Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Evelien01
#1326448
Binky, mijn chihuahua van 2,5 jaar heeft chronisch nierfalen. Zn ureum was 2 weken geleden 43 en de kreat 260, aardig te hoog dus (ureum mag tot 12 en kreat bij zo'n klein hondje tot 60, volgens de dierenarts). Nu weiger ik hem dat soppige voer van de dierenarts te geven en krijgt hij dus duck therapy, bandit speciaal voor nierproblemen en van naturis heb ik het dieetvoer gekocht wat ook geschikt zou zijn voor honden met nierfalen. Verder krijgt hij ook regelmatig pens van zowel Duck als Rodi, omdat hij dat zo lekker vind. Als snoepje krijgt hij nu steeds schapenvetkorreltjes (is wel handig met die kleine hondjes haha). Nu is Binky ook helemaal gek op kippennekken en die krijgen ze hier dan ook regelmatig. Hoewel ik mij laatst rot ben geschrokken toen er eentje heel hard begon te piepen nadat ze dr laatste stukje nek doorslikte  :o
Ik heb nu ook gelezen over kippenhartjes en levertjes etc., weet iemand van jullie of hij dat ook gewoon mag zonder dat het erg belastend is voor zn nieren? Ik ben echt op zoek naar lekker snackjes voor tussendoor en eventueel gewoon als eten voor ze die niet schadelijk zijn voor Bink. Hoewel de dierenartsen allemaal zeggen dat ik heel veel geluk heb als ie de 5 gaat halen, streven wij er toch naar dat ie minimaal 10 jaar gaat worden!!

Sorry als ik dit berichtje verkeerd neer heb gezet, maar ben nog een beetje zoekende hoe alles werkt op dit forum. Heb ook de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet veel vinden over wat hij wel en niet mocht. Solidago etc. krijgt hij al van de homeopaat.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1327145
ik weet weinig wan honden met nierproblemen af , maar kun je niet vlees drogen wat ze wel mag hebben en dat als beloning geven ? :-[
weet je zeker dat ze geen verkeerde toevoegingen binnen krijgt 
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1327160
Heb je al in de bibliotheek hier op barfplaats het barf nierdieet bekeken?
Daarin staan wat je beter wel en niet kunt voeren.
Orgaanvlees zoals hart en lever voer je matig bij het nierdieet, dus zou ik niet extra aanbieden als snack.
Pensstaafjes kunnen wel goed.
Door Lizzy
#1327273
Ik zou inderdaad vooral gedroogde pens staafjes geven. En dan nog gedroogd spiervlees (bijv. van Proline of van de C1000). En verder zou je wat zalmkoekjes van Proline kunnen geven. Of zelf bakken.
Door Evelien01
#1327420
dankjulliewel! Ik ga dat dieet ook eens proberen te maken voro Binky. Eerst op zoek waar ik alle ingredienten kan halen. Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!
Door Evelien01
#1327472
Ik heb nog een vraagje: Ik lees bij het nierdieet op dit forum het stukje dat het nierdieet vooral een laag fosforgehalte moet bevatten. Nu dacht ik het goed te doen door Binky Duck therapy te geven. Nu lees ik alleen op de verpakkingen dat de Therapy variant meer fosfor bevat dan de meeste gewone varianten van Duck. Lijkt mij dat de kwaliteit van de eiwitten niet erg kan verschillen tussen de verschillende varianten, of zie ik dit verkeerd?
Zou het er dan op neer komen dat ik Binky net zo goed de andere varianten van Duck kan geven, of misschien dat dat nog wel beter is als er minder fosfor in zit?

Binky zn ureum en creat zijn allebei te hoog, zn fosfor is ook getest en was prima.

Hoop dat jullie mijn vraag kunnen/willen beantwoorden.
Door Lizzy
#1327634
Hoe het zit met dit specifieke voer: ik denk dat je dat het best voor kunt leggen aan de fabrikant: http://www.ducknatuurvoeding.com. Ik vind het raar, dat wel. Is zelf samenstellen geen optie voor je? Dan weet je tenminste wat je je hond geeft.
Door Evelien01
#1327724
ik wil zeker zelf gaan samenstellen, maar ben nu nog erg zoekend hoe of wat ik dat aan wil pakken. Ik zag net de site van Lupa, dat ze daar allerlei soorten vlees etc. verkopen. Dus ik ben nu erg druk met het maken van een lijstje wat ik allemaal nodig zou hebben en hoeveel. Tot die tijd moet mn kleine ventje toch eten, en dan het liefst dat wat het beste voor hem is.
Ik ga zeker Duck even een mailtje sturen om het te vragen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door