Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lisa-v
#1327328
mijn engelse cocker spaniel van anderhalf jaar krijgt nu sinds + twee maanden carnibest  :biggrin2: ze doet het er echt helemaal geweldig op!! boven verwachting eigenlijk.. ze heeft nl een darmbeschadeging en kan weinig dingen verdragen. nu lees ik in sommige topic's dat van kvv de tanden van een hond niet echt schoner worden!? wat kan ik aan puck geven zodat ze een mooi gezond gebit houdt? ik lees bij sommige reacties iets van kippennekken of iets dergelijks, maar dit soort dingen kan ik helaas niet geven omdat ze acuut aan de spuitpoep gaat  ??? :( kluifjes en van die dunne stokjes wil ik absoluut niet meer geven omdat ik haar onderhand al vier keer van de verstikkingsdood heb moeten redden. alle soorten kleine kluifjes/hapjes wil ze het liefs zo snel mogelijk doorslikken waardoor ze stikt. nu geef ik haar bv een hard oud wit puntje voor haar tanden, maar zou ik haar het beste kunnen geven aangezien ik het beste voor haar wil.
zou ik in de toekomst ook met haar kunnen gaan barfen? ze heeft wel die darmproblemen waar ze nu pas sinds vier maanden van haar leven vanaf is, dus ik wil het even zo houden zodat ze een hele goede weerstand op kan bouwen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1327335
Ze krijgen van KVV minder gauw tandsteen dan van brok. Dus als ze niet tegen kippennekken kan zou ik haar die voorlopig niet geven tot ze helemaal stabiel is en dan weer een keer proberen. Het enige dat helpt tegen tandsteen zijn namelijk echte botten, dus kipkarkassen/nekken ed.
Door lisa-v
#1327360
ze krijgt cb natuurvoer. mijn hond heeft ook een huig probleem waardoor ze zich heel snel verslikt toen ze nog brokken at moest ik haar regelmatig redden. ik moet daardoor ook zeggen dat ik wat angstig ben om dat soort dingen te geven omdat ze dat probleem heeft en omdat ze altijd bang is dat iemand haar eten wil afpakken en het daardoor zo snel mogelijk doorslikt.
is eenden nek of konijn wat groter waardoor ze er sowieso op moet kauwen?
tandenpoetsen is ook een drama, ik heb het vanaf pup af aan gedaan, maar ze wil het zoooo niet.. ze gaat echt in gevecht en knijpt haar anaalklieren uit. waardat door komt is mij een raadsel ik heb het heel langzaam aan geprobeerd en steeds een stapje verder, maar ze is denk ik bang dat ze stikt door haar ervaringen met haar huig!?
Door lisa-v
#1327389
ja idd heel jammer en vooral heel lastig.. je wilt zo graag je best doen, maar soms kan dat gewoon niet.
ze heeft het qua gezondheid gewoon echt niet getroffen  :'( maar goed het is al helemaal geweldig dat ze de cb kan verdragen nu.
ik ga wel helemaal opnieuw proberen met de ouderwetse tandenborstel  ;)
#1327447
Je zou eens die Rawhide kauwkluiven kunnen proberen: die heb je in veel soorten en maten, dus dan geef je een grote zodat ze niet kan verslikken.

Maar wacht anders eerst gewoon eens af wat het doet als je geen brok meer geeft. Grote kans dat er dan al een hele verbetering optreed
Door hamada
#1327878
Ramses heeft ook de neiging om alles direct door te slikken. Bijvoorbeeld een kippenek gaat er in één keer zonder kauwen in. De eerste keer dat hij een nek kreeg en ik dit zag kreeg ik echt de bibbers, maar gelukkig bleef het niet steken of zo.
Van die keer af krijgt hij alleen maar platgeslagen kippevleugels die ik dan tot het laatste stukje voor hem vasthoud. Tot nu toe beperkt hij zich tot de vleugel en laat hij mijn vingers heel.  :)
Hij kan zo wel flink kauwen zonder dat hij er in stikt. Maar ja, Ramses heeft over het algemeen een heel sterke maag en kan goed tegen kip. Kippenekken krijgt hij alleen in stukken geknipt af en toe bij zijn KVV, en gek genoeg kauwt hij de brokken kip dan wel goed  ???
Door Lizzy
#1328083
[quote="Mevroi Kruim"]
Mwah  :-\ ik heb toch echt diverse honden bijna zien stikken in die rawhide-dingen  :-X en qua schone kiezen heb ik er nooit resultaat van gezien.
[/quote]

Hier nog een :-\
Ik zou gewoon tandenpoetsen waarbij je het tandvlees goed (wel zachtjes!) masseert.
En daarnaast heeft Hitam gelijk, KVV geeft minder vuile gebitten dan brok. De zuurgraad is gewoon beter van KVV dan van brok. Nou is het ook wel hond-afhankelijk hoor. De ene hond heeft gewoon meer aanleg voor plaque en tandsteen dan de ander. Dat heeft met de samenstelling van het speeksel te maken.
Door lisa-v
#1328084
dan gaan we maar oefenen met tandenpoetsen en opnieuw beginnen ;)
ik heb gister trouwens zo een rawhide kluif gekocht, maar puck vind het helemaal niks! ze keek me aan van  :-\ :-X wat moet ik ermee! haha verwend nest..  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door