Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1326389
Nou daar gaan we weer hoor..
Ik vraag me af of ik 'n sign op me rug heb zitten wat zegd..
Geef me je zielige, je verwaarloosde en ZIEKE dieren........... :-\

Bo heeft altijd al beetje roodachtig op de "wit"van z'n ogen, (net als 'n droevige basset. die kunnen ook zo zielig kijken)
de linkeroog meer dan de rechter, 't kan ook per dag of de tijd overdag verschillen,
soms erg rood en dan later is alles weer normaal "wit".
Gistermorgen had ie wel 'n heel raar oog, de derde ooglid was ook aardig te zien,
en het bleef eigenlijk de hele dag te zien, vanmorgen weer 't zelfde,
dus toch maar even naar de DA omdat ik dacht dat de Starr  mischien met d'r worstelpartijtje in z'n oog had gekrast,
of zat er misschien vuiltje in z'n oog of ......wat anders??

Ik komt net bij de DA vandaan ...en nou heeft Bo waarschijnlijk idiopathic Horner's Syndrome...
Niet zeker wat de oorzaak is, niets wat er aan gedaan kan worden..
als we geluk hebben gaat het in 'n paar maanden vanzelf over.
Wanneer 't geen Horner's Syndrome is, dan moet ik kijken voor ander symptonen...schudden van hoofd,
evenwicht verlies of struikelen over eigen poten...en nog wat dingen wat ik nog niet heb opgezocht..
Ergste geval kan 't ook nog 'n tumor in oog zijn....

Ik heb toch al moeite wanneer ik weer bij de DA kom. want ik herleef nog steeds Tor en Cis ,
en alles wat ik met ze heb meegemaakt daar...
Vind dit dan ook echt rot voor Bo..maar vind 't ook zielig voor me... :-[
ik had dit helemaal  niet verwacht, en toen ik 't hoorde kon ik 't niet helpen en barste zomaar in tranen uit... :'(

Ons eigen Dr.Bill is met vacantie en komt volgende week weer terug, en ik wil toch ook wel zijn mening horen.
Maar is er iemand hier op BP die hier ervaring mee heeft?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 20 aug 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1326408
Ze heeft de Corneal staining en Tonometry gedaan, staining was denk ik om beschadering te zoeken,
en de ander is de druk meten...
niks abnormaals gevonden dus...alleen  afwachten is 't enige wat ik kan doen he? :-\

Druppelen heeft ook weinig zin had ik begrepen...
Door 202Spots
#1326429
Hebben ze geen adrenaline in het oog gedruppeld? Dat is de manier om het te diagnostiseren, het oog wordt dan weer normaal. http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=129
Dorothea..Ik zie nu pas dat dit ook als diagnose gedaan word...is dus niet gedaan hier,
maar ik zal het er volgende week met Dr.Bill over hebben,
want op deze manier weet je eigenijk wel meteen waar je mee te doen hebt?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1326435
202Spots schreef: Dorothea..Ik zie nu pas dat dit ook als diagnose gedaan word...is dus niet gedaan hier,
maar ik zal het er volgende week met Dr.Bill over hebben,
want op deze manier weet je eigenijk wel meteen waar je mee te doen hebt?
Ja precies. Ik heb één keer een hond met Horner gezien tijdens m'n studie. Bij hem werd adrenaline in het oog gedruppeld en na een paar minuten was het oog weer normaal. De eigenaar kreeg toen druppels mee om thuis te geven.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1326552
He verdorie meis, ik heb geen tips voor je mar wil je toch even een hele dikke knuffel geven. :-*
Ik hoop dat het mee gaat vallen met Bo en ik kan het zo geod begrijpen hoe je je voelt als je bij de da binnenloopt. :'(
Door Lizzy
#1326659
Ah bah Dory, ik kan zo goed begrijpen dat je jezelf zielig vindt..... :(. Ik vind het ook zielig voor je..... :(. Laten we maar heel hard duimen dat er niks ernstigs aan de hand is :-* :-*!
Door Decibels
#1326695
Ik weet niet beter dan dat het Horner syndrome een gevolg is ván....Dus niet een op zichzelf staande afwijking?

Beterschap voor Bo.
Door Lizzy
#1326711
Maar, als ik het nou goed begrijp is het oogwit van Bo af en toe rood? Dat is toch geen symptoom voor Horner's?

http://www.gezondvgz.nl/%7B3ded7b4a-2cd ... ec6883d%7D

Ik moet zeggen dat ik het bij Dalmatiers vaak zie, dat het oogwit rood is. Ik zie het bij Dalmaten die zich inspannen maar ook bij Dalmaten die wat allergisch zijn voor pollen en dergelijke. Dan zie je vaak ook dat het derde ooglid opgezet is. Kan het niet "gewoon" zoiets zijn?
Door 202Spots
#1326979
Thanks voor de link Lizzy...Bo heeft wel meer rode ogen,maar nu is de 3de ooglid ook opgetrokken...

[quote="Hitam"]
Heeft ze dan ook dat haar pupillen niet even groot zijn?
[/quote]

Ja de ene pupil is groot..ik heb 'n paar fofo's gemaakt..
Had ook gevonden dat er hier dus ook wel de adrenaline word gedaan...
De DA van gisteren was denk ik vorige week afgestudeerd ::) moet nog ervaring krijgen,
daarom wil ik vrijdag dat Dr.Bill er naar kijkt..

Ik ga voorlopig ook geen halsband meer doen met trainig, moet nu dan maar met tuig gebeuren
en als ze dat ziet goed vinden is 't jammer...
misschien is 't gehannes met die halsband wel de reden...wie weet... :-X
Ik moet nu weg, dus ik ga straks wel verder, maar zo ziet 't er nu uit... :-\

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door