Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door yalla
#13263
Momenteel heb ik een hond op de cursus die ongelooflijk hyper is. Het is heel moeilijk om de aandacht te krijgen van deze hond. De eigenaren doen al veel met hem; hij krijgt voldoende beweging, loopt dagelijks een uur aan de fiets en ook psychisch wordt hij goed bezig gehouden. Aan zijn fysieke en mentale beweging is dus niets mis.

Weet iemand of er een homeopatisch middel of Bachbloesem-remedie bestaat om dit enigszins te onderdrukken zodat hij in ieder geval iets rustiger wordt?
Door Paul_Barte
#13264
Yalla, ik weet niet wat die hond te eten krijgt maar ook bij hyper-honden KAN een vleesvoeding helpen.
Net als bij kinderen kunnen ze hyper worden van bepaalde kleurstoffen, smaakstoffen etc. etc. (E-nummers).

Het is zeker de moeite waard om het eens uit te proberen, ik heb al vaker positieve resultaten gehoord en gezien!!

Lizzy kan je wel helpen voor 'iets' op homeopatische basis.
Door yalla
#13265
Ha die Paul,

Jazeker kan het met het voer te maken hebben! Hij krijgt nu brokken van merk X en ze gaat over op B*B*. Hoe kan het ook anders als ze bij mij op cursus zit ......
Door Admin
#13266
Hoi Yalla! Nou, misschien dat Bibi zowiezo al iets gaat helpen, want er zijn inderdaad honden die gevoelig zijn voor kleurstoffen (weet niet wat hij nu krijgt?).

Nou goed, ik heb een paar vragen: is de hond zo onvermoeibaar dat hij ook nauwelijks slaapt? Is het er een die onvermoeibaar een wandeling gaat maken, maar direct na terugkomst al weer wil spelen?

Is hij mager? Hoe is zijn eetlust? Hoe is zijn vachtconditie? Is hij verder bang of prikkelbaar? Is hij wel eens boosaardig?
Door Ink
#13267
Is mijn Sammetje (op de dag af 13 maanden) dan ook hyper?
Heeft vanaf dag 1 hier (precies 7 weken) nooit meer iets anders dan vleesachtigen gegeten. Loopt (minstens) 2 x een uur per dag. Doet tussendoor nog wat spelletjes en oefeningetjes. Vliegt (meestal) op bij de minste beweging of geluid. Wordt iets rustiger met het verlopen der tijd. Doet zijn 'opdrachten' perfect, maar af en toe ... loopt graag voorop, lijkt te denken "Ik heb net toch al netjes voor, zit, lig, naast, voet whatever gedaan, waarom nu nog eens?"

Hoe oud is die cursushond? Ik heb er de ballen verstand van, maar als ik dit apparaat af en toe zie ten opzichte van zijn medecursusgenoten ...
En toch (zei zij met een beetje trots) krijg ik steeds weer complimenten over de vooruitgang.
Tijdens de eerste puppylessen zij onze 'juf' eens: "Al ga je met een leverworst in je bek lopen. Mij boeit het niet, als je de aandacht van je hond maar krijgt". En het is waar ... nu na een jaar zie ik de verschillen in het bos ...  
Door Paul_Barte
#13268
En.....het is natuurlijk per hond verschillend :-)

Een Weimarener is natuurlijk 1 brok energie en b.v. niet te vergelijken met een Bordeau Dog b.v.

Hoorde laatst van iemand met een Weimaraner die hadden met de club een bos/heidewandeling gemaakt van meer als 20 kilometer. De honden hadden de hele weg heen en weer lopen rennen en dus misschien wel 5x zoveel gelopen.
Terwijl alle baasjes aan het eind languit in het gras lagen bij te komen (schoenen uit enz) stonden de honden alweer klaar om terug te gaan LOL.
Door Mari-anne
#13269
Yalla, ik weet niet wat die hond te eten krijgt maar ook bij hyper-honden KAN een vleesvoeding helpen.
Net als bij kinderen kunnen ze hyper worden van bepaalde kleurstoffen, smaakstoffen etc. etc. (E-nummers).

Het is zeker de moeite waard om het eens uit te proberen, ik heb al vaker positieve resultaten gehoord en gezien!!

Lizzy kan je wel helpen voor 'iets' op homeopatische basis.
Hoi Yalla

Ja, hier een hond die, sinds zij op de vleesvoeding zit inderdaad een stuk rustiger is geworden.
Bij haar heeft het dus heel goed geholpen.
Het is niet helemaal weg maar stukken minder dan dat ze was. Het is zeker het proberen waard!
Succes. :)
Door Charlotte
#13270
Hoi Yalla,

Het kan ook zijn dat de hond TEveel beweging krijgt....oke, klinkt misschien raar, maar ik heb het wel eens van iemand gehoord. Hoe meer beweging je ze geeft...hoe meer ze er behoefte aan hebben.
Misschien kunnen ze drie keer per week gaan fietsen ipv elke dag, en het kan helpen om de hond verplicht rustuurtjes te geven.
Door yalla
#13271
Beste Charlotte,

Een hond heeft niet te snel TE VEEL beweging hoor! Onze huidige huishonden hebben vaak VEEL TE WEINIG. De hond in kwestie is een (vermoedelijke) x Duitse Dog / Dobermann dus die kan wel wat hebben.
Door Mari-anne
#13272
Hallo Yalla

Misschien nog een idee.
Ik weet niet of je op de hoogte bent van TTouch.
In het boek van Linda Tellington-Jones vind je bepaalde ttouchs die je kunt doen waarmee je een  hyper aktieve hond kunt behandelen.
groet.
Door Helen
#13273
Bij mij op cursus zit een border collie die als pup ook hyper actief was en niet een beetje ook. Ze kreeg ontzettend veel beweging, maar het hielp niet. Als je 's avonds voor de TV zat rende ze rondjes in de huiskamer, blafte ze, sprong ze overal tegenop. Het is bij haar opgelost door haar iedere keer als ze zo druk was te time outen. Ze werd dan, bij haar halsband gepakt en in de hal gezet ( die vrij klein is) binnen twee weken had ze het door dat als ze hyper rondsjeesde ze afgezonderd werd van de roedel. Ze gedraagd zich nu perfekt in huis. Als ze op cursus hyper werd werd ze ook getime out door haar verderop aan het hek vast te binden en alleen weer op te halen als ze rustig lag. Duurde ook even, maar ook dat kwartje is gevallen. Ondertussen is ze een uitsekende GG hond. Ze moet natuurlijk wel nog heel veel beweging krijgen, maar ze gedraagd zich nu als ze moet en als ze weer hyper is, is een time out van 5 min al voldoende om haar weer tot orde te roepen. Misschien kan je hier wat mee!

groetjes Helen
Door cattystyle
#13274
Ik ben het in die zin eens met Charlotte dat de meeste honden zich aanpassen aan wat ze krijgen. Dit schijnt vooral een eigenschap van collies te zijn, heb ik eens gelezen. Dus als je veel doet met je hond, verwacht hij ook veel (in die zin dat hij - als hij dat niet krijgt - de energie niet kwijt kan).

Ik zou deze hond toch eens voor de zekerheid laten testen op een schildklieraandoening (hyperthyreoïdie). Ik heb het zelf gehad (een hypo trouwens ook), en je word helemaal gek van jezelf. Geen rust kunnen vinden, slecht slapen, afvallen (gewicht), overmatig zweten, het altijd warm hebben, trillende handen, alles voelt alsof je 30 Red Bulls op hebt. Het is iets heel irritants en je hebt er zelf, en je omgeving, heel erg veel last van. Kan nooit kwaad om de hond daarop te laten testen.
Door yalla
#13275
Bedankt voor al jullie reacties!
De hond in kwestie heeft nu de cursus afgerond en is al een stuk rustiger. Hij eet nu BIBI en de eigenaren zijn veel intensiever met hem bezig. Ook is hij een stapje terug gezet op de rangordeladder; dit bleek wel nodig. Hier worden honden overigens ook rustiger van, als ze niet meer zoveel verantwoordelijkheid hoeven nemen. Zijn gedrag is dus aardig onder controle nu.
Door Charlotte
#13276
Beste Charlotte,

Een hond heeft niet te snel TE VEEL beweging hoor! Onze huidige huishonden hebben vaak VEEL TE WEINIG. De hond in kwestie is een (vermoedelijke) x Duitse Dog / Dobermann dus die kan wel wat hebben.
Dat snap ik wel.
Waar ik op doel is het volgende:
Het ging hier om een hond die ook hyperdepieper was.....baasje was erg actief met de hond bezig...elke dag 1,5 uur fietsen....twee uur lopen en ook nog spelen en speuren. Hartstikke mooi natuurlijk maar de hond werd juist daardoor erg hyper, het was schijnbaar te veel. Nadat ze het iets rustiger aan ging doen kwam de hond tot rust. Dat wil niet zeggen dat je dit bij elke hyper hond moet doen (dit was waarschijnlijk een hoge uitzondering ;D) maar ik trachte in deze topic alleen een mogelijkheid aan te brengen.
Laatst gewijzigd door Charlotte op vr 09 mei 2003, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door