Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1330695
Willen jullie even naar deze foto's kijken? Het gaat er nu niet om hoe briljant ze zijn :P maar om de kleur van de tanden van Annak en dan vooral de ietwat roze/grijze kleur; de bruine kleur is gewoon aanslag. Moet ik me hierover zorgen maken? Ik vind dat hij weleens uit zijn bek stinkt. Kan dat hiermee te maken hebben?

Rechterkant:

Afbeelding

Linkerkant:

Afbeelding
#1330697
Ik zou, als leek zeggen, dat de linkerkant enigzins tandsteen heeft, maar de rechterkant vind ik er een beetje vreemd uitzien...alsof de tand van binnenuit aangetast wordt...???  :-\
Het wachten is op de deskundigen onder ons  ::)
#1330709
De hoektanden van mijn oudste zien er zonder de aanslag ongeveer hetzelfde uit. Ook wat glazig en met verkleuringen. Tot op heden is het nog geen aanleiding voor mij geweest om me ergens zorgen over te maken.

Is het emaille aan de rechterkant niet wat dunner omdat het op deze foto lijkt alsof de tand langs zijn onderbuurman schuurt.

Als het gebit van Annak de stank zou veroorzaken zou je denken dat dat dan structureel moet zijn en niet "wel eens".  :-\
#1330716
Oké dan troost mij weer want ik dacht echt dat hij er last van had. Ik heb de indruk dat hij ook moeilijker botten eet en hij doet ook steeds langer over zijn eten. De stank ik niet structureel dus dat zal het dan niet zijn.
#1330799
Rovanna schreef: Oké dan troost mij weer want ik dacht echt dat hij er last van had. Ik heb de indruk dat hij ook moeilijker botten eet en hij doet ook steeds langer over zijn eten. De stank ik niet structureel dus dat zal het dan niet zijn.
Maar, had Annak ook geen last van wat wegvallende bespiering?  Onze Mucho had dat dus wat extreem en had op den duur ook geen kracht meer in zijn kaken om een kipperug te kraken, misschien dat bij Annak ook wat ouderdoms/krachtverlies aan de orde is en dat hij daardoor wat meer moeite heeft met het bottenwerk.
#1330802
Angelique schreef: Maar, had Annak ook geen last van wat wegvallende bespiering?  Onze Mucho had dat dus wat extreem en had op den duur ook geen kracht meer in zijn kaken om een kipperug te kraken, misschien dat bij Annak ook wat ouderdoms/krachtverlies aan de orde is en dat hij daardoor wat meer moeite heeft met het bottenwerk.
Ja dat lijkt heel plausibel. Hij krijgt nu echt moeite met zalmkop. Moet ik dat blijven geven vind je of weglaten uit zijn menu?
#1330810
Rovanna schreef: Ja dat lijkt heel plausibel. Hij krijgt nu echt moeite met zalmkop. Moet ik dat blijven geven vind je of weglaten uit zijn menu?
Ik maakte overal "ouwe l*lluhvoer" van...oftewel, grof door de molen of onder mijn bijl door. Een zalmkop ging in tig stukken. Zo kreeg die toch nog een gewoon BARFmenu binnen. Vlees e.d. kreeg hij wel in flinke dobbelsteenstukken en dat was geen probleem.
#1330822
Angelique schreef: Ik maakte overal "ouwe l*lluhvoer" van...oftewel, grof door de molen of onder mijn bijl door. Een zalmkop ging in tig stukken. Zo kreeg die toch nog een gewoon BARFmenu binnen. Vlees e.d. kreeg hij wel in flinke dobbelsteenstukken en dat was geen probleem.

O gunst dus ik moet echt gaan hakken ::)
Door henneke
#1331050
ik zie op foto 1 flink ontstoken tandvlees , als hij ergens last van heeft dan is het van die hoektand het tandvlees lijkt me lager te liggen dan over zijn andere kies en daaronder zal denk ik ook wel tandsteen zitten dat kan flink last geven met eten .
ik zou de boel en keer goed laten schoonmaken , het zou me niet verbazen als hij daarna weer beter kan eten .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door