Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evelien01
#1331039
Ik probeer het nierdieet uit de bieb samen te stellen voor Binky en nu vraag ik mij af of dit lijstje allemaal onder spiervlees valt en zo niet wat het dan is.

Kangoeroe vlees
Runderkopvlees
Kippendijen
Kippenborst
Kalkoen vleugelvlees
Paardenvlees
Paarden snijlingen (?)
Paarden schoudervlees
Hertenvlees
kabeljauwstukjes


Ik heb het allemaal van de site van lupa, ik wil het daar gaan bestellen.

Nu moet het nierdieet dus weinig fosfor bevatten. Moet ik een apart menu samenstellen voor de vijf andere honden? Of kunnen die gewoon mee eten van Binky zn menu?

Alvast bedankt voor jullie hulp! Is toch nog moeilijk om een goed menu samen te stellen!
Door *loes*
#1331067
Alles waar geen bot inzit en geen orgaan is valt onder spiervlees.
Dus kippendijen valt onder bot en de kippenborst als daar nog bot inzit ook.
Hoe ik het lees is de kalkoen zonder bot en valt dus onder spiervlees,
Door Evelien01
#1331081
aah super nu is het duidelijk! Kan ik weer verder gaan met samenstellen! Bedankt!
Door Evelien01
#1331445
Ja ik had het gelezen, maar toch bedankt! Ik heb een hele lijst gemaakt met wat wat is, kan ik makkelijker samenstellen. Heb ook al een extra vriezer op de kop getikt (had er pas 2) Dan kan ik alles goed kwijt. Ik wil het dan namelijk gewoon in porties invriezen zodat ik ook af kan wisselen.
Is het dan ook erg als de rest van de bende ook weinig fosfor binnen krijgt? In principe zouden die toch ook "nierdieet" kunnen eten?
Door Nynke
#1332012
Evelien01 schreef: Ja ik had het gelezen, maar toch bedankt! Ik heb een hele lijst gemaakt met wat wat is, kan ik makkelijker samenstellen. Heb ook al een extra vriezer op de kop getikt (had er pas 2) Dan kan ik alles goed kwijt. Ik wil het dan namelijk gewoon in porties invriezen zodat ik ook af kan wisselen.
Is het dan ook erg als de rest van de bende ook weinig fosfor binnen krijgt? In principe zouden die toch ook "nierdieet" kunnen eten?
Dat durf ik niet te zeggen, wel is het zo dat 1 van mijn hondjes volgens het nierdieet eet en de andere 2 ook het meest gevogeltebotten eten, ook omdat het maar kleine hondjes zijn, 9 kilo allebei, en met groter botwerk voer ik dan toch al snel teveel  :)
Door Lizzy
#1332013
Ik zou zelf aan mijn gezonde honden gewoon de normale percentages voeren. En dus iets meer vleesbot en ook meer orgaanvlees (zoals hart, nier, lever) dan voor de nier-patient. Wel kun je dezelfde vlees en vleesbot soorten voeren.
Door Evelien01
#1332664
oke dankjulliewel. Moet zeggen dat het best nog ingewikkeld is haha. Heb allemaal bakjes gekocht voor in de vriezer zodat ik het per dag kan ontdooien en binky zn eten apart kan houden van het eten van de rest. Morgen extra vriezer kopen. Het zijn maar kleine hondjes (grootste is 5kg), dus ze eten ook niet zo heel veel.  Als ik ze een kippennekje geef is dat voor hun al een hele maaltijd. Ga dan gewoon voor Bink een apart menu maken en bij de andere 5 doe ik er meer orgaan en bot in!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door