Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1327421
Al weken probeert Joop elke keer tussen je benen te komen om op die manier zijn bek te schuren.
Er is helemaal niets te zien, niet in zijn bek en niet aan zijn wangen.
Wel begint zijn gebit achteruit te gaan, maar geen ontstekingen.
Toch begint het me zorgen te baren. :-\
Joop is ruim 11 jaar en begint nu oud te worden.
Hij is nooit echt ziek geweest, wel een nieuwe knieband en daarna vermoedelijk een kleine beknelling, waardoor hij soms wat met de nagels langs de straat schraapt. (rechtsachter) Op die voet is ook 1 kussentje bijna rose in plaats van zwart.

Ergens diep in mijn geheugen zit iets, dat me vertelt, dat jeuk rond de bek op iets kan wijzen, maar ik weet niet meer wat :-\
Ik wil er van de week toch eens even naar laten kijken bij Carlo.
Door 202Spots
#1327800
Heb je goed gekeken of er misschien iets tussen z'n tanden vast zit?
Met snoet wrijven kan ook 'n teken van Bell's Palsy zijn...bedoel je dat misschien?
Door bea
#1327961
Een hond die jeuk krijgt aan zijn bek heeft vaak een allergische reactie van voeding of planten, maar blijft het aanhouden dan zou ik wel even naar de da gaan om even te laten kijken, kan ook een abces in de kaak zijn die je op het blote oog niet kunt zien, honden gaan dan ook vaak met de bek over banken en kasten wrijven!


Gelezen op een ander forum
Door Ine
#1328024
202Spots schreef: Heb je goed gekeken of er misschien iets tussen z'n tanden vast zit?
Met snoet wrijven kan ook 'n teken van Bell's Palsy zijn...bedoel je dat misschien?
Nee, gek he, er staat me iets bij, dat het met iets van de ingewanden te maken heeft. :-[
Er zit niets tussen de tanden of kiezen.
Het is zo erg, dat ik de blauwe plekken op de binnenkant van mijn benen heb.
Hij doet het nu ook bij hekjes en het houten tuinstel.

Tieneke, nee, geen exzeem te zien en hij heeft niet echt plooien.

Bea, hij heeft een oud, gesleten gebit, dus tja, zou kunnen. Ik zie alleen nergens iets byzonders, geen verdikking, alles lijkt gaaf in z'n bek.
Hij heeft nooit last van allergien gehad, is nu ruim 11 jaar. Het kan natuurlijk. :-\

Morgen maar even naar Carlo om eens echt te kijken.
Door Ine
#1328374
Niets kunnen vinden, vermoedelijk toch allergie voor iets.
Wel heeft hij een prik tegen de jeuk en anabole s voor zijn achterhand gekregen.
Door pallas
#1328389
Ook niks aan het eten veranderd?
Zo kan Nox bijv niet tegen paprika en tomaat, krijgt ze ook een jeukende bek van :-\

Misschien nog ergens in de bereklauw of brandnetels gezeten?

Nu maar hopen dat het snel weer wegtrekt. Je zou er misschien nog iets verzachtend op kunnen smeren of een koude kong geven?
Kou wil ook wel eens de jeuk wat wegnemen.
Door Ine
#1329208
pallas schreef: Ook niks aan het eten veranderd?
Zo kan Nox bijv niet tegen paprika en tomaat, krijgt ze ook een jeukende bek van :-\

Misschien nog ergens in de bereklauw of brandnetels gezeten?

Nu maar hopen dat het snel weer wegtrekt. Je zou er misschien nog iets verzachtend op kunnen smeren of een koude kong geven?
Kou wil ook wel eens de jeuk wat wegnemen.
Hij krijgt dezelfde voeding als anders, niets erbij en niets eraf.
Brandnetels kan, maar zie hem daar zelden tussen.
Het is al tijden aan de gang. Misschien toch iets van planten. Dan zou het van de winter weer beter moeten gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door