Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mari-anne
#13279
Hallo allemaal
Allereerst: mijn complimenten voor de initatiefnemers en makers van dit forum. Ik ben er blij mee en ik hoop dat dit een groot succes mag blijven. Fijn dat je ook met verschillende onderwerpen terecht kunt. Ik wens jullie een heel lang forum leven toe. :)
Mijn vraag.
Ik weet dat je voor bepaalde geneesmiddelen immuum
kunt worden. Gisteren was ik op een workshop, waar ook hom. voor dieren werd behandeld, en diegene vertelde mij dat het met homeopathie ook zo is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit stil bij heb gestaan. :-[ Mijn allereerste hond heeft het jarenlang gehad en ik heb bij haar nog nooit gemerkt dat ze het er minder goed op deed of dat ze bepaalde perioden slechter werd.
Zo lang dat ze heeft geleefd ging ze daar hartstikke goed op. Ik heb nu ook een hond die homeopathie krijgt.
Wat denken jullie? :-/
Door Admin
#13280
Hoi Mari-Anne, allereerst bedankt voor jouw complimenten over dit forum! Wij hopen natuurlijk dat ook jij veel plezier aan het forum zult beleven.

Het antwoord op jouw vraag over homeopathie is niet zo 1, 2, 3 te geven. Op zich is het natuurlijk zo dat een homeopatisch middel wordt voor geschreven en dat de hond (of mens) van het middel geneest. Na genezing hoeft er dus (meestal) geen middel meer ingenomen te worden.

Maar, dit hangt allemaal ook samen met de potentie van het middel, met de klacht of ziekte van mens of dier, met de reacties die voort zijn gekomen uit de behandeling, etc.

Wanneer je bijv. een complex-middel inneemt (daar zitten meerdere homeopathische geneesmiddelen in, in lage potenties), tegen bijv. diarree, dan kunnen deze best (meestal met tussenpose natuurlijk) langdurig ingenomen worden. Het lichaam wordt niet immuun. Zal hooguit genezen en dan is het middel niet meer nodig (of er is een ander middel nodig omdat het eerste middel zijn werking heeft gedaan).

Het zit allemaal vrij complex in elkaar, die homeopathie! Zo ingewikkeld dat ik het niet snel/makkelijk en kortbondig uit kan leggen.

Om meer van de compliciteit van de homeopathie te weten te komen, raad ik jou graag het boek "Homeopathie, een positieve geneeswijze voor de gehele mens" van Gert A Bogaerds aan. Hij legt erg goed uit wat homeopathie is, hoe het werkt, etc.

Met vriendelijke groeten, Lizzy
Laatst gewijzigd door Admin op zo 30 mar 2003, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#13281
Hoi Mari-Anne, ik vergeet helemaal te vragen wat voor homeopathische middelen jouw hondje krijgt en waarom. Mocht je dit met ons willen delen, dan graag!
Door Mari-anne
#13282
Hoi Lizzy

Bedankt voor je antwoord en uitgebreide toelichting.
Mijn hond heeft HD. Wel in erge mate.
Ik zelf denk dat een combinatie van alles voor mijn hond heel goed werkt.
Goede voeding, suppl,reiki (soms in combi met massage), mate van beweging en homeopathie.
Helaas zijn de etiketjes nat geworden :-[ dus ik hoop dat je de medicijnen herkend.
Ze heeft drie soorten witte korrels waarvan ze twee elke dag krijgt en één om de dag. Daarbij druppels voor gewrichtspijnen, twee keer per dag en glucosamine extra. 1 á 2 keer per dag.
En ondanks dat ze zware hd heeft vind ik, voor hoe ze nu is, ze heel goed gaat. En ik hoop dat ze nog heel lang goed mag gaan.
De reden dat ik het vroeg is dat ik wel heel scherp op alles let. Ik kan haar goed 'aanvoelen' dus weet wel meteen als er iets mis is. Het is ook een hond die, als ze niet meer kan, ze gewoon stopt.
De homeopathie is het enigste waar ik mij nog niet zo in verdiept hebt. Toen ik dat hoorde had ik zoiets van ik heb nog geen verslechtering gemerkt. Kan mij voorstellen dat als ze meer artose ontwikkeling krijgt, ze voor andere middelen in aanmerking komt.
Maar echt immuun voor iets.
Daarom bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Daar kan ik wat mee. Dat boek zal ik ook bestellen.
Mocht je nog suggestie's hebben op hd gebied dan hoor ik het graag wat betreft de homeopathie.
Groetjes.


Door Lizzy
#13283
Hoi Lizzy

Bedankt voor je antwoord en uitgebreide toelichting.
Mijn hond heeft HD. Wel in erge mate.
Ik zelf denk dat een combinatie van alles voor mijn hond heel goed werkt.
Goede voeding, suppl,reiki (soms in combi met massage), mate van beweging en homeopathie.
Helaas zijn de etiketjes nat geworden :-[ dus ik hoop dat je de medicijnen herkend.
Ze heeft drie soorten witte korrels waarvan ze twee elke dag krijgt en één om de dag. Daarbij druppels voor gewrichtspijnen, twee keer per dag en glucosamine extra. 1 á 2 keer per dag.
En ondanks dat ze zware hd heeft vind ik, voor hoe ze nu is, ze heel goed gaat. En ik hoop dat ze nog heel lang goed mag gaan.
De reden dat ik het vroeg is dat ik wel heel scherp op alles let. Ik kan haar goed 'aanvoelen' dus weet wel meteen als er iets mis is. Het is ook een hond die, als ze niet meer kan, ze gewoon stopt.
De homeopathie is het enigste waar ik mij nog niet zo in verdiept hebt. Toen ik dat hoorde had ik zoiets van ik heb nog geen verslechtering gemerkt. Kan mij voorstellen dat als ze meer artose ontwikkeling krijgt, ze voor andere middelen in aanmerking komt.
Maar echt immuun voor iets.
Daarom bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Daar kan ik wat mee. Dat boek zal ik ook bestellen.
Mocht je nog suggestie's hebben op hd gebied dan hoor ik het graag wat betreft de homeopathie.
Groetjes.

Hoi Mari Anne, graag gedaan hoor!

Helaas herken ik de homeopathische medicijnen die je geeft niet, maar, als ik het zo hoor, dan doet jouw hond het er zeer goed op en dat is geweldig om te horen!

Je geeft deze pillen in overleg met een homeopaat of homeopathisch dierenarts? Ik weet gewoon zeker dat jij deze pilletjes gewoon kunt blijven geven zoals geadviseerd hoor! Zeker bij HD moeten homeopathische medicijnen langdurig gegeven worden.

Met alles wat jij voor jouw hond doet (Reiki, goede voeding, voedingssupplementen - geef je soms ook vitamine C?) hoop ik ook dat jouw hond nog heeeeel lang goed mee kan! Reiki kan inderdaad heel goed helpen en de pijn verzachten. Massage ook. Goede voeding is super belangrijk, dus je doet het allemaal hartstikke goed! Ook over glucosamine heb ik al veel goeds gehoord.

En, net wat je zegt, als jouw hond meer last gaat krijgen (bijv. van artrose of een verergering van de HD), dan merk jij dat vast onmiddellijk! Dus, ik zou me helemaal geen zorgen maken dat jouw hond immuun zou worden voor de homeopathische medicijnen hoor!

Groetjes, Lizzy
Door Mari-anne
#13284
Hoi Lizzy

Quoten lukte mij niet dus doe ik het maar even zo.
Ze krijgt inderdaad vitamine c. Wel een hogere dosis dan de anderen. De medicijnen heeft ze via een hom. da. Volgende maand laat ik foto's maken om te kijken of ze in het 'geheel' verbeterd is. Ik heb haar eerste foto's ook nog en dan kunnen we ze vergelijken.
Ik weet dat ze nooit zal genezen maar met alles wat ik doe voor haar  en wat ze krijgt hoop ik dat er ook geen verslechtering is. En soms komt je eigen onzekerheid ook even boven waaien en dan wil je het allemaal zo goed doen en dan hoop ik maar dat ik niets vergeet of dat ik ergens niet vanaf wist.  ???  Soms wil ik het allemaal té goed doen.
Bedankt voor je opsteker!  ;) Ik heb nu een betere uitleg dan ik van diegene van die workshop kreeg.
Verder ging ze er ook niet op in en ja, ik kon wel langskomen ! Dat doen we dus niet.  ;D
Groetjes.
Door Lizzy
#13285
Hoi Mari Anne, Quoten werkt d.m.v. "reageren met citaat".

Vitamine C is hartstikke goed. En, ik denk dat jij ALLES doet wat er maar mogelijk is! Dus, ik zal voor je duimen dat alle moeite beloont gaat worden en dat de foto's zeker geen verslechtering laten zien!

Groetjes, Lizzy
Door cattystyle
#13286
Hai Marianne,

Ik heb van mijn dierenarts een speciaal op haar toegespitst homeopathisch middel voorgeschreven gekregen voor Nikki. Vraag me niet wat erin zit...

We hebben het een maand geprobeerd en toen was het op. Het is officieel bedoeld om uitzaaiingen van kanker tegen te gaan, maar mij viel meteen op (het gekke is dus dat ze geen 2-3 inwerktijd nodig had zoals mensen dat hebben) dat ze VEEL MEER energie had, VEEL MINDER verlatingsangst had en beter at!

Toen het op was merkte ik de verandering al binnen 2 dagen...verschrikkelijk hoe ze terugviel, zeg, ik kan nu zelfs merken als ik het vergeten ben te geven, ik geef het altijd 's morgens voor de eerste wandeling, dan is ze zo onzeker als wat...

Ik heb aan de dierenarts gevraagd of we door moesten gaan en hij zei: homeopathie wordt gegeven op effect. En aangezien Nikki het er ZO goed op doet, zou ik het blijven geven. En dat doen we dus ook!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door