Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1326696
Hai,

Mijn Westy van 9 jaar heeft een te langzaam werkende schildklier, net op de grens en medicijnen willen ze (en ik ook niet) liever niet geven.
Nu heeft hij altijd al een "bolle buik"gehad, maar het lijkt nu of er steeds meer vetophoping vooral in zijn buik komt (op echo ook goed te zien).
Hij heeft ook al 5 jaar artrose en de zwaarte van zijn lijf gaat hem nu steeds meer parten spelen.
Hij krijgt minimale hoeveelheid eten (lam/rijst van Smuldier) (minder durf ik niet te geven i.v.m.voedingsstoffen die hij niet binnenkrijgt), maar valt niets af!
Weet iemand een natuurlijk, verantwoord middel tegen vetzucht?
Of is er een homeopathisch/natuurlijk middel tegen een te langzaam werkende schildklier, dat hij sneller zijn eten verbrand?

Dank jullie wel voor het meedenken!

Groetjes, Ing
Door Lizzy
#1326706
Ik denk dat die buik te maken kan hebben met de schildklier. Op homeopathisch gebied zijn er heel erg weinig successen geboekt met een te traag werkende schildklier. Dus ik zou zelf een lage dosering medicijnen geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1326723
Ik zou niet weten waarom je die medicijnen niet zou geven. Het is gewoon schildklierhormoon en hij heeft het nodig.
Met die dikke buik kun je ook aan Cushing denken. Is dat gecontroleerd?
Door charmed
#1326805
Als je hond een te traag werkende schildklier heeft en hij heeft er inderdaad de symptomen van, zou ik het schildklierhormoon wel geven. Als je het niet gaat geven, krijgen honden schade aan weke delen, maar ook aan de harde delen (botten) in het lichaam. De weke delen zullen zich herstellen zodra de behandeling ingezet wordt, maar de bottenschade zal je nooit meer kunnen herstellen.

IK heb hier een sheltie lopen die jaren het schildklierhormoon kreeg, maar die niet goed ingesteld konden krijgen, zij heeft artrose door het hele lichaam omdat ze langere tijd een onderwaarde heeft gehad van de schildklier!

Het is dus heel schadelijk voor je hond om geen behandeling in te zetten, als hij deze nodig heeft.
Door Ing
#1327035
Juist, er wordt mij weer veel duidelijk!
Ik heb morgenmiddag opnieuw een afspraak met de da en zal ook naar Cushing vragen en de waardes op dit moment van zijn schildklier en dat gewoon het medicijn vragen!
Het klopt toch dat dit Thyroxine is?

Hartelijk dank voor jullie adviezen en hulp, fijn!

Groetjes, Ing
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door