Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#1326841
Het was bijna een jaar geleden (8 sept vorig jaar) maar ares is sinds donderdag weer aan de diarree.
Ik weet echt niet waar door het nu komt, hij heeft van mij niets gekregen wat hij normaal niet krijgt, kan zijn dat hij iets heeft opgegeten onderweg, weet het echt niet.

De reden waarom doet er in dit geval niet meer toe denk ik, we weten dat hij over gevoelige darmen heeft.
Het probleem is dat eens hij aan de diarree zit en het langer dan 2 dagen duurt hij niet meer vanzelf hersteld.
Dus als het donderdag niet beter is (wat ik niet verwacht) dan moet hij terug op de AB.

Ik heb direct probiotica gegeven donderdag en dan zie je het ietsje verbeteren maar dan weer terug slechter.

Mijn dierenarts zegt ook dat ik Ares heel zijn leven door als die diarree heeft die dus langer dan 2 dagen duurt wel op AB zal moeten zetten.

Nu als dat niet anders kan dan kan dat niet anders, maar ik heb zo iets van dat kan toch niet goed zijn, hij heeft een jaar geleden 14 dagen AB gehad, 6 maanden daar voor ook.
Nu is er een jaar tussen, maar volgende keer misschien weer 6 maanden.

En dan denk ik ook nog van, misschien helpt de Ab op de duur niet meer en wat dan ???????????

Zijn voeding daar is hij goed mee, dus daar ga ik niets meer aan veranderen.
hij zit nu 1,5 jaar op KVV, waarvan 1 jaar op Haaks Barf zonder granen en normaal zijn zijn uitwerpselen daar mee perfect.

ik heb me is geïnformeerd bij andere dierenartsen, maar het probleem is dat die het rijtje af willen gaan vanaf het begin, speciale brokken geven voor gevoelige maag etc. dat doe ik niet, want als ik van voeding verander dan is het hek helemaal van de dam.

Een andere DA zei me geef hem eerst een paar dagen Imodium, terwijl er mij vroeger bij mijn vorige hond gezegd werd dat je imodium niet aan honden mag geven.

enfin ik weet het niet meer, blijf voorlopig bij wat ik wel weet.
Probiotica (lacteol) als dat niet helpt na een week AB 14 dagen (Amoxiclav Sandoz 875 mg 2x daags)
3 dagen voor de Ab kuur eindigt weer Probiotica tot 5 dagen na de kuur.

De reden dat ik het hier nog is zet, omdat ik hoop dat er met een ander oplossing komt om de AB te voorkomen.

Je voelt je zo machteloos en radeloos op de duur.
Door Mevroi Kruim
#1326852
Ik zou eens met hem naar een holistisch werkende da gaan. Als zijn ontlasting op deze soort voer normaal goed is en je hebt niets veranderd en hij heeft ook niks vreemds gegeten stiekems dan kan het eigenlijk alleen een infectie zijn, ofwel een bacterie ofwel een virus. Bacterie helpt AB tegen maar virus niet en dan is AB alleen maar schadelijk omdat het de darmbacterien om zeep helpt.

Overigens zou er natuurlijk ook nog iets veranderd kunnen zijn aan de samenstelling van de kvv zonder dat de fabrikant dat meldt. Sowieso kan de samenstelling varieren zonder dat je dat weet, dat is dan het nadeel van een kant en klare voeding.
Door bloemetje
#1326857
Wat vervelend! Ik zou ook gaan voor een holistisch da. Want altijd ab kan gewoon niet..

Immodium aan een hond geven heb ik ook nog nooit gehoord. Wel finidiar. Misschien is dat laatste een optie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1326860
Wat voor diarree is het?
gaat hij heel vaak zitten, zit veel te persen en er komen kleine beetjes, soms wat bloed en/of slijm
of is het spuitpoep, één keer zitten en er komt een grote hoeveelheid zonder veel te persen?

Voor de therapie is het belangrijk om onderscheid te maken tussen dunne en dikke darm diarree.
Ik zou niet zo snel naar antibiotica grijpen en zeker geen amoxyclav. Heeft hij koorts? Is er al op Giardia getest?

Immodium mag aan honden gegeven worden, het is zelfs voor honden op de markt onder de naam Diarace.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1326892
de andere keren was het al een dikke darm ontsteking toen ik AB ging geven, spuit poep en blijven persen.
nooit bloed van binnen uit, wel bloed van gesprongen aders van het persen. (dus helder rood bloed)

Nu is dit nog niet het geval, eerst gewoon platte poep en wat later water poep, maar alleen 3 keer per dag of zo, dus eigenlijk alles er uit gooien,dat is dan de dunne darm.
Maar het is nu al erger en erger aan het worden, was terug wat vaster gisteren morgen, gisteren avond weer platter en nu al de hele dag lopend (nog geen water) hij heeft onder tussen al 4 keer gepoept, ik ben er bijna zeker dat het morgen als het zo voort gaat een dikke darm ontsteking word.

De mogelijkheid dat hij iets opgegeten heeft is er wel, heb het niet gezien, maar weet dat het soms wel is gebeurd.

Geen koorts, hij speelt, hij ziet er goed uit, hij eet goed en heeft honger (ik geef hem natuurlijk maar de helft van zijn dag portie en dat verdeeld in 2 maaltijden met probiotica onder.)

de eerste 2 dagen, heeft hij 's morgens wel gebraakt terwijl hij dat de andere keren niet deed.

Dus Dorothea dan kan ik dat toch is proberen die imodium geven ? (ik heb imodium instant in huis)

De samenstelling van de KVV zou kunnen, maar lijkt me voorlopig ver gezocht, omdat Haaks barf toch juist goed voer geeft om allergieën op te sporen, niets is onmogelijk maar ik ga momenteel niet riskeren andere voeding te testen, dit is een allerlaatste optie. (al te veel problemen mee gehad)
Ik wil wel voorlopig kipfilet of zo geven, maar naar mijn ervaring helpt dat allemaal niet veel.
dat heb ik de vorige keren allemaal geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Martine M op di 04 aug 2009, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1326899
Ik geef nooit immodium, simpelweg omdat diarree vaak een functie heeft nl zo snel mogelijk ziekteverwekkers of gifstoffen lozen. Vooral met het braken erbij zou dit toch gewoon een "simpele" virusinfectie kunnen zijn. Ik zou dan liever kiezen voor een middel wat toxines opneemt bv darmclear van de groene os of finidiar. En ik zou nog steeds op Giardia testen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1326905
oh ja sorry, dat was ik vergeten, Giardia tests zijn gebeurd waren negatief.
Finidiar kan ik dat in de apotheek krijgen of die darm clear ?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1326907
Martine M schreef: oh ja sorry, dat was ik vergeten, Giardia tests zijn gebeurd waren negatief.
Finidiar kan ik dat in de apotheek krijgen of die darm clear ?
Finidiar is alleen bij de dierenarts te verkrijgen. Voor Darm clear moet je even kijken naar de verkooppunten op http://www.nmlhealth.com/
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1326913
Darm Clear is spijtig genoeg ver van mij maar te krijgen, het dichtbij zijnde was Aartselaar de kliniek maar heb hun gebeld en ze verkopen het niet meer wel Finidar, maar moet hen straks dan terug bellen.
Darm clear ziet er anders niet slecht uit zo ik daar lees, maar ik heb zelf geen, wagen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1326914
Maar ik woon dicht tegen Nederland,
weet er iemand de postnummer van Ossendrecht of Putte of Hoogerheide ?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1327366
bedankt bloemetje, ik heb gisteren toch imodium gegeven hoor, ik moest iets doen en vlug,
want anders kon het overslaan naar dikke darm ontsteking.
Ik heb hem rond 15 u een tablet gegeven en nog een keer rond 19u toen hij na het beetje eten weer diarree had.
Hij heeft dan niet meer geweest tot nu net met de wandeling en dat was veel beter maar nog niet perfect, dus ben benieuwd.

Ik ga nu finidiar halen, moet je dat geven tot het helemaal gedaan is of nog een tijdje er na ook ?
Door bloemetje
#1327369
Martine M schreef: bedankt bloemetje, ik heb gisteren toch imodium gegeven hoor, ik moest iets doen en vlug,
want anders kon het overslaan naar dikke darm ontsteking.
Ik heb hem rond 15 u een tablet gegeven en nog een keer rond 19u toen hij na het beetje eten weer diarree had.
Hij heeft dan niet meer geweest tot nu net met de wandeling en dat was veel beter maar nog niet perfect, dus ben benieuwd.

Ik ga nu finidiar halen, moet je dat geven tot het helemaal gedaan is of nog een tijdje er na ook ?
Ik gaf het altijd alleen maar tot het helemaal beter was. Ze kunnen er niet zo gauw van verstopt raken itt imodium. Dat vond ik altijd wel prettig.
Door Lizzy
#1327391
Ik vind AB geven in geval van diarree echt meestal een vette dikke no-no. Je helpt de darmflora hier alleen maar nog verder mee om zeep. Ik zou voor dit probleem zeker ook een andere DA zoeken en dan wel een holistische, eentje die ook goed is in homeopathie. Mijn hond Brutus heeft in zijn jonge jaren diverse AB's gekregen wegens diarree. Tot ik hem met natuurlijke middelen er zelf over heen heb laten komen en tot ik ontdekte wat het achterliggende probleem was.

Ik vroeg me een paar dingen af. Is Ares onlangs gevaccineerd? Zwemt Ares op het moment?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1327608
Nee, ares is niet gevaccineerd geweest onlangs en zwemmen doet ie ook niet.
Het achter liggend probleem is denkelijk volgens de DA dat Ares darm problemen heeft door de ondervoeding die hij gehad heeft voor dat ik hem, voor 1,5 jarige leeftijd

Hij is heel gevoelig wat voeding betreft, alles rauw en vers kan ik geven, drrog ookz elf zijn snoep met de droogmachine die ik kocht van iemand op dit forum.

Hij zou allergisch zijn aan kleurstoffen en sommige voedingsuplementen, granen is ook een probleem.
Maar qua voeding zit ik juist, hij is er al een jaar goed op, perfecte harde (niet te herd) stoelgang.

maar ja nu van slag, misschien toch iet gegeten of een andere reden, misschien een onschuldig iets dat bij hem niet terug hersteld.

Ik zal een zoeken waar ik zo een holistische DA kan vinden, ken er geen.

Ik heb Finidiar Fort bij de apotheek gehaald moest het bestellen, hij heeft nog niet gepoept evrder, moet ik het dan toch geven ? Of wachten tot ik weer platte poep zie ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door