Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eveline68
#1326896
We zijn van start gegaan met barf en kvv, de buitenkat smokey en de kitten minoes eten als een dijker en hebben zich lekker vol gegeten.
volgens mij maakt het niet uit wat ik ze geeft ze eten het gewoon :biggrin2:
Maar onze rooie kater tom, die heeft niets aangeraakt nog geen likje.
Vanavond ga ik het met konijn proberen [kant en klaar]

In tegenstelling tot de honden krijg tom geen brokjes, die moet het even uit zingen tot vanavond, hij lig meer te luieren dan dat hij iets doet en er mogen wel een paar kilotjes af. ;)
Door Too
#1326999
2 van de 3 helemaal niet slecht!!!! ;)

En ik geloof ook wel in een beetje doorpakken maar laat je stevige Tom niet te lang 'vasten',
je weet t vast al wel maar [zeker te dikke] katten kunnen erg slecht reageren op vasten
Als ie blijft weigeren misschien maar een beetje opleuken met iets wat ie wel lekker vindt, blik, vis oid.
Door Eveline68
#1327182
morgen kan ik pas posten voor de katten want die krijgen meestal eten als ik naar bed gaat, zo weet ik zeker dat max hun eten niet op eet >:( die donder steen presteerder het keer op keer om achter mijn rug de bakjes leeg te eten.
max slaap in een bench anders loopt meneer op sttraat [hij maakt namelijk alles open, alle kastjes hebben kinderklauwen op de deuren ha ha en dat allemaal voor een hond ???]
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1327347
Mijn rode kater Simba was in het begin ook heel moeilijk, die heb ik omgekregen door de carnibest (waar ik mee begonnen ben) steeds te mengen met blikvoer en dan langzaam steeds minder blik en meer carnibest! Je zou dat ook kunnen proberen met een blikje tonijn bijvoorbeeld... En het bleek dat meneer wel helemaal gek is op eendagskuikentjes, daar doet hij een moord voor (nou ja, technisch gezien niet want ze zijn al dood natuurlijk;))

En inderdaad, wel oppassen met te streng zijn voor Tom, want met name te dikke katten die een poos niks eten krijgen snel een leververvetting wat levensgevaarlijk kan zijn! (Katten hebben een lever van niks, het lichaam probeert vet te gaan verbranden, wat in de lever moet gebeuren, lever kan dat al snel niet aan waardoor je vetbolletjes in het bloed krijgt, wat zoals je je kan voorstellen niet heel gezond is. Zo testen ze dat ook volgens mij: bloed prikken en kijken of er een vetlaagje op drijft...) Dat maakt het barfen voor lastige te dikke katten nog lastiger, maar met wat creativiteit kom je vaak een heel eind, als er tenminste maar iets is wat meneer superlekker vindt!!

Wel altijd grappig wat voor verschil er kan zitten in hoe katten reageren op het overgaan, mooi dat de rest meteen helemaal pro-barf is!!
Door Eveline68
#1327375
Oke gisteren hebben ze konijn gehad, smokey en minoers geen probleem tom pfffff, maar alle drie de bakjes waren leeg, en nu weet ik nog niet of hij er ook van gegeten heeft :(
Maar heb voor de zekerheid een bakje brokken  :-X neer gezet voor het geval hij niets ggeten heeft.

en dat is nu net het probleem, tom eet al van kitten af aan brokken hij heeft nooit om vlees gegeven en of welke vorm van vlees/vis uit blik.
Smokey pakte altijd wel vlees van de plank al sik het aan het bewerken was maar tom heeft dit nooit gedaan, di egaat nog liggen pitten naast een stuk ossehaas of kogelbiefstuk zonder er ook maar naar te kijken ???

Heb het wel altijd geprobeert maar nee meneer hoefde en wilde het niet, heb dit trouwens nog nooit mee gemaakt met een van mijn katten, heb voor deze er al een stuk of 8 gehad maar allemaal aten ze brok en vlees.

hoop wel dat die andere 2 kittens ook gelijk mee willen op vlees, maar dat merken we snel genoeg het is nu aftellen naar de 23e van augustus dan ga ik ze halen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1327383
Lastig zo'n kat... maar wel eentje met een eigen karakter  :D
misschien kan je brokken mengen door de kvv... (eerst andersom, heel klein beetje kvv door de brokken...)  :o
en bij de C1000 hebben ze gedroogde kipfilet snack (bij de hondensnacks), misschien dat hij daar wel van houdt? Is in ieder geval ook hard...

Sterkte met het overhalen!!
Door Eveline68
#1327388
wij hebben hier geen c1000 meer  :( en de enige snoepjes/ knabbels die hij eet zijn die van whiskas tegen haarbal, zelfs van die gistsneopjes wil die niet, het is echt een heel raar beest, maar ja net wat je zij een kat met een eigen karakter  :) end at maakt hem nu weer zo als hij is  :)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1327393
Toch typisch he, dat juist zo'n kat die bijna niks lust wel te dik wordt  ::)

Nou ja, wie weet ontdek je per toeval iets wat hij toch heel lekker blijkt te vinden... en anders maar dwangvoeren  :yucky: ;)
Door Too
#1330876
Aaah lekker knauwen!! Die snapt t wel  ;)

En kittens zijn meestal niet zo moeilijk, daar zou ik me geen zorgen over maken... eten is eten niewaar  :D
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1330957
Eveline68 schreef: hier een kiekje van mijn kleinste telg lekker aan het knagen.

Afbeelding
Awwwww wat schattig, lijkt sprekend op mijn Poekie, maar dan een stuk jonger en schattiger... en waarschijnlijk makkelijker met eten :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door