Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marijedeb
#1325081
Goedemiddag,

Nieuw op het forum dus ik zal mij eerst eens voorstellen. Mijn naam is Marije en ik heb Rhodesian ridgebacks.
In het verleden heb ik een van mijn teven af en aan op vers vlees gehad (vanwege darmproblemen) en dan wel op energique. Langer dan 1-2 maanden zal dit nooit geweest zijn. Nu voer ik sinds een aantal weken BIBI en krijgt mijn hond allerlei pusbulten over haar hele lichaam. Ik heb hier op het forum, gelezen over ontgiften echter, dit lijkt mij wel vrij heftig. Inmiddels was ik haar elke dag met betadinescrub en scrub de plekken open zodat de pus eruit gaat (niet erg smakelijk verhaal maar ok). Zoals jullie je kunnen voorstellen ziet mijn hond er nu erg gehavend uit met allerlei open oppervlakkige wonden. Deze varieren van een paar centimeter tot 15 cm.

Ik twijfel nu erg om door te gaan met het vlees een paar weken of om te stoppen. Is dit echt wel ontgiften?
Zij gebruikt overigens wel cortisonen en nog een ander medicijn, symmetrel (een humaan geneesmiddel).


Graag jullie mening of ervaring!

groeten,

Marije
Door Too
#1325177
Welkom Marije!

Met de pusbulten kan ik je niet echt helpen, t klinkt nogal pittig
Heb je die reactie in t verleden ook gezien?

Als t daadwerkelijk ontgiften is, dat lijkt me toch niet geheel onwaarschijnlijk ook gezien t medicijngebruik, zou je t proces kunnen ondersteunen/versnellen... ik ga nog even speuren
Door marijedeb
#1325188
Hoi Too,

Ja, het is echt heftig en nee, deze reactie heb ik niet eerder meegemaakt. Ik gaf toen energique en zij was toen ook al aan deze medicatie. Vandaar mijn twijfels. Er blijven elke dag nieuwe bulten bijkomen en door de cortisonen is de genezing natuurlijk ook minder snel. Wel doe ik er nu elke keer na het wassen met betadine, Dernil wondzalf op (is op basis van honing) en dat lijkt goed te werken voor de genezing...  (denk je van de brok af te stappen  ::)

Groeten,
Marije


[quote="Too"]
Welkom Marije!

Met de pusbulten kan ik je niet echt helpen, t klinkt nogal pittig
Heb je die reactie in t verleden ook gezien?

Als t daadwerkelijk ontgiften is, dat lijkt me toch niet geheel onwaarschijnlijk ook gezien t medicijngebruik, zou je t proces kunnen ondersteunen/versnellen... ik ga nog even speuren


[/quote]
Door Too
#1325223
Eigenlijk jammer dat je 'toen' weer terug naar de brok bent gegaan.. ;),
snap best dat je nu twijfelt... als enthousiast versvoerder  ::) zou ik dat jammer vinden als dat nu weer gebeurt.

Is t een optie om terug te gaan naar energique in ieder geval voorlopig, om uit te sluiten dat t met Bibi te maken heeft

Medisch ben ik niet zo onderlegd maar ik denk toch aan bv Drainage Compositum van de Groene Os en daarnaast je hond goed te laten drinken om t systeem goed door te spoelen [je kunt water nog lekkerder maken door bv een scheut karnemelk of [kippen]bouillon]

Succes

Ik ga er van uit dat er nog wel meer leden 'langs' komen!
Eigenlijk past je topic ook wel bij medisch én t is vakantietijd... reacties duren dan wel s wat langer
Door marijedeb
#1325331
Hoi Too,

Bedankt voor je reactie. Drainage compositum kan ik inderdaad wel proberen. Op zich ben ik niet zo snel uit het veld te slaan  :biggrin2: ook pusbulten bezorgen me geen paniek. Met deze hond heb ik helaas voor de heetste vuren gestaan en ben ik allang al blij dat ze nog bij ons is en weer meekan met wandelen etc. Op zich kan ik wel weer energique gaan proberen, maar van dat geprobeer wordt het misschien ook niet beter. Ik denk dat ik nog een week bibi probeer en dan eens opnieuw de boel bedenk  :-\
Enige dat ik tot nu toe kan bedenken is dat ze misschien allergisch is voor lamsvlees (?) ik heb eerst de bibimix gegeven en toen de schapenmix, en daar ging het fout (maar dat kan natuurlijk ook een reactie van de gewone miz zijn)... maar ja, de brok die ik altijd geef aan haar is een geperste brok van Arion met...juist ja, lam en rijst... Het blijft dus nog even een raadsel  ::)

Ik hoop dat er misschien inderdaad nog mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt..

groeten,

Marije


[quote="Too"]
Eigenlijk jammer dat je 'toen' weer terug naar de brok bent gegaan.. ;),
snap best dat je nu twijfelt... als enthousiast versvoerder  ::) zou ik dat jammer vinden als dat nu weer gebeurt.

Is t een optie om terug te gaan naar energique in ieder geval voorlopig, om uit te sluiten dat t met Bibi te maken heeft

Medisch ben ik niet zo onderlegd maar ik denk toch aan bv Drainage Compositum van de Groene Os en daarnaast je hond goed te laten drinken om t systeem goed door te spoelen [je kunt water nog lekkerder maken door bv een scheut karnemelk of [kippen]bouillon]

Succes

Ik ga er van uit dat er nog wel meer leden 'langs' komen!
Eigenlijk past je topic ook wel bij medisch én t is vakantietijd... reacties duren dan wel s wat langer


[/quote]
Door Nynke
#1325466
ik zou een periode energique nr. 4 proberen en dan niets anders erbij geven, ook geen beloningskoekjes o.i.d. 

Sterkte ermee !!!!  :)
Door marijedeb
#1327073
Ik probeer nu toch de energique nr 1. Hier zit in ieder geval geen lam in, eens kijken of ik mijn hond hiermee weer glanzend krijg  ::)
Door Wicka
#1327268
Hey Marij!! Je hebt de site gevonden zie ik.  :thumbup:
Hopelijk knapt Nandi (die voer je toch bibi?) snel weer op, ik kan je hierover ook niet adviseren, maar misschien kan ze niet tegen bibi... sterkte in ieder geval!
Door marijedeb
#1335786
Hey Hen!

Ja, barfplaats gevonden! ;D
Het is Zola met al die problemen, Nandi doet het er goed op en eet 5 (!) kg vlees per dag momenteel. (Even voor de duidelijkheid, voordat mensen denken dat ik een zeekoe als hond heb, het is een zogende teef  ;D).
Ik heb inmiddels zelf bed8 dat Zola niet tegen lam kan en heb dus daarom expliciet niet de nr 4. geprobeerd van energique maar de nr 1. en.... geen bulten meer bijgekomen! Het is nu aan het genezen en dan hoop ik dat er weer wat haar voor terugkomt.  :-[

groeten,

Marije
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door