Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ivytje
#1325345
Sinds enkele dagen hebben wij een bullterrier pup die bij de fokker KVV en Barf kreeg. Dit hebben wij voortgezet, maar nu heb ik even jullie hulp nodig.

Als ik de avond ervoor KVV eruit haal, en ik laat dat ontdooien, kan ik dat dan het beste in de koelkast doen of er buiten? En als het eenmaal is ontdooid, waar bewaar ik het dan? Ze krijgt momenteel ongeveer 400 gram, verdeeld over 3 keer. Ik dacht dat het 2 uur uit de koelkast moet voor ik het gaf, maar aan de andere kant dacht ik dat ik het weer niet te lang mag laten staan?

Wie helpt mij? Bedankt alvast!
Door Borke
#1325350
Kvv haal ik 24 uur tevoren uit de vriezer en ontdooi ik in de koelkast - weliswaar voor de katten want de honden Barfen.
De katten krijgen hun kvv hier zo uit de koelkast, maar voor een pup zou ik het een half uurtje tevoren uit de koelkast halen, dan is de ergste kou er af, als je het tenminste in een bak doet die dan niet in de koelkast heeft gestaan.
Door Alba
#1325373
Ik haal het eten (KVV/BARF) de dag ervoor eruit. Een half uurtje voor het eten zet ik het op 't aanrecht om wat op te warmen, met zo'n vliegen-schermpje erover (zo'n ding heeft vast een echte naam maar ik kom er niet op :)). Soms vergeet ik het uit te halen, dan is het nog bijna bevroren :-[, dan zet ik de bak met het eten in een metalen schaal met warm water (au bain Marie) om op te warmen en dat werkt ook prima.
Door Nynke
#1325459
De ene keer haal ik het eten 24 uur voordat ze het krijgen uit de vriezer en dan ontdooi ik het in de koelkast, een andere keer haal ik het pas de avond van te voren uit de vriezer en ontdooi ik het in de keuken of buiten, in een afgesloten bak.

Het voer wat overblijft bewaar ik in de koelkast en gaat een half uurtje voorat ze het krijgen in hun etensbakjes  :)
Door MoniqueN
#1326574
Ik heb het in een koelbox staan. Elke keer komen er vrieskoude pakjes bij en natuurlijk de koelblokken en blijft het fris,maar niet te koud. Zodra het weer kouder wordt, staat de KVV in het washok, waar altijd een raam openstaat.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1327013
hier haal ik iedere keer als ik vers geef een nieuwe portie uit de vriezer (ze krijgen `s morgens en`s avonds te eten ) en zet dit in de koelkast.
voordat ik de afgewogen portie geef zet ik t even in de manetron op ontdooistand (ondanks dat t niet bevroren is) , het vlees word dan niet verhit maar komt wel op temperatuur , zodat Noa die het niet te koud kan hebben op haar maag , het lekker kan opsmikkelen .
de maaltijden zijn voor beide afgewogen dus (zolang ze geen eetlust hebben )alles gaat op.
dit afwegen lijkt heel omslachtig , maar met het warme weer of door andere laten voeren , gaat ideaal .
Door Mevroi Kruim
#1327110
Ik ontdooi altijd buiten de koelkast, zeker voor de honden, die vinden het geen probleem als het stevig ruikt  :-X in een van mijn emmers met goed sluitend deksel.
Door Suri&Bohdi
#1327249
ik ontdooi ook erbuiten,ze hebben er geen probleem mee als het een beetje lauw is :biggrin2: want als ik het een uurtje vantevoren
uit de koeling zou halen en suri ziet dat wordt ik knettergek ;D ;D
Door lisa-v
#1334148
ik haal het s'morgens uit de vriezer en leg het in de koelkast voor de volgende ochtend. het is dan nog wat bevroren, maar ik haal er gelijk voor twee dagen uit, dus de eerste ochtend haal ik het ruim uit de koekast voor ze gaat eten en s'avonds en de volgende dag krijgt ze het direct uit de koelkast in haar bakkie. ze heeft er geen enkel probleem mee en smult er heerlijk van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door