Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kyraa
#1327398
Hoi hoi
Mijn naam is kyra en ik wil me alvast gaan inlezen over kvv en barf voeren. Op dit moment heb ik 2 katten , maar voor hun wordt het helaas geen kvv of barf omdat m'n ouders dat echt niet willen gaan voeren.
Waarom ben ik hier dan? Ik wil alvast voor m'n katten die ik later neem me goed voorbereiden met het kvv en barfen.

Hier komen m'n vragen over het kvv:

1 Hoeveel gram voer van kvv geef je je kat op een dag? Is dat ook 3.5% van het lichaamsgewicht?
2 Een beetje een domme vraag misschien, maar bewaar je het kvv ook in de vriezer of in de koelkast?
3 Heeft iemand een foto van het kvv voer, zou graag willen weten hoe het er uitziet.

Alvast bedankt. :)
Door Mevroi Kruim
#1327471
Hoi en welkom! Jammer dat je ouders geen vers willen voeren, dat zou de katten vermoedelijk heel wat narigheid besparen. Maar goed dat jij je vast inleest!

1. Hangt heel erg van de kat af. Kittens eten meer, actieve katten kunnen meer eten en bankhangers minder. En halve procenten is wel heel erg precies  :D zo nauw komt het niet.
Het is een kwestie van uitproberen. Hou er rekening mee dat kvv vocht bevat net als blikvoer en dat je er dus qua gewicht meer van voert dan van droge brok. En hou er ook rekening mee dat volwassen katten die van brok overgezet worden op vers vaak in het begin afvallen en meer nodig hebben. Na verloop van een maand of wat trekt dat meestal bij.

2. KVV koop je bevroren dus je bewaart dat wat je niet voert in de vriezer. Om te voeren moet je het natuurlijk ontdooien en dan bewaar je het in de koelkast.

3. Ik zou zeggen, ga naar de super of de dierenwinkel en haal een pak! Rodi compleet, of Prins, of Energique oid. Dat kost je de kop niet en dan kun je het zelf zien (en misschien je katten eens laten voorproeven  ;)).
Het ziet er uit als gehakt, vaak wat grover gemalen, en soms wat grijzig van kleur afhankelijk van het merk en wat er zoal in zit.
Door Kyraa
#1328307
Ik ben een beetje wezen rond snuffelen op internet en kwam all animal tegen. Is dat een goede voeding, zit daar alles in wat ze zouden moeten krijgen?
Door Mevroi Kruim
#1328432
Geen idee, ik ken het niet, ik voer barf. Als het klopt wat de fabrikant schrijft, dat ze hele dieren vermalen, dan zou het compleet moeten wezen. Ze noemen het barf maar ik zou het niet zo noemen want voor mij is dat een zelf samengesteld menu en niet een gekocht menu, maar het klinkt goed.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1328438
er is ergens in de hondenafdeling een draadje over all animal.
ik twijfel een beetje aan de compleetheid. ze zeggen dat ze helemaal geen supplementen gebruiken. stel, je koopt een kilo in konijnsmaak. een volwassen konijn weegt meer dan 1 kilo. wie zegt dat ze het voordat ze het in de rol deden optimaal hebben gemegd. of je loopt kans dat ze bepaalde onderdelen er dan niet in hebben gedaan (dat je bv alleen de voorkant hebt, odmat je maar 1 kilo hebt).
ik weet trouwens ook niet of het een predikaat van compleet voer heeft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door