Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1330879
wij zijn onlangs begonnen met desensibiliseren(1maand al)
kan het zijn dat de huidproblemen tijdelijk erger worden?
man ze bijt haar poten open en als ik er iets opsmeer, honingzalf dan likt ze het eraf
heb een verbandje aangedaan en ze heeft het eraf willen bijten en is nog meer rood nu
Door belgje
#1330893
ze heeft gisteren een dosis gehad dus kan bijna nie anders hé
misschien een teken dat het zal werken
och hoop het hoor want anders weten we het nie meer en moeten we naar de cortisone grijpen
Door Lizzy
#1331143
belgje schreef: ze heeft gisteren een dosis gehad dus kan bijna nie anders hé
misschien een teken dat het zal werken
och hoop het hoor want anders weten we het nie meer en moeten we naar de cortisone grijpen
Volgens mij heeft het geen zin om aan de ene kant een desensibilisatiekuur te doen en aan de andere kant cortisone erin te spuiten. Want met de desensibilisatie wil je dat het lichaam immuniteit opbouwt tegen het allergeen en met cortisone onderdruk je de boel weer en leg je het afweer plat. Maar goed, ik ben geen DA, misschien dat Dorothea of Tannetje hier meer over kan zeggen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1331153
Lizzy schreef: Volgens mij heeft het geen zin om aan de ene kant een desensibilisatiekuur te doen en aan de andere kant cortisone erin te spuiten. Want met de desensibilisatie wil je dat het lichaam immuniteit opbouwt tegen het allergeen en met cortisone onderdruk je de boel weer en leg je het afweer plat. Maar goed, ik ben geen DA, misschien dat Dorothea of Tannetje hier meer over kan zeggen.
Klopt hoor. Er wordt dan ook geadviseerd in geval van heftige jeuk de dosering van de desensibillisatievloeistof te halveren en geleidelijk op te bpuwen.
Maar mocht de hond echt vergaan van de jeuk dan zou ik een kortwerkend cortico geven. Het is niet optimaal, maar als de jeuk zo erg is dan moet het maar.
Door vitess
#1331162
Wij zijn tien weken geleden begonnen met een desensibilisatiekuur voor Sanne, vanwege haar overgevoeligheid voor bijna alles... De eerste paar keer met de begindosering ging het eigenlijk heel goed, we zagen wel dat ze meer krabde maar dit kwam inderdaad doordat ze hetgeen ze allergisch voor was ingespoten kreeg. Het werd na een tijdje wel minder. Nadat de dosering opgehoogd werd is het erger geworden, ook haar ogen gingen weer opzetten en ze beet meer op zichzelf. We moeten nu wachten tot het wat gezakt is en dan de dosering die we het laatst gegeven hebben nogmaals inspuiten. En dan kijken of ze beter reageert. Het wordt al minder, haar ogen zijn minder dik en rood en ze krabt en bijt niet meer zo, dus komende week gaan we weer verder. De arts zei ook dat wanneer ze echt heftig reageert, we qua dosering weer een stapje terug gaan doen. Dat extra bijten en de jeuk herken ik dus zeker.

Groeten Angel
Door belgje
#1331200
dank u voor jullie antwoorden
vannacht hebben we de kap opgedaan
zopas de dA gebeld en ze zei dat ze slecht reageert op 1 set
we moeten 2 sets inspuiten
1 voor stof kruid en grassen
1 met intermedius
en het is die intermedius die we laatst inspuitten
we hebben cortisone mogen gegeven want het is te erg
had nog pilletjes liggen gelukkig maar want dit is nu efkes een noodoplossing
Door vitess
#1331263
Hoi Belgje, ik snap het niet helemaal (zondagmorgen...). Wat bedoel je met 2 sets? En intermedius? Wij hebben een aantal buisjes met drie verschillende doseringen (ook voor pollen, grassen, kruiden, mijten, bomen enz.) en ik heb van de dierenarts nog nooit iets gehoord over intermedius. Wat is dat?
Wel erg sneu zeg, om te zien dat de hond zoveel last heeft. Ga je er wel mee door?

Groeten van Angel
Door belgje
#1331301
vitess schreef: Hoi Belgje, ik snap het niet helemaal (zondagmorgen...). Wat bedoel je met 2 sets? En intermedius? Wij hebben een aantal buisjes met drie verschillende doseringen (ook voor pollen, grassen, kruiden, mijten, bomen enz.) en ik heb van de dierenarts nog nooit iets gehoord over intermedius. Wat is dat?
Wel erg sneu zeg, om te zien dat de hond zoveel last heeft. Ga je er wel mee door?

Groeten van Angel
Staphylococcus  intermedius is een bacterie
onze sets komen van brussel
ze is allergisch aan stoffen en een bacterie maar kunnen niet alles samen doen en daarom de 2 sets
de bacterie moeten we als onderhoudsdosis vanaf nu maar om de 3 maand inspuiten maar denk dat we misschien dit stoppen.
de stoffen straks elke maand
ze is kalmer aan het worden nu, gelukkig maar hé
is helemaal niet leuk hé voor ons lievelingetje en we proberen ook alles om haar te helpen.
Door tt-tjes
#1331302
Dat van die 2 sets begrijp ik ook niet, normaal gesproken is het zo dat je idd 3 flesjes krijgt. Je begint met het 1e flesje, waar de laagste dosering in zit, daarna het 2e flesje met een iets hogere dosering en tot slot met het 3e flesje met de hoogste dosering, deze dosering blijf je daarna houden als onderhoudsdosering.
Het kan idd wel zo zijn dat ze een beginverergering hebben. Heel vaak zie je dat dan de eerste paar dagen na de spuit.
Je moet er echter niet mee stoppen hoor, hoe vervelend het ook is, heel vaak zie je pas na 9 maanden echt resultaat.
Door belgje
#1331305
tt-tjes schreef: Dat van die 2 sets begrijp ik ook niet, normaal gesproken is het zo dat je idd 3 flesjes krijgt. Je begint met het 1e flesje, waar de laagste dosering in zit, daarna het 2e flesje met een iets hogere dosering en tot slot met het 3e flesje met de hoogste dosering, deze dosering blijf je daarna houden als onderhoudsdosering.
Het kan idd wel zo zijn dat ze een beginverergering hebben. Heel vaak zie je dat dan de eerste paar dagen na de spuit.
Je moet er echter niet mee stoppen hoor, hoe vervelend het ook is, heel vaak zie je pas na 9 maanden echt resultaat.
ja maar onze sets komen van brussel, immunopharm belgium
en die van jullie?
da kan heel anders zijn hé
Door Deesje
#1331313
of het anders is maakt niet zoveel uit, maar stoppen moet je inderdaad niet doen, dan kan alles weer net zoals vantevoren worden en heb je een hele hoop werk en energie voor nix gedaan.. en als ze echt veel last heeft van de kuur zou ik inderdaad vragen om een stpaje terug te doen, ze hebben verschillende schema's volgens welke ze kunnen desensibiliseren, ook met kleinere stapjes
Door cairodyn
#1332033
Een vriendin van mij heeft een golden retriever die werkelijk voor van alles allergies is dus ook op aanraden van dierenarts de desensibilistatie begonnen. Einde van de kuur een hoop geld kwijt en heeft niet geholpen!
Hoop dat het bij jullie honden wel werkt.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1332043
cairodyn schreef: Een vriendin van mij heeft een golden retriever die werkelijk voor van alles allergies is dus ook op aanraden van dierenarts de desensibilistatie begonnen. Einde van de kuur een hoop geld kwijt en heeft niet geholpen!
Hoop dat het bij jullie honden wel werkt.
Je kunt ook voor maximaal 3 allergenen desensibilliseren en dan nog is het succespercentage zo'n 60%
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door