Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Margreet2
#132621
Hallo allemaal,
Een vraag over niet alleen gezondheid maar ook gedrag.

Een van mijn honden (teven) heeft de nare gewoonte niet alleen haar eigen ureine op te drinken maar ook van haar huisgenote. Op een ander forum heb ik deze vraag ook neergelegd maar nog geen afdoende antwoord gekregen.
Toen mijn Ina een nest puppies had heeft zehet niet gedaan maar toen de pups weer weg waren begon ze opnieuw urine op te lebberen. Wanneer we buiten zijn doet ze het niet, alleen op eigen terrein.
Is iemand van jullie bekend met dit gedrag. Het is niet alleen vies (ze heeft r zelf geen last van) maar die oooooooren gaan mee naar binnen en DAT stinkt gewoon.
Door laura
#132624
Tosca loopt ook wel eens te lebberen, maar dit is eigenlijk alleen als ze loops is ;) daarna begint ze altijd te schuimbekken :-\

Luchtjes neemt zij nooit mee naar binnen....


Omdat je schreef dat ze het niet deed toen er puppen waren, misschien is het toch een hormoonkwestie?

Hopelijk weten anderen een oplossing? die heb ik namelijk niet :-\
#132627
Dat hoop ik. Nog steeds heb ik zelf het idee dat het iets met "opruimen" te maken heeft, wat zou kunnen betekenen dat ze een hele goede moeder zou kunnen zijn.
Die ooooren! Nou ze heeft lange oren en dat gaat natuurlijk mee als ze staat te lebberen. Bij het woord Nee, stopt ze ook wel maar een volgende keer is het weer raak.
?????????????????
Door lekker kort
#132737
ik zie dit gedrag wel eens bij de reuen hier als ze verkikkerd zijn op een teefje of gecastreerde reu, dan klappertanden ze er zeg maar een beetje bij, teven heb ik het eigenlijk nooit zien doen.

Groet Fritz.
Door Lupa
#132770
als je op het blauwe "nieuw"klikt dan kom je op de nieuwe reacties.
of je klikt bijneden bij het begien pagina bij statistiken op de laatse 10 nieuwe berichten
Door laura
#132955
Peet schreef: pfff...'t spijt me, ik ken het ook alleen van reuen, zoals frits al beschreef.....
Zou Tosca dan toch stiekem een rue zijn?????????? :P ::)

Als Tosca loops is, likt ze, gaat ze schuimbekken en zeker ook klappertanden!!!

Heb ik een omgebouwde rue of herkennen meer mensen dit bij een teef?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#132963
laura schreef:

Zou Tosca dan toch stiekem een rue zijn?????????? :P ::)

Als Tosca loops is, likt ze, gaat ze schuimbekken en zeker ook klappertanden!!!

Heb ik een omgebouwde rue of herkennen meer mensen dit bij een teef?
Abby ging ook wel urine van andere honden oplikken en klappertanden als ze loops was, maar schuimbekken deed ze alleen maar als ze eikeltjes aan het eten was ;).
Door oebaya
#133004
Margreet2 schreef: Hallo allemaal,
Een vraag over niet alleen gezondheid maar ook gedrag.

Een van mijn honden (teven) heeft de nare gewoonte niet alleen haar eigen ureine op te drinken maar ook van haar huisgenote. Op een ander forum heb ik deze vraag ook neergelegd maar nog geen afdoende antwoord gekregen.
Toen mijn Ina een nest puppies had heeft zehet niet gedaan maar toen de pups weer weg waren begon ze opnieuw urine op te lebberen. Wanneer we buiten zijn doet ze het niet, alleen op eigen terrein.
Is iemand van jullie bekend met dit gedrag. Het is niet alleen vies (ze heeft r zelf geen last van) maar die oooooooren gaan mee naar binnen en DAT stinkt gewoon.
Is je teef soms schijnzwanger of schijnzwanger geweest? Ik kende dit urine likken door teven ook niet, maar sinds mijn teefje een nestje pups heeft gehad, doet ze het ook. Overigens alleen bij haar pup die nog hier woont. Het jong is al bijna 4 maanden, maar zo gauw hij plast, staat ze het op te vangen. Gebeurt er een ongelukje, hup zij staat zich de tong lam te likken om het op te ruimen. Van zijn poepjes blijft ze overigens af.
Jouw teef heeft natuurlijk geen eigen pup bij zich lopen en kiest waarschijnlijk daarom de urine van je andere hond.
Maar als je je vraag op yalla stelt, dan zijn er veel meer mensen die misschien iets kunnen opperen. Dat is nl. een gedragsforum.
gr.
Nicolette
#133229
Nee, mijn domme blonde doos is niet schijnzwanger em ook niet geweest. Toen die black beauty haar nestje had was het ineens over. Nadat alle pups weg waren is ze weer begonnen. Die blonde is ruim 2 jaar en mag volgend jaar een nestje krijgen. Tot nu toe had ze gewoon nog puppengedrag en was ondanks haar leeftijd ECHTnog niet volwassen en dus ook niet (naar mijn mening) in staat een nestje groot te brengen. Na de pups is haar gedrag aanzienlijk veranderd. Dus nu zoeken naar een'goede' one night stand voor haar.
Door Petra de Jong
#136237
Fritz schreef: ik zie dit gedrag wel eens bij de reuen hier als ze verkikkerd zijn op een teefje of gecastreerde reu, dan klappertanden ze er zeg maar een beetje bij, teven heb ik het eigenlijk nooit zien doen.

Groet Fritz.
Dat klappertanden doen die van mij (teefjes) ook wel eens bij een vreemd op opwindend smaakje of geurtje. Ziet er heel gek uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door