Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#1330038
Kan iemand mij vertellen hoelang een epilepsi aanval kan/mag duren?
Boomer heeft er net weer een gehad en het ging zo goed aldoor.
Dan toch maar dagelijks op medicijnen ben ik bang...het komt nu steeds vaker voor  :'(

Als dit bericht naar medisch moet dan mag dat hoor, wist even niet zo snel meer wat te doen..
Laatst gewijzigd door danou2004 op za 08 aug 2009, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1330039
De meeste aanvallen duren 1-3 min, en daarna nog de herstellings periode er achteraan.
Wanneer 1 aanval langer duurd dan 10 min. dan heb je kans dat ie in status gaat...dan gelijk  naar de DA toe.
Wanneer ie clusters krijgt...dat is meer dan 1 aanval binnen 24 uur dan moet je ook wat gaan doen.
Wanneer ie meer dan 1 aanval per maand heeft dan zou ik ook meds gaan beginnen.
Door danou2004
#1330041
Ik heb zijn medicijnen er weer bijgepakt en de vorige keer moest hij meteen 2x daags 1 tablet hebben.
Heb hem net weer 1 gegeven en ik hoop dat die snel zn werk gaat doen.
De laatste keer was in april dat hij een toeval heeft gekregen meteen 2x achter elkaar van ong 2 minuten.
deze keer duurde het iets van 5 minuten alles bij elkaar.
Hij zoekt mij ook steeds op als hij een aanval krijgt en het liefst kruipt hij op schoot maar ik ga dan bij hem zitten en als hij me begint te likken weet ik dat hij weer bij gaat komen.
Doe ik het zo wel goed?
Door 202Spots
#1330043
Wanneer je met eplilepsy meds begind,dan kan je daar niet zo maar mee stoppen,
je verhoogd de kans dat 't erger word.
2 aanvallen achter elkaar is ook 'n cluster..
geef je nu phenobarb?
De 2 x per dag is wel goed,maar misschien moet de dose veranderd..
Ik zou morgen even naar de DA gaan om te kijken of de dose goed is..
Door danou2004
#1330046
202Spots schreef: Wanneer je met eplilepsy meds begind,dan kan je daar niet zo maar mee stoppen,
je verhoogd de kans dat 't erger word.
2 aanvallen achter elkaar is ook 'n cluster..
geef je nu phenobarb?
De 2 x per dag is wel goed,maar misschien moet de dose veranderd..
Ik zou morgen even naar de DA gaan om te kijken of de dose goed is..
Hij heeft phenoral 50mg gekregen en zou daar in eerste instantie gewoon op blijven staan maar omdat het zo goed ging is in overleg afgebouwd zodat hij zonder kwam en zo zouden we het aankijken.
Maar nu heeft hij dus weer een gehad.
Er is toen wel gezegd dat hij bij een volgende aanval wel weer op de medicijnen verder moest en dat er evt een hersenscan gemaakt werd voor een evt tumor.
Kan een hersenscan dan bij een hond?mijn eigen da zegt van wel en de da die we net gebeld hebben zegt van niet....lekker duidelijk ook.
Boomer is nu weer goed bij en net als anders, doe ik er verstandig aan vannacht bij hem te blijven?
sorry voor de vele vragen ben hier erg onzeker over en ben bang dat ik hem ga verliezen  :(
Door danou2004
#1330048
ibbi schreef: wat naar zeg  :bigarmhug:  ik weet niks over epilepsie, kan je alleen veel erg sterkte wensen!
Dankje, lief van je  :-*
Door 202Spots
#1330050
Alles kan met 'n hond, MIR, Ct scan of wat je maar wil en hoeveel je wil betalen..
Wanneer je dit allemaal gaat doen,en er is geen hersen tumor, is dat wel fijn, maar je weet  nog steeds niet wat de oorzaak van de aanvallen is...
en als er wel 'n hersentumor.......wat ga je dan doen?
Hersen operaties bij honden is volgen Dr.Bill onbegonnen werk...
Ook al zou je hersen operatie doen, en de hond overleeft de operatie...dan is het nog geen garantie dat de aanvallen weg blijven.
Controlle krijgen over de aanvallen is meestal het enige wat je kan doen, verschillende meds of combinatie van meds zoeken
en eventueel de hulp van neurologist in schakelen.
Door danou2004
#1330051
202Spots schreef: Alles kan met 'n hond, MIR, Ct scan of wat je maar wil en hoeveel je wil betalen..
Wanneer je dit allemaal gaat doen,en er is geen hersen tumor, is dat wel fijn, maar je weet  nog steeds niet wat de oorzaak van de aanvallen is...
en als er wel 'n hersentumor.......wat ga je dan doen?
Hersen operaties bij honden is volgen Dr.Bill onbegonnen werk...
Ook al zou je hersen operatie doen, en de hond overleeft de operatie...dan is het nog geen garantie dat de aanvallen weg blijven.
Controlle krijgen over de aanvallen is meestal het enige wat je kan doen, verschillende meds of combinatie van meds zoeken
en eventueel de hulp van neurologist in schakelen.
Precies daar heb je wel een punt, ik zou best een scan willen laten maken maar het kost bakken met geld en voor hetzelfde geld zit er niks of juist misschien wel maar heeft het geen zin om het weg te laten halen.
Als ik hem nog een goed leven kan bieden met medicijnen dan doe ik dat maar als ik hem daar alleen maar mee plaag en hij word er niet echt beter van dan ben ik bang dat ik een keuze moet maken die ik liever niet maak.
Maar een hond die steeds die aanvallen krijgt word toch ook steeds onbetrouwbaarder?tenminste dat is mij verteld..
Door 202Spots
#1330054
::>danou<:: schreef: Maar een hond die steeds die aanvallen krijgt word toch ook steeds onbetrouwbaarder?tenminste dat is mij verteld..
Is in sommige gevallen misschien mogelijk,maar ik vind 't meer lijken op 't verhaal dat honden die rauw voer krijgen dan ook alles gaan aanvallen :-\
Door danou2004
#1330055
202Spots schreef: Is in sommige gevallen misschien mogelijk,maar ik vind 't meer lijken op 't verhaal dat honden die rauw voer krijgen dan ook alles gaan aanvallen :-\
Oke dat stelt mij wel weer gerust, ik vind hem zelf ook niet veranderen eigenlijk en ken hem toch goed genoeg nu na 2 jaar.
Dan ga ik zo maar eens slapen en hopen dat hij de nacht goed door komt.
Morgen denk ik nog wel ff da bellen voor de zekerheid.
Door K&D
#1330069
Wat ellendig  :-\ het is zo'n kl*teziekte. Hoe oud is Boomer?
Als er een paar maanden tussen de aanvallen zit, en het is er maar 1 per keer dan zou je het nog kunnen aanzien en wachten óf en wanneer de volgende optreedt. Maar als er al een regelmaat is kun je proberen de interval zo groot mogelijk proberen te maken met de medicijnen.
Dat ze agressief worden van epi....dat is meestal vanwege het happen aan het begin van de aanval. Ook vlak na een aanval zijn ze blind en kunnen heel erg schrikken van een beweging als ze bijkomen.
Sterkte.
Door kojak
#1330293
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1330298
Ik heb een cavaliertje gehad dat epilepsie had.
Erg naar om mee te maken ,maar je moet er idd voor waken dat hij niet gaat clusteren.
Kyona stond  op phenoral .Helaas heeft de epilepsie het van haar gewonnen en hebben we haar moeten laten gaan  :'(
Je zou je aan kunnen melden bij  het forum voor honden met epi.
Ik ben daar toen goed vooruit geholpen.
Als je je daar aanmeld moet ik je wel even erbij vertellen dat je daar veel verdrietige dingen leest.

Hier vind je veel info en links in het rijtje onderaan kun je jezelf aanmelden op het forum: http://www.epilepsiebijhonden.nl/home.htm

Heel veel sterkte en beterschap gewenst
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door