Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1324636
Chispa had enorm vieze tanden en kiezen toen hij bij me kwam. Volgens mij is het nu een heel stuk witter, maar er zit nog wel wat op. Volgens mij is het vieze kleffe spul er nu af, maar zit er nog heel hard (tandsteen) spul op zijn kiezen en tanden. Zou dat er nog af gaan, of moet ik daar iets aan doen.  :-\
Het is niet echt een dikke laag, maar bijna overal zit wel wat. Wel jammer, maar zou het kwaad doen als het blijft zitten?
Door tessa
#1324661
Als je hem naar de trimsalon brengt dan kan de trimster het weghalen.
Tenminste, als hij dat toelaat, maar gezien alle lieve foto's van hem zal ie daar waarschijnlijk niet zo'n probleem van maken :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1324670
Ik weet het niet, hij is wel heel lief, maar tandjes kijken vindt hij doodeng. Het is in ieder geval wel een goed idee. Proberen kan altijd.  8)
Door lucien
#1324705
Hoi ,

Mijn kat is bijna 20 jaar geworden enne, die tandjes waren ook niet echt jofel.
Ze was erg bang en als ik eens in de zoveel tijd wat moest laten doen dan liet ik haar een klein roeesje bij de dierenarts geven. Net als bij een mondhygieniste krabben ze met een haakje al die harde stukken eraf, volgens mij kunnen ze anders later wel ontstekingen krijgen????
Overigens geeft het slechte adem :P

groetjes Lucienne
Door tieneke
#1325059
Ik heb bij Angelique een speciaal tandenkrabbertje gekocht en dit werkt echt perfekt!
De Nollebakkers hebben ook last van wat aanslag en laten het gewoon toe als ik de hoektanden en kleine voorkiesjes eens in de zoveel tijd schoon maak,kwestie van oefenen.....Tara blijft zelfs gewoon rustig op haar zij liggen terwijl ik bezig ben in het bekkie  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sher
#1325498
Zelf doe lijkt me ook wel wat voor Chispa. Na het kammen is hij helemaal lekker ontspannen en dan pak ik mijn martel-apparaatje.  :doctor:
Lijkt me wel wat. Waar had je dat vandaan?  8)
Door Nynke
#1325568
Sher schreef: Zelf doe lijkt me ook wel wat voor Chispa. Na het kammen is hij helemaal lekker ontspannen en dan pak ik mijn martel-apparaatje.  :doctor:
Lijkt me wel wat. Waar had je dat vandaan?  8)
je kunt ze ook kopen op hondenshows shows, maar Tieneke zegt bij http://www.plaza33.com    :) :) ;)
Door Nynke
#1325609
Sher schreef: Is dat zo'n dingetje?  :-\
Afbeelding
ja, dat klopt !!! je hebt geloof ik verschillende soorten, maar dit is er zeker 1  :) :) :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1325670
Pfff, zit ik weer op die site verder te neuzen, heel veel hebbedingetjes.......  :-X
Door Nynke
#1328301
Sher schreef: Ik heb die andere al binnen. Ze leveren heel vlot.  8)
Nu nog eens rustig ervoor gaan zitten en proberen of ik zachtjes iets weg mag krabben.
succes ermee !!!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door