Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nirac
#1330704
Dag,
Wij zijn beginnende kkv-ers en dol op Bibi en Carnibest. Wij zijn 1 kittentje van 3 maanden, 2 pubers en 1 oudere dame van 15 (nierkat met medicijntjes).  Botten knagen en vlees scheuren lijkt ons ook erg leuk èn goed voor de tandjes. Maarre... hoe zorgen we ervoor dat we niet stikken of ons verslikken? Wat is het veiligst om te eten? En moeten we eerst oefenen met de heimlich-greep, of is er een betere methode inmiddels?
Dank voor jullie reacties :)!  Maia van 15 en de B'tjes (Benji, Balou en Biscuit)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1330850
mijn ervaring is dat katten zelf meestal wel goed knagen. als ze iets in 1x naar binnen gooien wat eigenlijk net niet kan, gooien ze dat vanzelf terug en gaat het op voor de 2e ronde; reguteren.
erbij blijven als ze aan het eten zijn, is altijd wel gewenst natuurlijk.
Door Too
#1330871
Welkom!!

Koekje schrijft t al, ze kunnen t formaat meestal redelijk inschatten -mijn 'nurks' wil nog wel 's op de honden manier eten [dwz proberen te slikken..past niet, uitspuggen2xknagenslikken..terug etc] maar dat gaat altijd goed t klinkt nooit benauwd!
Voor haar is rust, dus geen mensen of collega's in de buurt noodzakelijk, t voorkomt trouwens ook t gesleep met eten [ik ben zo'n zaikerd die geen stukken vlees in bed of op de bank wil..]

Begin met makkelijke niet te harde botten als kippennek [evt een paar klappen met de hamer om t voor te kauwen] of een stukje kwartel naarmate ze meer ervaren zijn kan er vanalles toegevoegd worden

Eet smakelijk
Door Mevroi Kruim
#1330927
Hier nog nooit meegemaakt, stikken/verslikken, in 8 jaar barf voeren aan 2 honden en 5 katten.
Maar het kan natuurlijk ... sterker nog, ze kunnen ook heel goed stkken in een brok  :D dus idd een goede reden om erbij te blijven.

En verder idd lekker zacht beginnen met kippennekken oid, kwartel is ook heel veilig spul.
Door Nirac
#1330969
Dank jullie wel! Ik zag vanavond in de supermarkt stukken runderstaart met veel vlees eromheen. Is dat ook wat om mee te beginnen? Weten jullie hoe het bot is dat daar in het midden zit?
Door Too
#1331000
Doe die staart maar niet.. t is heel hard bot wellicht knagen ze t vlees er van af maar als eerste poging ist misschien wat intimiderend,
een stukje taai [soep]vlees is een prima lapje om te beginnen,kipfilet is slurpwerk [daar kauwen ze nauwelijks op].. kipkarbo is qua bot ws ook nog te hard [hier blijft er vaak nog een stukje bot over] dan komt een vleugeltje eerder in beeld [wel even knippen/snijden in t scharnier]
Om lekker bot te leren eten [de kauwspieren moeten zich ook ontwikkelen] en verteren zijn nekken en kwartels ideaal vaak zijn dat soort dingen op de markt te krijgen
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door