat voor hetzelfde doel is gewoon in te zetten.
#1332222
Laura2004 schreef: Ik heb via google iets gevonden over biotex groen. Weet iemand waar ik dat kan halen en of dat echt effectief is?

Ik zit alleen nog met die hotspot op de bovenlip, want er staat overal op het internet dat de hond er vooral niet aan moet likken, maar ja, ik kan niet voorkomen dat ze aan die hotspot op de bovenlip likt en die is helemaal pusserig en klammig, die andere ook, maar die ziet er veel schoner uit.
Je doet daar gewoon niks aan het gelik, want dat likken daar is ook een reflex om de neus nat te houden. Dus moet je maar roeien met de riemen die je hebt en die plek gaan behandelen inclusief gelik. Het "niet likadvies" is ook bedoelt om een ideale situatie te creëren, en soms moet je met minder doen en bij een plek op de neus is dat het geval. :-\

Die biotex groen is volgens mij om de plek ff mee schoon te soppen. Ik zou in ieder geval geen poten gaan weken o.i.d., de huid ziet er al week genoeg uit.
#1332225
Angelique schreef: Je doet daar gewoon niks aan het gelik, want dat likken daar is ook een reflex om de neus nat te houden. Dus moet je maar roeien met de riemen die je hebt en die plek gaan behandelen inclusief gelik. Het "niet likadvies" is ook bedoelt om een ideale situatie te creëren, en soms moet je met minder doen en bij een plek op de neus is dat het geval. :-\

Die biotex groen is volgens mij om de plek ff mee schoon te soppen. Ik zou in ieder geval geen poten gaan weken o.i.d., de huid ziet er al week genoeg uit.
Ok, niet weken dus, ik maak de plekken wel iedere keer even schoon voor ik ze met groene leem insmeer met een jodiumoplossing, is dat wel ok?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door