Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1329469
Jawel, :-[. En ik het baasje maar waarschuwen "niet te lang laten zwemmen, anders kan ie cwt krijgen". Maar ben ik nu zelf dus de boosdoener.......... Ipv de wandeling even lekker lang wezen zwemmen  :-X

Traumeel geef ik, pijnstillers twijfel ik over. Hij heeft duidelijk last, ligt geen 5 minuten op dezelfde plek. Iemand nog tips in deze?
Laatst gewijzigd door Juul op za 08 aug 2009, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#1329518
Geen tips, maar wel de ervaring van vorig jaar bij Beau: met een dag of 1 à 2 ging het bij Beau weer een heel stuk beter. Sterkte ermee!
Door Juul
#1329588
Thanx, hij vind zichzelf echt heel zielig. (en ik dus ook :-[) Heb jij toen pijnstillers gegeven?
Door *wendy*
#1329592
Boy had dit vaak omdat meneer het water uit weigerde te komen.
Afhankelijk hoe erg het was gaf ik hem al dan niet een pijnstiller (of een halve).

Als ik jou bericht lees, zou ik hem er wel 1 geven  :)
Door *Natasja*
#1329596
jalukrifa schreef: Thanx, hij vind zichzelf echt heel zielig. (en ik dus ook :-[) Heb jij toen pijnstillers gegeven?
Ik heb het even terug moeten zoeken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 743.0.html

Ik heb hem in eerste instantie alleen Arnica druppels gegeven (heb tegenwoordig voor dit soort dingen ook Traumavetsem in huis), maar 's avonds nog een half paracetamolletje (ik had toen nog geen honden-pijnstillers in huis, inmiddels wel) omdat hij echt heel veel last er van had.
Door Tanna
#1329786
*Natasja* schreef: Ik heb het even terug moeten zoeken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 743.0.html

Ik heb hem in eerste instantie alleen Arnica druppels gegeven (heb tegenwoordig voor dit soort dingen ook Traumavetsem in huis), maar 's avonds nog een half paracetamolletje (ik had toen nog geen honden-pijnstillers in huis, inmiddels wel) omdat hij echt heel veel last er van had.
http://www.dapbladelhapert.nl/paracetamol.htm

Deze link heeft Lizzy ook al eens laten zien volgens mij. Geen paracetamol gebruiken dus!
Door *Natasja*
#1329834
Tanna schreef: http://www.dapbladelhapert.nl/paracetamol.htm

Deze link heeft Lizzy ook al eens laten zien volgens mij. Geen paracetamol gebruiken dus!
"Voor de hond is paracetamol iets minder giftig: In geval van nood kan max. 15mg/kg gegeven worden, 1 tot 2 maal daags. Dit komt neer op 1 Paracetamoltablet voor volwassenen (500mg) voor een hond van 33kg.
Tussen 45 en 200mg per kg ontstaan vergiftigingsverschijnselen zoals beschreven bij de kat en leverbeschadiging ligt altijd op de loer!"

Zoals je in het topic kunt lezen, heeft Beau toen een half paracetamolletje op, alleen die ene keer. Aangezien hij 30 kilo weegt, denk ik dat het weinig kwaad kon. Het was op dat moment kiezen uit 2 kwaden, hij had echt heel veel pijn.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1329840
*Natasja* schreef: "Voor de hond is paracetamol iets minder giftig: In geval van nood kan max. 15mg/kg gegeven worden, 1 tot 2 maal daags. Dit komt neer op 1 Paracetamoltablet voor volwassenen (500mg) voor een hond van 33kg.
Tussen 45 en 200mg per kg ontstaan vergiftigingsverschijnselen zoals beschreven bij de kat en leverbeschadiging ligt altijd op de loer!"

Zoals je in het topic kunt lezen, heeft Beau toen een half paracetamolletje op, alleen die ene keer. Aangezien hij 30 kilo weegt, denk ik dat het weinig kwaad kon. Het was op dat moment kiezen uit 2 kwaden, hij had echt heel veel pijn.
Voor een keer is het niet zo erg, anders had ik dat natuurlijk ook niet geadviseerd toendertijd.  ;)
Een pijnstiller voor honden is natuurlijk beter, maar die moet je maar net in huis hebben.
Door *Natasja*
#1329844
*Dorothea* schreef: Voor een keer is het niet zo erg, anders had ik dat natuurlijk ook niet geadviseerd toendertijd.  ;)
Een pijnstiller voor honden is natuurlijk beter, maar die moet je maar net in huis hebben.
Nee precies, ik had het er op eigen houtje echt niet in gegooid  ;) En ik maak er geen gewoonte van, hij heeft echt alleen die ene keer een half molletje op. Nu heb ik diverse pijnstillers voor honden in huis, mocht het nog eens nodig zijn. En zelfs die geef ik niet zomaar zonder overleg met een deskundige.
Door Tanna
#1329947
*Natasja* schreef: Nee precies, ik had het er op eigen houtje echt niet in gegooid  ;) En ik maak er geen gewoonte van, hij heeft echt alleen die ene keer een half molletje op. Nu heb ik diverse pijnstillers voor honden in huis, mocht het nog eens nodig zijn. En zelfs die geef ik niet zomaar zonder overleg met een deskundige.
Gelukkig maar, ik schrok er een beetje van.
Door *Natasja*
#1330078
Tanna schreef: Gelukkig maar, ik schrok er een beetje van.
Zowel in mijn berichtje hierboven, als in het betreffende topic staat toch dat ik maar een half paracetamolletje heb gegeven?
Door Juul
#1330186
Heel vervelend om dat slappe staartje te zien. Ik lees 'm nu constant als heel neerslachtig, terwijl ie dat misschien niet eens is. Hij is wel erg rustig, ik denk dat ie aardig last heeft.

Zou ik salisprin kunnedn geven dan ga ik dat nog even halen, of heeft dat geen zin bij acute pijn? En hoeveel voor een hond van 36 kg.
Laatst gewijzigd door Juul op za 08 aug 2009, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1330624
jalukrifa schreef: Heel vervelend om dat slappe staartje te zien. Ik lees 'm nu constant als heel neerslachtig, terwijl ie dat misschien niet eens is. Hij is wel erg rustig, ik denk dat ie aardig last heeft.

Zou ik salisprin kunnedn geven dan ga ik dat nog even halen, of heeft dat geen zin bij acute pijn? En hoeveel voor een hond van 36 kg.
Oeps... Een beetje aan de late kant.... :-\. Salisprin kun je wel proberen hoor. Bij Whoofer hielp het altijd goed. Ik zou de helft van de volwassen mensen dosering aanhouden.
Door cairodyn
#1332039
zo naproxen is een zwaar middel hoor!!!
Ik zou je adviseren om gewoon een potje rimadyl te kopen via internet oid.
Dan heb je het maar in huis en als het over de datum is gooi je het gewoon weg zo duur is het nou ook weer niet.
Ik heb het gewoon in huis. Heb het eigenlijk nooit nodig maar je weet naar nooit.
Heb ook altijd mensen pijnstillers op voorraad uiteindelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door