Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1332016
Vandaag de uitslag van het mestonderzoek, en toch niet voor niets. Bikkel heeft zweepworm. Ik moet een breed werkend ontwormingsmiddel gaan geven.
welk ontwormingsmiddel zouden jullie geven?
Zijn diarree zou daar ook van kunnen komen stond in het mailje..
Door pieterendiaan
#1332026
dank je voor je snelle reactie! Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb, hopelijk komt dat gewichtsverlies daardoor (las ik op internet).
Ik heb net ook even die meneer van t woud gebeld en die zij dat drontal een goed middel is..
welke is beter flubenol of drontal?

Die meneer vertelde ook dat die eitjes overal op uitlaatplaatsen liggen.. Misschien toch maar een veldje zoeken waar wat minder hondenpoep ligt.
En mijn man zei we moeten hem ook knoflook geven.. hoeveel geven jullie per week?
Door pieterendiaan
#1332057
dank jullie wel! Ik ga voor de flubenol.. volgens internet 3 dagen 1 tbl per 10 kg geven. Voor bikkel (30.8 kg) dus 3 dagen 3 tabeletten (of moet ik meer geven ivm die 0,8 kg dat hij meer weegt?)
De dierenarts heb ik net gebeld en die heeft het niet op voorraad. Nog 3 andere dierenarts praktijken gebeld maar ook niet op voorraad, wel voor varkens en koeieen, maar aangezien bikkel niet loeit doen we dat maar niet ;).  Waar halen jullie flubenol vandaan? iemand ervaring met  bestellen op internet?

http://www.medpets.nl/flubenol%2bpasta/
1624/


eindelijk een dierenarts gevonden die ze wel besteld, ik ga ze maar gelijk halen :) dan kan hij alvast een tablet krijgen voordat hij meegaat naar het werk met mijn man.
Laatst gewijzigd door pieterendiaan op ma 10 aug 2009, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pieterendiaan
#1332386
dank je wel!
Ik heb ze inmiddels, ik heb alle DA afgebeld in zoetermeer en bij nummer 5 had ik bingo ;)
Hij heeft nu al 3 tabletten gehad en dan morgen en overmorgen ook 3 en dan is hij er hopelijk weer vanaf.
Ik hoop dat de kilo's er dan ook aan gaan vliegen  :)
#1332397
pieterendiaan schreef:
Hij heeft nu al 3 tabletten gehad en dan morgen en overmorgen ook 3 en dan is hij er hopelijk weer vanaf.
Ik hoop dat de kilo's er dan ook aan gaan vliegen :)
Hoop ik ook!! Fijn dat je nu waarschijnlijk weet waar het gewichtsverlies vandaan kwam.
Door pieterendiaan
#1332581
Eef+doggies schreef: Hoop ik ook!! Fijn dat je nu waarschijnlijk weet waar het gewichtsverlies vandaan kwam.
Dank je! Hopelijk is hij over een paar weken weer op zijn normale gewicht :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door