Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1328575
Hai,

Mijn westy is 9 jaar en valt niet af, ook al krijgt hij de grenshoeveelheid van Carnibest Light (20 gram x het gewenste gewicht)
Hij heeft geen schildklierprobleem.
Nu ben ik bang dat als ik hem nog minder ga geven, dat hij dan onvoldoende vitamines en voedingsstofen binnenkrijgt.
Hebben jullie advies of ik hem inderdaad gewoon i.p.v. 200 gram per dag gewoon 160 kan geven?
Of dat ik een voedingssupplement er bij moet geven?
Of nog iets anders??

Bedankt  :), groetjes, Ing
Door Robian
#1328590
Je kunt hem inderdaad gewoon 160 gram geven.
aangezien de voeding compleet is krijgt hij het ook compleet binnen alleen de hoeveelheid is minder.
je hoeft geen supplementen te gaan geven.

Hier krijgt Jack 160 gram, Ian 185 gram en Robbie 200 gram.
Zelf lijkt me 200 gram voor een westie redelijk veel.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1328594
Rakker eet hier zo'n 175 gr. Dan blijft hij netjes op een gewicht van 8 kg......
Door Lizzy
#1328983
Ing schreef: Hai,

Mijn westy is 9 jaar en valt niet af, ook al krijgt hij de grenshoeveelheid van Carnibest Light (20 gram x het gewenste gewicht)
Hij heeft geen schildklierprobleem.
Nu ben ik bang dat als ik hem nog minder ga geven, dat hij dan onvoldoende vitamines en voedingsstofen binnenkrijgt.
Hebben jullie advies of ik hem inderdaad gewoon i.p.v. 200 gram per dag gewoon 160 kan geven?
Of dat ik een voedingssupplement er bij moet geven?
Of nog iets anders??

Bedankt  :), groetjes, Ing
Valt hij dan niet om van de honger, op zo weinig voer dat ook nog eens light is?
Door Ing
#1329073
Mijn Westy is nogal groot en zijn ideaalgewicht zou 10-11 kilo zijn!
Dus ik dacht met Carnibest: 10 x 20 gram over de dag? (dat is al minder als dat hij nu krijgt)
Is dat dus nog te veel?
Nog minder geven?? Is dat verantwoord

Nee Lizzy hij valt niet om van de honger  ;), vreemd genoeg heeft hij ook niet veel honger!
Koekjes zou hij wel willen, maar ja.....

Is er geen kruid wat helpt bij afvallen want het is net alsof hij maar meer en meer vet opslaat.....

Groetjes, Ing
Gebruikersavatar
Door kira
#1329096
Hij valt echt niet om hoor. Hier eet ook iedere hond veel minder als de aanbevolen hoeveelheid van 20 gram per kilo lichaamsgewicht. Als grote beer hier cb krijgt, krijgt ze 750 gram, ze weeg 60 kg. Eén van haar kinderen eet altijd CB, die is super actief (rennen en zwemmen) en ook die doet het met 750 gram per dag. De teckel die wij hier in huis hadden zou ideaal rond de 10 kg hebben moeten wegen, die ging hier actief mee met alles (dus veel lopen en rennen), die kreeg 150 gram per dag. Bij mensen is het ook zo dat niet iedereen even veel eet om op hetzelfde gewicht te blijven, de een kan alles eten en blijft slank, de ander zou van diezelfde hoeveelheid eten aankomen en doet met minder toe.
Door Lizzy
#1329099
Ing schreef: Mijn Westy is nogal groot en zijn ideaalgewicht zou 10-11 kilo zijn!
Dus ik dacht met Carnibest: 10 x 20 gram over de dag? (dat is al minder als dat hij nu krijgt)
Is dat dus nog te veel?
Nog minder geven?? Is dat verantwoord

Nee Lizzy hij valt niet om van de honger  ;), vreemd genoeg heeft hij ook niet veel honger!
Koekjes zou hij wel willen, maar ja.....

Is er geen kruid wat helpt bij afvallen want het is net alsof hij maar meer en meer vet opslaat.....

Groetjes, Ing
Ik geloof niet in kruidjes die helpen bij het afvallen. Was het zo simpel, zat ik ook op dat kruidje ;D.

Je kunt hem best iets minder geven maar ik geloof eerlijk gezegd niet zo heel erg in light voer. Hoe minder vet je geeft, des te harder het lichaam "op slot" gaat (en stopt met verbranden). Dat is mijn heilige overtuiging.  

Dus ik denk dat je maar 3 dingen kunt doen: meer bewegen, iets minder eten en chlorella erbij geven. Chlorella levert extra vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, etc. en geeft energie.
Door bloemetje
#1329133
De 1 kan nu eenmaal meer eten als de ander  ;). Ik zou idd maar minder geven en wellicht zelfs gewone carnibest nemen. Chlorella erbij kan zeer zeker geen kwaad. Lekker meer bewegen. Als hij het leuk vind lekker laten zwemmen enzo met dit weer. En heb geduld! Afvallen gaat helaas niet snel als het goed gebeurd  ;)
Door Ing
#1331198
Top! Dank jullie wel!
Toevallig, want de light was op, geef ik hem nu de gewone CB  :)
Welk merk van Chlorella kan ik het beste geven en hij weegt 13,9 kilo, hoeveel mag hij dan hebben?

Helaas kan hij niet te veel beweging hebben (naast de fiest rennen kan niet meer) i.v.m. zijn artrose, maar hij loopt zeker nog een 3 kwartier in de bossen en 's ochtends nog een kwartier.

Groetjes, Ing
Door Lizzy
#1331206
Ing schreef: Top! Dank jullie wel!
Toevallig, want de light was op, geef ik hem nu de gewone CB  :)
Welk merk van Chlorella kan ik het beste geven en hij weegt 13,9 kilo, hoeveel mag hij dan hebben?

Helaas kan hij niet te veel beweging hebben (naast de fiest rennen kan niet meer) i.v.m. zijn artrose, maar hij loopt zeker nog een 3 kwartier in de bossen en 's ochtends nog een kwartier.

Groetjes, Ing
Je kunt beginnen met 2 keer per dag 2 tabletjes. Dat bouw je langzaam op naar bijv. 2 keer per dag 5 of 7 of 10 tabletjes. Dat komt met chlorella niet zo krap. Ik zie het ook niet als supplement hoor, maar als algje en dus als super voedsel.
Door Djeena
#1331359
Lizzy schreef: Ik geloof niet in kruidjes die helpen bij het afvallen. Was het zo simpel, zat ik ook op dat kruidje ;D.

Je kunt hem best iets minder geven maar ik geloof eerlijk gezegd niet zo heel erg in light voer. Hoe minder vet je geeft, des te harder het lichaam "op slot" gaat (en stopt met verbranden). Dat is mijn heilige overtuiging.  

Dus ik denk dat je maar 3 dingen kunt doen: meer bewegen, iets minder eten en chlorella erbij geven. Chlorella levert extra vitamines, mineralen, vetzuren, chlorofyl, etc. en geeft energie.
Ik geloof ook zeker dat het zo is, hoe minder vet, des te harder gaat het lichaam op slot. Ook bij mensen (bij mij dus) werkt dat zo.
Door Ing
#1331423
Lizzy, geef jij de tabletjes van Vital Green (Bloem)?
Want ik heb nu de Chlorella van NOW ook gevonden, dat zijn 1000 mg tabletten (i.p.v. 200 mg) en daar staat duidelijk bij dat een kuur van 3 weken voldoende is!
Kan je de tabletjes van Vital Green gewoon onbeperkt geven, maanden lang  ;)?
Door Lizzy
#1332414
Ing schreef: Lizzy, geef jij de tabletjes van Vital Green (Bloem)?
Want ik heb nu de Chlorella van NOW ook gevonden, dat zijn 1000 mg tabletten (i.p.v. 200 mg) en daar staat duidelijk bij dat een kuur van 3 weken voldoende is!
Kan je de tabletjes van Vital Green gewoon onbeperkt geven, maanden lang  ;)?
Ik bestel mijn chlorella bij http://www.chlorella-alg.com en daar kun je ook dit lezen: http://www.chlorellafactor.com/. Ik neem het zelf al sinds jaar en dag elke dag. En mijn honden krijgen het ook zo'n dag of 5 in de week.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door