Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1330518
Chendo heeft sinds vanochtend diaree. Hij is meer van die dunne pudding. Verder is hij wel levendig en speels en eet hij ook goed. Hij slaapt alleen best veel in z'n bench zonder te protesteren.

Wat kan ik hier nu het beste aan doen? Hij krijgt op het moment nog kivo/energique.

Zou het helpen om het met een beetje warm water te overgieten en hem probiotica te geven?

Hoeveel probiotica mag hij dan hebben per dag?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1330520
probiotica is natuurlijk altijd goed!
zo hem ook okugest geven en verders zijn gewone prak!
alhoewel ik de kivo even zou laten staan, die vindt ik nogal vettig.
Door tt-tjes
#1330523
vanaalst schreef: probiotica is natuurlijk altijd goed!
zo hem ook okugest geven en verders zijn gewone prak!
alhoewel ik de kivo even zou laten staan, die vindt ik nogal vettig.
Och ja, okugest, had ik ff niet aan gedacht. Hoeveel mag hij daarvan hebben?

Helaas is de energique bijna op en heb ik alleen kivo. Toch maar met warm water overgieten dan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1330528
zal het dan maar gewoon zo geven, okugest mag je (het is nog een pup he) dan zou ik hem 1tabl per uur geven, wordt het al minder dan naar 3 per dag..
Door Lizzy
#1330627
Temperatuur is inderdaad niet verhoogd. Water gieten over vet eten maakt het eten natuurlijk niet minder vet.... Ik zou gewoon hetzelfde blijven voeren en als de ontlasting zo blijft, zou ik toch voor een ander merk gaan of het gaan mengen met een ander merk.
Door tt-tjes
#1330672
Ik heb net nog energique bij gehaald. Ik zal het mengen met de kivo. De okugest eet hij gewoon op als snoepjes, lekker makkelijk in elk geval.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1330698
tt-tjes schreef: Ik heb net nog energique bij gehaald. Ik zal het mengen met de kivo. De okugest eet hij gewoon op als snoepjes, lekker makkelijk in elk geval.
Ik liet die Kivo even staan en hield het voorlopig alleen bij Energique. Sterkte met pupseltje :-*
Door tt-tjes
#1330755
Angelique schreef: Ik liet die Kivo even staan en hield het voorlopig alleen bij Energique. Sterkte met pupseltje :-*
Ik heb hem eigenlijk al anderhalve week op half kivo/half energique, gewoon omdat hij de energique niet zo lekker vind. Hij heeft de hele tijd goede ontlasting gehad. Ik snap de diaree dus niet goed.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1330797
tt-tjes schreef: Ik heb hem eigenlijk al anderhalve week op half kivo/half energique, gewoon omdat hij de energique niet zo lekker vind. Hij heeft de hele tijd goede ontlasting gehad. Ik snap de diaree dus niet goed.
Stel dat de kivo te vet voor 'm is dan hoeft hij niet persé na 1 dag al aan de dunne te gaan, kan ook maar zo dat zo'n lijfje na een paar dagen zoiets heeft van...en nu ben ik het zat.

Maar heb jij niks beters in je vries liggen dan Kivo om de E mee op te leuken?  vast wel toch?
Door Lizzy
#1331146
Het hoeft natuurlijk ook niet persee aan de voeding te liggen he! Misschien door het warme weer? Heeft Chendo gezwommen? (ik zie zoveel honden aan de race gaan nu ze weer zwemmen.... Het water is, denk ik, toch hier en daar flink vervuild met alg en andere zooi). Of misschien heeft hij een virusje? Ik zou probiotica + Okugest geven en even aan kijken hoe het gaat. En de Kivo even mengen met wat anders (desnoods Smuldier/Rodi, da's volgens mij ook niet zo vet en te koop bij AH en C1000).
Door tt-tjes
#1331298
Lizzy schreef: Het hoeft natuurlijk ook niet persee aan de voeding te liggen he! Misschien door het warme weer? Heeft Chendo gezwommen? (ik zie zoveel honden aan de race gaan nu ze weer zwemmen.... Het water is, denk ik, toch hier en daar flink vervuild met alg en andere zooi). Of misschien heeft hij een virusje? Ik zou probiotica + Okugest geven en even aan kijken hoe het gaat. En de Kivo even mengen met wat anders (desnoods Smuldier/Rodi, da's volgens mij ook niet zo vet en te koop bij AH en C1000).
Chendo heeft niet gezwommen, misschien idd het warme weer of een virusje, een pupje een straat verderop had ook diaree gisteren.

De probiotica en de okugest hebben inmiddels hun werk gedaan, zijn ontlasting is al weer een stuk beter en hij is als vanouds weer super ondeugend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door